Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Ferrari 348


Ulrik91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Har ikke giddet og lese alle sidene, men til trådstarter.

Forstår du vil følge en drøm og lignende og at du har jobbet hardt for pengene dine (credz til deg for det).

Men er du nødt til og følge akkuratt denne drømmen akkuratt i denne alderen? Er selv 19 og forstår godt at du tenker slik som du gjør, men noe er det rett og slett ment at du skal gjøre når du kommer inn i midtlivskrisen! ^^

Hva med og heller sette pengene på en høyrentekonto og spare de til du blir litt eldre?

Hadde også tenkt veldig, og da mener jeg veldig på de økonomisk konsekvensene, greit det er dyrt å eie, holde vedlike og kjøre en Ferrari som opptil flere har nevnt som jeg leste, men dette er på kortsikt. Hva med langssikt? Tror nok banken kommer til og klø seg i hodet når de ser at du brente omtrent av 400 000,- på en ferrari i en alder av 19 år, og da er jo sjansen der for at du ikke får lån, ettersom du kan bli regnet som ikke særlig "økonomisk ansvarlig".

Er kjipt og gå på en slik smell. Syns bare at du bør være forsiktig, ettersom du virker ut som en målbevist og "stå-på-fyr" som får til det han vil, at du skulle ødelegge for deg selv hadde jo vært leit.

Lenke til kommentar

Har ikke giddet og lese alle sidene, men til trådstarter.

Forstår du vil følge en drøm og lignende og at du har jobbet hardt for pengene dine (credz til deg for det).

Men er du nødt til og følge akkuratt denne drømmen akkuratt i denne alderen? Er selv 19 og forstår godt at du tenker slik som du gjør, men noe er det rett og slett ment at du skal gjøre når du kommer inn i midtlivskrisen! ^^

Hva med og heller sette pengene på en høyrentekonto og spare de til du blir litt eldre?

Hadde også tenkt veldig, og da mener jeg veldig på de økonomisk konsekvensene, greit det er dyrt å eie, holde vedlike og kjøre en Ferrari som opptil flere har nevnt som jeg leste, men dette er på kortsikt. Hva med langssikt? Tror nok banken kommer til og klø seg i hodet når de ser at du brente omtrent av 400 000,- på en ferrari i en alder av 19 år, og da er jo sjansen der for at du ikke får lån, ettersom du kan bli regnet som ikke særlig "økonomisk ansvarlig".

Er kjipt og gå på en slik smell. Syns bare at du bør være forsiktig, ettersom du virker ut som en målbevist og "stå-på-fyr" som får til det han vil, at du skulle ødelegge for deg selv hadde jo vært leit.

Jeg har spart lambon til midtlivskrisa :p Grunnen til at jeg valgte å oppfylle denne drømmen mellom vgs og studiene er rett å slett fordi jeg tror det er mest sannsynlig at jeg får det til nå. Jeg kommer antagelig til å studere i 5 år nå. Etter disse åra er jeg sikkert i et par hundre k i gjeld og arbeidssøkende. Da tar det kanskje et par år å komme økonomisk på 0. Så kommer leilighet/hus og familie. å jeg vil ikke være karen som ofrer familien sin for sin egoistiske guttedrøm. Derfor gjør jeg det nå som jeg har mulighet og at jeg er ung nok til å skylde på "ung, naiv og dum" ;) hva skal en 30 åring med Ferrari!?

