Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Ferrari 348


Ulrik91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Svirre kan sakene ser jeg...

 

Tenk deg om en halv gang, og så ser du denne feilen:

 

I tillegg så ska bilen ha service (dyrt hvis du ikke kan skru selv), hvor lett det er å få tak i og hvor dyrt det er for deler...sånn jeg ser på det.

 

Tror du virkelig at man SPARER penger på å reparere en Ferarri selv?! DET er naivt det. En slik bil MÅ ha komplett servicehefte, service og rep. hos autorisert Ferarri forhandler for å bli aktuell på markedet.

 

Husk å ha full kasko på bilen, og vær sikker på at forsikringen dekker ALT. Ta gjerne med kontrakten til andre aktører, de er ikke ute etter å lure deg, men de kan kanskje redde deg hvis de finner en feil i kontrakten. Så la oss regne 15k i forsikring på de 3 månedene du har bilen. Så sier vi 15k i renter. Du har igjen en kapital på 100k til uforutsette utgifter, taper du mer, sliter du. Tar du sjansen?

Beklager. Jeg er bare vant til å kunne skru selv ;)

 

Men tanken var der ved at du også SKA ha råd til å kunne få det i servicehefte :) Nytter ikke bare å kjøre med det å skifte olje hver 5000.km.

 

A dream come true, men jeg ville ha ventet med det kjøpet til jeg var ferdig med å "rase" fra meg. Merker selv etter et år med lappen at jeg har blitt mye roligere, men alltids gøy å få en liten hjulspinn der det slipper :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Tja, det er jo en fordel med det også. Økonomien er det siste han trenger å tenke på, blir ikke noen lang fremtid uansett.

 

Beklager, men det der er trangsynt.

Lenke til kommentar

Ble det bil på deg?

 

 

Beklager. Jeg er en idiot. Jeg så på feil dato... Trodde det var en eldgammel tråd... hehehe

 

Tja, det er jo en fordel med det også. Økonomien er det siste han trenger å tenke på, blir ikke noen lang fremtid uansett.

 

Bitter? ;) Misunnelig? ;)

Endret av reminett
Lenke til kommentar

Dette hørtes ut som meg da jeg var 17 år. Jeg hadde samme drømmen, jobbet meg til 550.000 kroner, og tok resten på privat lån, og handlet meg en Ferrari 355 spider. Den ga jeg 680.000 kroner for.

 

Da var jeg 18 år, brukte bilen en sommer, altså rundt 5 mnd.. Det kostet meg 40.000kr i forsikring, jeg måtte ut med penger til girkasse, for den røyk, det var nye 80.000 kr, bare og bytte olje og oljefilter på denne kostet 6000kr. Tenke på summene her, jeg var inne i oslo på ferrari og gjorde dette, sikkert billigere andre plasser, men ingen andre fikk ta på min bil ! hehe !

 

Så alt i alt, var SINNSYKT rått å ha bilen, men kunne jeg skrudd tiden tilbake, hadde jeg ikke gjort dette, blir rett å slett for dyrt :/

 

Alle sa det til meg, og jeg sier det til deg, bruk heller 400-500.000 kr på en BMW M3 eller M5 !! de går noe så inni helsikken, og du tørr faktisk og kjøre de litt også, ferrari må du kjøre fint, det er liksom en ferrari ! hehe !

 

Men for all del, om du har 100.000 kroner ekstra du kan bruke, go for it !

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager, men det der er trangsynt

 

 

Tja, det er jo en fordel med det også. Økonomien er det siste han trenger å tenke på, blir ikke noen lang fremtid uansett.

Bitter? ;) Misunnelig? ;)

 

Nåja, spesielt trangsynt er det ikke. Da jeg fikk lappen gikk det hardt for seg til tider. Hadde jeg kjørt en Ferarri 348, da hadde jeg ikke vært her nå, det er jeg ganske sikker på.

 

Misunnelig, ja selvfølgelig, jeg vil gjerne ha en Ferarri jeg. Bitter er jeg dog ikke, det er ikke noe å være bitter for.

Lenke til kommentar

Beklager, men det der er trangsynt

 

 

Tja, det er jo en fordel med det også. Økonomien er det siste han trenger å tenke på, blir ikke noen lang fremtid uansett.

Bitter? ;) Misunnelig? ;)

 

Nåja, spesielt trangsynt er det ikke. Da jeg fikk lappen gikk det hardt for seg til tider. Hadde jeg kjørt en Ferarri 348, da hadde jeg ikke vært her nå, det er jeg ganske sikker på.

 

Misunnelig, ja selvfølgelig, jeg vil gjerne ha en Ferarri jeg. Bitter er jeg dog ikke, det er ikke noe å være bitter for.

