Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Ferrari 348


Ulrik91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg hadde hatt de pengene og muligheten til å ta opp et lån, så tror jeg heller at jeg ville kjøpt meg nyere vanlig bil som er fet. Er jo som folk sier, forsikring er ekstremt dyrt, høyt verditap, vanskelig å få solgt.

Audi TT eller noe sånt? Skjønner ikke helt hva du prøver å si, men jeg har vanskelig for å tro at en nyere, mer alminnelig bil skulle få et mindre verditap enn Ferrari 348.

Lenke til kommentar

Om jeg hadde hatt de pengene og muligheten til å ta opp et lån, så tror jeg heller at jeg ville kjøpt meg nyere vanlig bil som er fet. Er jo som folk sier, forsikring er ekstremt dyrt, høyt verditap, vanskelig å få solgt.

Audi TT eller noe sånt? Skjønner ikke helt hva du prøver å si, men jeg har vanskelig for å tro at en nyere, mer alminnelig bil skulle få et mindre verditap enn Ferrari 348.

 

Men du vet jeg at forsikringen er høyere, og vanskeligere å selge? Uansett er jeg helt enig med OlafG

Lenke til kommentar

Men du vet jeg at forsikringen er høyere, og vanskeligere å selge? Uansett er jeg helt enig med OlafG

Mulig det, men hvis man først skal tenke i de banene er det jo bare å kjøpe en ny Toyota Avensis i stedet. Jeg tror litt av poenget her er å skille seg ut fra mengden, og da ligger disse faktorene i kortene. En brukt Ferrari er i så måte langt mer interessant enn det meste annet som finnes på markedet.

Lenke til kommentar

Igjen må jeg påpeke at denne tråda er til først å fremst for å hjelpe meg mot målet mitt om å kjøpe en Ferrari 348.

Den er IKKE til å diskutere hvor bra eller dårlig målet er eller hvor død jeg blir når jeg kjøper den eller andre mer fornuftige biler eller om jeg i det hele tatt klarer målet.

 

Alt det er egentlig ganske off topic og egentlig ikke veldig interesant for meg. Ferrari er den eneste bilen som er aktuel. Jeg spør ikke om tips til en økonomisk bedre eller tryggere eller nyere eller sterkere eller bedre bil! Det går ikke ann å snakke meg ut av Ferrarien. Har folk tatt poenget nå? :p

 

Er ikke meninga å være bitch eller no, bare prøver å få fram poenget mitt her :p

 

.....................

 

Joda, Alfaen er pen den, men jeg drømmer ikke om den og det er ikke en Ferria punktum.

Lenke til kommentar

Igjen må jeg påpeke at denne tråda er til først å fremst for å hjelpe meg mot målet mitt om å kjøpe en Ferrari 348.

Den er IKKE til å diskutere hvor bra eller dårlig målet er eller hvor død jeg blir når jeg kjøper den eller andre mer fornuftige biler eller om jeg i det hele tatt klarer målet.

 

Alt det er egentlig ganske off topic og egentlig ikke veldig interesant for meg. Ferrari er den eneste bilen som er aktuel. Jeg spør ikke om tips til en økonomisk bedre eller tryggere eller nyere eller sterkere eller bedre bil! Det går ikke ann å snakke meg ut av Ferrarien. Har folk tatt poenget nå? :p

 

Er ikke meninga å være bitch eller no, bare prøver å få fram poenget mitt her :p

 

.....................

 

Joda, Alfaen er pen den, men jeg drømmer ikke om den og det er ikke en Ferria punktum.

 

Godt poeng, så drømmen din må bli oppfylt, right?

Når skal du kjøpe bilen? Og hvor langt har du nådd innen ferrari-målene dine?

Lenke til kommentar

jeg har nå 155k på bok. Jeg får ikke lån før jeg har fått fast jobb. Får jeg ikke fast jobb og lån om ikke lenge velger jeg å vente til neste år å kjøpe den for hovedsakelig egenkapital da. Hvis lånet ordner seg før mesteparten av sessongen er over kjører jeg på denne sessongen :)

Lenke til kommentar

Jeg har kontakt med en god importør som leiter gjennom Europa så fort jeg plinger han. Han har kontakter som er eksperter på Ferrari og veit hva de skal se etter. Jeg vil da også få et veldig rimelig eksemplar i forhold til stand som jeg forhåpentlig vis kan få solgt endten fort eller dyrt her i Norge...

 

Jeg så foresten bilen min i byen i dag og jeg blei helt målløs! Det er det sykeste! :D Ikke faen om en dakars liten porsche, bmw, skyline, alfa eller noe i den duren kan sammenlignes med denne skjønnheten :love:

Lenke til kommentar

Jeg så foresten bilen min i byen i dag og jeg blei helt målløs! Det er det sykeste! :D Ikke faen om en dakars liten porsche, bmw, skyline, alfa eller noe i den duren kan sammenlignes med denne skjønnheten :love:

I så fall, hvorfor tror du at du kommer til å gå lei av den etter noen få måneder?

Lenke til kommentar

Jeg så foresten bilen min i byen i dag og jeg blei helt målløs! Det er det sykeste! :D Ikke faen om en dakars liten porsche, bmw, skyline, alfa eller noe i den duren kan sammenlignes med denne skjønnheten :love:

I så fall, hvorfor tror du at du kommer til å gå lei av den etter noen få måneder?

 

 

Det er vel ikke snakk om å gå lei av den. Heller det at målet er oppnådd, og det vil koste seriøst mye penger å eie den.

nøff said

Lenke til kommentar

Jeg hadde like store planer og drømmer den gang jeg var 17 og skulle få lappen og hadde en del penger på bok.