 

Som du presanterer det virker det som om 400 000 går opp i røyk når jeg kjøper bilen. Jeg regner ikke med å tape mer enn MAKS 100 000, men hpoer på rundt 50 000kr. Jeg tror ikke bankene har så veldig mye imot å tjene 10-15 lette tusen over en sommer og det at jeg faktisk bruker banken til så store summer tror jeg ikke vil telle negativt med mindre jeg tot. vraker den, huset brenner ned, fatter mister jobben og forsikringa går ut dagen før alt dette skjer :p

 

Som jeg har forklart før, men du sikkert ikke har lest fordi det er vilt stress å lesegjennom 10 sider emd chatt er: Disse pengene har jeg jobba for med den hensikten i å kjøpe Ferrari. Jeg hadde hatt 0 hvis jeg ikke hadde hatt Ferrari som mål. Når jeg ser på mine gjevnaldrende er det få som tjener mer enn 6k pr. mnd. og alle går til helgefyll, klær, teknologi og fylleturer til syden. Det er det jeg antagelig hadde gjort hvis det ikke skulle blitt bil på meg. Derfor ser jeg ikke på det jeg har spart opp som tapte penger når jeg kjøper bilen, men som en investering i guttedrømmen. Jeg kan alltids tjene mer penger i etterkant som jeg kan bruke til leilighet, studier osv..

 

....................

 

oppdatering:

Penga ruller inn på kontoen! men jeg har ennå ikke funnet fast stilling. Det er fordi jeg har og er veldig opptatt av eksamner for tida. men til uka (etter mandagseksamen) skal jeg bruke en del timer til å sende ut søknader og gjøre reaserch :)

Men som det ser ut nå velger jeg å utsette drømmen til 2011. Da bør jeg ha klart å planlegge så bra at jeg kjører allerede første dagen grusen er har blitt sopa av veiene :) Dette medfører også et veldig mye mindre lån og jeg vil få mer "respekt" av banken om jeg kjøper ferrar å tar opp et lån på eks: 100k og egenkapital på 350 :)

 

men jeg har ikke gitt opp håpet om å ha den i år enda!

 

takker for alle responser! Digger både kritikk og positive meldinger :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg var nok ikke tydelig nok på det, men jeg mente at i det "verste tilfellet", så kan du ødelegge mye for deg selv, etter f.eks. en serie rekke uheldige hendelser. Så risikoen er der jo, men er den ikke der i alt vi gjør da?^^

 

Men ja tapsprosjekt vil det jo bli uansett som du sier, nøkkelen ligger jo i at du får solgt bilen så fort du har sett deg ferdig med den, og at du forsåvidt er heldig med alt går smertefritt i den perioden du eier.

 

Jeg får bare fulle med i spenning.

 

Btw: Blir noe dritt og kjøpe seg sin andre bil, alt blir så kjipt i forhold! ^^

 

 

EDIT: http://www.streetfire.net/video/top-gear-19911219_209865.htm , noe inspirasjon til trådstarter ^^

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Målet ditt blir desverre ikke helt reelt.

 

Det er stor forskjell på å kjøpe en Ferrari og eie en Ferrari.

 

Se på de som ligger ute for salg på finn.no Ring gjerne til de privatpersonene som selger og forhør deg litt om hva de har betalt av service kostnader på bilene sine de siste 5000km feks.

 

Bilen må inn hver 10.000km for normal service ettersyn.

Når man bytter registerreima må motoren tas ut av bilen.

Clutch bytter man oftere og girkassen må overhales flere ganger i løpet av bilens levealder.

Lenke til kommentar

Det er da ikke verre enn å finne en bil med god cluctch og girkasse. Man merker jo om det er slitt. Hva så om motoren må ut for å bytte reg. reim? De holder jo vanligvis 50.000, og så langt kommer jo aldri TS til å kjøre på en sommer. Sansynligvis blir bilen kjørt kanskje 3000 i løpet av eierskapet. Det er ingen slitedeler som må byttes så ofte. Målet er svært reelt fakitsk, det er svært dyrt å eie bilen, men når TS kan tape opp til 100.000, så tror jeg at det går greit. Problemet er ikke økonomien, det løser seg, det er faren for at det går galt jeg er bekymret for.