 

Good :) Hørtes bare litt sånn ut ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Beklager, men det der er trangsynt

 

 

Tja, det er jo en fordel med det også. Økonomien er det siste han trenger å tenke på, blir ikke noen lang fremtid uansett.

Bitter? ;) Misunnelig? ;)

 

Nåja, spesielt trangsynt er det ikke. Da jeg fikk lappen gikk det hardt for seg til tider. Hadde jeg kjørt en Ferarri 348, da hadde jeg ikke vært her nå, det er jeg ganske sikker på.

 

Misunnelig, ja selvfølgelig, jeg vil gjerne ha en Ferarri jeg. Bitter er jeg dog ikke, det er ikke noe å være bitter for.

 

Bare fordi du var hard på gassen betyr jo ikke at han kommer til å være det (selv om å eie en Ferrari for å kosekjøre er vel ganske tåpelig :p)

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er kult at han går så inn for å oppfylle drømmen sin.

Det forteller mye om en person, og hvis han er like målrettet med andre ting i livet som med denne Ferrarien, så vil han oppnår store ting.

Bare det å kunne si at "jeg bestemte meg for å kjøpe Ferrari, derfor gjorde jeg det" når man sitter i jobbintervju er bra...

 

Men når det er sagt, så tror jeg at en person med så lite erfaring bak rattet ikke har godt av å kjøre en slik bil.

Selv er jeg snart 27 år, og kjører en Audi med nesten 400hk. Og jeg merker at en slik bil kan være farlig, fordi bilen kommer voldsomt raskt opp i fart, og som regel så er hastigheten mer enn du tror. En liten feilberegning eller for hardt trykk på gassen i en sving, så er du ute og kjører.

 

Jeg er glad for at jeg ikke hadde en så sprek bil når jeg var 18. For da hadde jeg ingen erfaring med bilkjøring, og jeg var _mye_ mer tilbøyelig til å ta sjanser da, enn jeg er nå.

 

Jeg ville nok oppfordret til å kjøpe en annen nice bil, og heller kjøpe Ferrarien om noen år? Da er nok både økonomien og erfaringen på et annet nivå.

 

Likevel, jeg må igjen berømme trådstarter for pågangsmotet og målrettelsen i prosjektet.

Men når det er sagt så skal det nok mye til å få en attenåring som har bestemt seg for å kjøpe Ferrari _nå_, til å skifte mening og vente noen år.... Uansett hvor fornuftige vi prøver å være :D

Endret av reminett
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette hørtes ut som meg da jeg var 17 år. Jeg hadde samme drømmen, jobbet meg til 550.000 kroner, og tok resten på privat lån, og handlet meg en Ferrari 355 spider. Den ga jeg 680.000 kroner for.

 

Da var jeg 18 år, brukte bilen en sommer, altså rundt 5 mnd.. Det kostet meg 40.000kr i forsikring, jeg måtte ut med penger til girkasse, for den røyk, det var nye 80.000 kr, bare og bytte olje og oljefilter på denne kostet 6000kr. Tenke på summene her, jeg var inne i oslo på ferrari og gjorde dette, sikkert billigere andre plasser, men ingen andre fikk ta på min bil ! hehe !

 

Så alt i alt, var SINNSYKT rått å ha bilen, men kunne jeg skrudd tiden tilbake, hadde jeg ikke gjort dette, blir rett å slett for dyrt :/

 

Alle sa det til meg, og jeg sier det til deg, bruk heller 400-500.000 kr på en BMW M3 eller M5 !! de går noe så inni helsikken, og du tørr faktisk og kjøre de litt også, ferrari må du kjøre fint, det er liksom en ferrari ! hehe !

 

Men for all del, om du har 100.000 kroner ekstra du kan bruke, go for it !

 

wooow! Det der var inspirerende!! På en måte deilig å se at det faktisk går ann, på en annen side hadde jeg veldig lyst til å være en av de første som fikk det til :p jaja

Kjipt at girkassa di gikk da! Hvor stor sannsynlighet er det for at det skjer?

Er nok desverre bare Ferrari som kan oppfylle målet og drømmen min :p

 

men foresten, du var 18 og hadde Ferrari, ja? du lever den dag i dag, ja? Det er vel et bevis i seg selv til alle dere som mener Ferrari og 18åring = døden

 

Jeg syntes det er kult at han går så inn for å oppfylle drømmen sin.

Det forteller mye om en person, og hvis han er like målrettet med andre ting i livet som med denne Ferrarien, så vil han oppnår store ting.

Bare det å kunne si at "jeg bestemte meg for å kjøpe Ferrari, derfor gjorde jeg det" når man sitter i jobbintervju er bra...