 

Det er veldig lett å sitte å drømme å kaste ut det ene forslaget etter det andre.

 

Det blir noe helt annet den dagen man faktisk står der og skal bruke penger man har jobba og svetta for. Da vurderer man verditap og vil bruke et snev av fornuft før man kaster bort pengene.

 

For det er det man gjør når man kjøper en Ferrari. En god venn av meg kjøpte seg en 1996 355.

 

Det var veldig morsomt å "leke" de første ukene hvor sola skinner, men i den virkelige verdenen fungerer bilen rett å slett ikke.

For det første har vi ikke veier her i landet til å bruke bilen. Verken til hastigheten eller fremkommeligheten. Siden du i tillegg ikke har noen erfaring rundt å kjøre bil (her er kravet et tiår eller to) vil du fort havne i situasjoner hvor du ikke klarer å parkere bilen eller kjøre den til steder du prøver på, uten å ødelegge noe som garantert ikke er billig.

 

Service kostnader er allerede nevnt, og register reim skal byttes ofte på disse bilene.

Olje osv skal enda hyppigere, og siden dette skal være en bruksbil må du regne med oljeservice annenhver måned omtrent.

 

Forsikring er som kjent også en problemstilling men den skal jeg ikke gå inn på.

 

Når du så har eid bilen en stund, og finner ut at mye av det som ble nevnt her i tråden faktisk var ganske lurt alikevel, kommer du til å prøve å selge bilen.

 

Kanskje du kan være såpass heldig at du klarer å selge bilen uten så veldig stort tap.

Problemet er å selge en slik bil. Kjøpere står ikke i kø og du kan gjerne regne med å ha bilen for salg i et år før noen er intressert.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke snakk om å gå lei av den. Heller det at målet er oppnådd, og det vil koste seriøst mye penger å eie den.

nøff said

Er jo en ærlig sak det. Hadde bare litt problemer til å forholde meg til dette, siden jeg har et annet forhold til måloppnåelse. Whatever floats your boat.

Lenke til kommentar

Jeg hadde like store planer og drømmer den gang jeg var 17 og skulle få lappen og hadde en del penger på bok.

 

Det er veldig lett å sitte å drømme å kaste ut det ene forslaget etter det andre.

 

Det blir noe helt annet den dagen man faktisk står der og skal bruke penger man har jobba og svetta for. Da vurderer man verditap og vil bruke et snev av fornuft før man kaster bort pengene.

 

For det er det man gjør når man kjøper en Ferrari. En god venn av meg kjøpte seg en 1996 355.

 

Det var veldig morsomt å "leke" de første ukene hvor sola skinner, men i den virkelige verdenen fungerer bilen rett å slett ikke.

For det første har vi ikke veier her i landet til å bruke bilen. Verken til hastigheten eller fremkommeligheten. Siden du i tillegg ikke har noen erfaring rundt å kjøre bil (her er kravet et tiår eller to) vil du fort havne i situasjoner hvor du ikke klarer å parkere bilen eller kjøre den til steder du prøver på, uten å ødelegge noe som garantert ikke er billig.

 

Service kostnader er allerede nevnt, og register reim skal byttes ofte på disse bilene.

Olje osv skal enda hyppigere, og siden dette skal være en bruksbil må du regne med oljeservice annenhver måned omtrent.

 

Forsikring er som kjent også en problemstilling men den skal jeg ikke gå inn på.

 

Når du så har eid bilen en stund, og finner ut at mye av det som ble nevnt her i tråden faktisk var ganske lurt alikevel, kommer du til å prøve å selge bilen.

 

Kanskje du kan være såpass heldig at du klarer å selge bilen uten så veldig stort tap.

Problemet er å selge en slik bil. Kjøpere står ikke i kø og du kan gjerne regne med å ha bilen for salg i et år før noen er intressert.

 

Du kommer med veldig mange fornuftige poenger her. Det skal jeg selføglelig ikke nekte på. Men jeg vil heller se tilbake å tenke "jævla umodne, kortteknte, naive tulling som sløste bort alle penga mine på en sommers moro", enn "jeg turte aldri å prøve da jeg hadde sjansen"... Jeg tror ærlig talt at jeg ikke kunne leve med meg selv hvis jeg plutselrig backa ut av målet..

 

Det er klart det er trist at penger jeg har jobba for blir forvandla til noe materielt for så å komme tilbake kraftig redusert, men herreguden da, hva er da ellers penger til? mat og fyll i studeitida? da syns jeg ferrari er et mer verdig mål... desuten har jeg ikke penger på kontoen men litt over en tredels Ferrari :)

Lenke til kommentar

Er enig. Ingen biler kan måleseg med AWESOMEHETEN til en ferrari. Var i italia, på ferarri museum. EN DRØM å kunne stå rett på siden av en enzo :D (tårte ikke å rør den. Det er som å sparke gud i ballene!).

 

Fyll drømmen din!

Jeg backet ut ca den tiden du startet tråden.

Så på lexus is200, men de er for dyre for meg (ca 150k.. + omreg + forisikring ) i forhold til å ha lån på lelighet, husdyr osv.

Ble til slutt en 1992 civic (sedan) :)

 

Min neste bil blir en Range Rover (a38n/2nd gen)! like mangen som du har her snakker om "konsekvenser", og hvor dyre de er OM noe går galt. Ikke hør på det negative, se på det posetive!!

 

Foresten, har du fått lappen nå? :) Jeg håpte over noen side i denne tråden.

Endret av HK416
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...