Gå til innhold

2xwd 200 gb 8mb


Anbefalte innlegg

Hei, har 2 hardisker på 200 gb fra western digital, jeg har prøvd å installere sp1 og hele pakken, endret verdier i regedit.

Jeg bruker Windows 2000 pro og får kun utnytte 131 gb på den ene 200 gb en. Den andre som er 200 står i raid og funker helt fint. Noen som vet hva som kan være feilen ?

 

Takk på forhånd 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så er kluet at du nettop kjøpt 2*200Gb. Den ene satt du i rad med en annen disk, mens den andre satt du for seg selv?

Hvilket HK har du?

Er det integrert eller PCI raid kontroller?

Har du sjekket på hjemmesiden til HK produsenten? Avhengig av hvor gammelt det er er det mulig at kontrolleren rett å slett ikke klarer mer en 137Gb.

Lenke til kommentar

Jeg har : Msi kt4 Ultra med nyeste bios versioner.

foresten, hvordan skal jeg koble sammen hdene, jeg har bare 2 stk tilkoblet. nå er det en hd på ide2 og en på ide3(raid)

raiden er på hovudkortet.

Har prøvd å finne ut om det er noe grense om den klarer mer en 137 gb, men fant ingen ting.

Lenke til kommentar

Kjøper en SATA-IDE-overgang?

 

Hovedkortet ditt er nyere enn mitt, så du burde i utgangspunktet få utnyttet hele disken (jeg har en Maxtor 200GB som jeg får utnyttet fullt). Har du sjekket med f.eks Partition Magic at du ikke har uunyttet diskplass når du bruker IDE1 eller 2?

Lenke til kommentar

har testet både ide 1 og 2, det er det samme resultatet, har sjekket med partition magic og ingen ting forandrer seg.

Hvor kan jeg få kjøpt en s-ata til ide overgang, vil dette fungere bra?

Passer den sammen med hovedkortet mitt ? (msi kt4 Ultra) ?

Lenke til kommentar

137MB-grensen (128MiB) er forøvrig ikke en hardware-begrensning men snarere snakk om sofware støtte. Dvs. Du trenger:

 

* en BIOS som støtter over 137MB

* Et OS med servicepack som støtter over 137MB.

 

Jeg antar det er Win2000 SP2 eller 3 som fikser dette. I Win XP er jeg usikker på om det støttes fra starten eller om man må ha SP1.

Eller kun den patchen som løser dette og er den del av de respektive Service Pack'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...