 

Men når det er sagt, så tror jeg at en person med så lite erfaring bak rattet ikke har godt av å kjøre en slik bil.

Selv er jeg snart 27 år, og kjører en Audi med nesten 400hk. Og jeg merker at en slik bil kan være farlig, fordi bilen kommer voldsomt raskt opp i fart, og som regel så er hastigheten mer enn du tror. En liten feilberegning eller for hardt trykk på gassen i en sving, så er du ute og kjører.

 

Jeg er glad for at jeg ikke hadde en så sprek bil når jeg var 18. For da hadde jeg ingen erfaring med bilkjøring, og jeg var _mye_ mer tilbøyelig til å ta sjanser da, enn jeg er nå.

 

Jeg ville nok oppfordret til å kjøpe en annen nice bil, og heller kjøpe Ferrarien om noen år? Da er nok både økonomien og erfaringen på et annet nivå.

 

Likevel, jeg må igjen berømme trådstarter for pågangsmotet og målrettelsen i prosjektet.

Men når det er sagt så skal det nok mye til å få en attenåring som har bestemt seg for å kjøpe Ferrari _nå_, til å skifte mening og vente noen år.... Uansett hvor fornuftige vi prøver å være :D

 

Du er en smart mann som har skjønt veldig mange av poenger jeg har prøvd å få fram! Det handler om å ha et mål å kjøre på uten kompromiss samma hva dette målet måtte være og i dette eksempelet Ferrari før jeg fyller 20.

 

Det er ikke tvil om at jeg ikke er erfaren nok til å være 100% trygg i en slik bil. Men jeg vil ikke leve som en knark foran tvn som ikke går ut fordi at sjansen for å bli rammet av lynnedslag er mindre i sofaen enn på asfalten osv osv... poenget er at det er en sjanse jeg er villig til å ta og slik jeg ser det er det så og så den eneste tida i livet mitt det faktisk er gjennomførbart med mindre jeg blir styrtrik eller holder meg singel ut 30åra (studielån, hus, familie....)

Lenke til kommentar

Det mange prøver å få frem, er ikke det at du ikke er 100% trygg, du er nærmere 10% trygg om du er en vanlig ungdom. Kjør på med Ferrari du, men gjør oss alle en tjeneste, og kjøp deg en Volvo 2/7/940 TIC først, og lær basic bilkontroll. Aller helst dropper du Ferrarien førsteåret, kjører en bil av overnevnte type gjennom vinteren, og så kan du jo kjøpe Ferrari sommren -11.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at du vil ha en Ferrari, men tror du at du i det hele tatt vil ha nubbsjans til å redde deg ut av en heftig kontra i en Ferrari? Den er sikkert testet på Top Gear e.l. og de vil garantert kalle bilen lite tilgivende. Det er en helrå bil for de som kan kontrollere den. Det kan ikke en 18-åring med fersk lapp. Derfor forslår jeg en bakhjulstrekker med litt effekt, men som samtidig er litt tilgivende slik at du får øvd litt. Du har bestemt deg for en Ferrari, greit nok. Først må du kunne kjøre en vanlig bil, det lærer du når du tar lappen. Så må du lære deg å kjøre en sportslig bil som vil leke, og kontrollere den. Så kan du prøve en Ferrari. At golleknupp er 1/10 som ikke smeller en sportsbil når man er 18, det tror jeg så gjerne.

Lenke til kommentar

Hvis ikke jeg får til å få den denne sesongen er det fult mulig jeg kjøper en annen liten trenebil, men da er jeg redd for å bli distrahert og tenke "jeg har bil og gir derfor opp målet om Ferrari". Det er en distraksjon jeg helst ikke vil ha...

 

Jeg er ikke har på gassen av meg og kommer garantert ikke til å tørre det med Ferrarien når jeg tenker på det økonomiske tapet i et krasj.

Lenke til kommentar

Førstebilen er spesiell, ikke mange som kan si at de hadde en Ferrari som førstebil! Har selv blitt en alfisti, og møter mye skepsis og folk som tror det bare er feil når jeg sier jeg har Alfa - men har ikke hatt noen problemer til nå (banke i bordet).

 

Så mitt råd er å gå for det DU vil ha, er jo ikke sikkert at det skjer noe galt med bilen din i det heletatt ;)

Lenke til kommentar

 

men foresten, du var 18 og hadde Ferrari, ja? du lever den dag i dag, ja? Det er vel et bevis i seg selv til alle dere som mener Ferrari og 18åring = døden

 

 

Det har ingenting i verden å si om han lever den dag i dag. Tror du at du har noe større sjanse til å overleve av den grunn?

 

Får ikke blitt mer usaklig.

Endret av EvenL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...