Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som enkelte Canon objektiver og noen Tamron objektiver ikke yter optimalt "fokusproblemer" på 7D samt 40/50/60D.

 

Heldigvis er de Canon-objektivene ikke noe jeg har lyst på, litt synd angående Tamron da.

 

 

Har ikke noen av dem og kommer nok aldrig til å eie noen av dem heller, steinalderoptikk :D

 

The following Tamron lenses are affected

 

* 17-50 f/2.8 VC

* 60 f/2 Macro

* 70-200 f/2.8

* 10-24 f/3.5-4.5

 

Kilde http://www.canonrumors.com/2011/02/canon-officially-acknowledges-lensid-issue/

Nu vell. f.eks 60mm F/2 er egentlig ganske ny.

Og ser man hvor ofte 17-50 fra Tamron blir anbefalt,

kunne det hende at dette er litte grant dumt for Canon. ;~)

 

Canon objektivene listet, kan vaere gamle.

Men de fra Tamron er i høyeste grad aktuelle.

Lenke til kommentar

Muligens du er inne på noe der Tom.

 

Nå ja... Den uten VC er sterkere anbefalt enn den med, men begge objektivene er to som er hyppig nevnt i anbefalinger. Den med VC blir oftere nevnt fordi den uten VC har gått ut av produksjon og er forholdsvis vanskelig å få tak i.

 

Har du noen kilder på det? Høres ut som om noe en selger vil si for å pushe det dyrere med VC til en kunde. Ser ikke ut som om den er vanskelig å få tak i her i landet iallefall. Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di-II LD Aspherical (IF) for Canon

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Men kan det være mulig at det er dette problemet som har gitt VC utgaven dårlig rykte for å være uskarp. Mens den egentlig fokuserer feil? :hmm:

Neppe - om krysspunktene ikke aktiveres skal ikke dette føre til rumpe fokus - det er bare det lille ekstra man mister. Seriøse sites som The Digital Picture kjører uansett manuell fokus og fokus bracketing på skarphetstester og eksempelbilder.

Lenke til kommentar

Plutselig her en dag så fikk jeg feilmelding på 7D'en at den ikke fikk kontakt med batteriene, og etter flere forsøk med 3 andre batterier, både originale og uoriginale så ble det ingen løsning. Neste dag tok jeg og noen folk noen bilder hvorpå jeg gikk på trynet og moste kameraet rett ned i flisbelagt gulv og fikk stor fin knekk på magnesiumhuset på undersiden.

 

Nå funker alt igjen xD Så neste gang dere får feilmelding, mos kamera rett ned i bakken. (Sikkert kjempesmart for værtettinga...)

Lenke til kommentar

Noen som har noen gode tips om fokusen på 7D.

 

Er jo masse innstillinger, noen som har noen viktige innstillinger.

 

Evnt linker til nettsider som forklarer forskjellene mellom alt.

 

De forskjellige type fokusering står greit forklart flere ganger i denne tråden :)

 

Når det gjelder innstilling av fokusering er det veldig avhengig av hvilken type fotografering du skal gjøre.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Noen som har noen gode tips om fokusen på 7D.

 

Er jo masse innstillinger, noen som har noen viktige innstillinger.

 

Evnt linker til nettsider som forklarer forskjellene mellom alt.

 

De forskjellige type fokusering står greit forklart flere ganger i denne tråden :)

 

Når det gjelder innstilling av fokusering er det veldig avhengig av hvilken type fotografering du skal gjøre.

 

 

Da skal jeg bla litt å se om jeg finner.

 

Men er sports-fotografering jeg da gjør. Prøvde 7D i dag for første gang i fotball, og følte ikke jeg fikk til fokussystemet så godt akkurat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har du jo faktsik rett i. :blush: Hvordan jeg har klart å "glemme" dette vet jeg ikke helt men. Har da i allefall gått bra.

 

Hadde jo tenkt til å kjøpe med IS, men så ble det uten is like vell. :!:

 

Har ikke hatt det ute i noe ekstremt regn vær, men har da vært med ute i skikkelig snøføyk.

 

Da hiver jeg inn en bestilling på orignalt canon regntrekk på ebay ikveld jeg ;)

 

Blir nok http://viewitem.eim.ebay.no/GENUINE-Canon-ERCE4S-Rain-Cover-EOS-70200mm-E150/120592995420/item

 

 

Det skal vell være både en trygg selger, og et nytt produkt, og et som passer på 7D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...