Lenke til kommentar

Det er da ikke verre enn å finne en bil med god cluctch og girkasse. Man merker jo om det er slitt. Hva så om motoren må ut for å bytte reg. reim? De holder jo vanligvis 50.000, og så langt kommer jo aldri TS til å kjøre på en sommer. Sansynligvis blir bilen kjørt kanskje 3000 i løpet av eierskapet. Det er ingen slitedeler som må byttes så ofte. Målet er svært reelt fakitsk, det er svært dyrt å eie bilen, men når TS kan tape opp til 100.000, så tror jeg at det går greit. Problemet er ikke økonomien, det løser seg, det er faren for at det går galt jeg er bekymret for.

 

Det er da ikke verre enn å finne en bil med god cluctch og girkasse. Man merker jo om det er slitt. Hva så om motoren må ut for å bytte reg. reim? De holder jo vanligvis 50.000, og så langt kommer jo aldri TS til å kjøre på en sommer. Sansynligvis blir bilen kjørt kanskje 3000 i løpet av eierskapet. Det er ingen slitedeler som må byttes så ofte. Målet er svært reelt fakitsk, det er svært dyrt å eie bilen, men når TS kan tape opp til 100.000, så tror jeg at det går greit. Problemet er ikke økonomien, det løser seg, det er faren for at det går galt jeg er bekymret for.

Lenke til kommentar

10 sider med snusfornuftig skeptisisme kan ta motet fra de fleste. Jeg synes imidlertid at trådstarter har et realistisk syn på saken, han har penger og er villig å ofre litt for å oppfylle en bildrøm i en periode av livet da bilbehovet kan dekkes av en morsom toseter.

 

Mitt råd er enkelt, gjør det! Det er bedre å brenne seg litt i oppfyllelsen av en drøm enn å gå gjennom et trygt og snusfornuftig A4-liv uten oppfyllelse av noen drømmer og angre seg som en hund resten av livet fordi man ikke oppfylte drømmen mens man hadde sjangsen. Ferrarier taper seg dessuten lite i verdi, så etter et par år kan du selge den uten å ha tapt noe særlig.

 

Når du blir en rik pensjonist med voksne barn om et halvt århundre så kan det være for sent, da er kanskje morobiler blitt forbudt i mellomtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg så en parkert 348 her om dagen! Jeg måtta da seff kjøre bort til den, gå ut av bilen å se på den i div vinkler. Mens jeg beundret skjønnheten kommer eieren bort og vi snakker sammen om bilen, utgifter osv. Det han sier er at dette er den mest fornuftige Ferrarien man kan kjøpe med alminnelig økonomi (det hjelper kanksje ikke stort siden han sa mest fornuftige FERRARIEN, men det føles bra hvertfall :p). Jeg spurte litt om serviceutgifter og slikt og da sa han at regreim var skikkerlig dyrt og at han hadde tatt dette en gang og det var på 30k! (altså ikke mye at all). Resten var bare småutgifter og han abre lo da jeg spurte om clutch og slikt. Altså er det ikke så dyrt å ha den alle skal ha det til :)

 

Ja en a4 er det siste jeg vil ha! :p takk for støtten!

 

Jeg feierer foresten snart (22.06) et år med Ferrari som mål. 22. juni 2009 hadde jeg akkurat tatt fallskjemrlappen og hadde 0 på kontoen og bestemte meg for å kjøpe Ferrari før jeg blei 20. Jeg tar da en total opptelling i økonomien. Ligger jeg godt over 160k, feirer jeg med en motiverende Ferrari pc :)

Lenke til kommentar

En drømmebil SKAL ikke være fornuftig! Den skal kjøpes og eies ut fra én eneste grunn; at man SKULLE ha den. Jeg ønsker deg lykke til :thumbup:

+1

En drømmebil kjøpes aldri av fornuft nei, jeg synest du skal prøve å oppnå det prosjektet jeg.

Ønsker lykke til jeg også, og bare stå på!

Man må nyte de små tingene i livet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...