Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fekk min N900 idag. Foreløpig veldig nøgd.

 

Men har funne eit stort problem med den. Eg har satt opp telefon med Mail for Exchange, og kopla telefonen opp mot Exchange serveren på jobb. Eg har omlag 70 undermapper på Inbox'en min. I desse mappene legg det seg DFSinfo, Support mailar etc etc. Her snakkar me omlag 100-150 mail per dag.

 

Eg ser at telefonen lastar ned heile meldinga - og ikkje berre header. Og eg ser at den syncar SAMTLEGE undermapper. Dette vil jo koste fleire hundre kroner dagen .. (?)..

 

Finnes det ein måte eg kan setje telefonen opp med å berre ta INBOX, og ikkje undermapper?

 

Viss ikkje blir det tilbake til HTC kjenner eg .. :-(

Lenke til kommentar

Ok da henger jeg med ser jeg får to meldinger.

Har endret størrelsen til 320 men ingen får den for det.

Det viktigste er jo at fruen kan sende meg bilder av barna i når ho er hjemme i permisjon.

 

Så jeg knoter videre med dette og jeg er sikker på at det løser seg.

 

Takker for hjelpen

Lenke til kommentar

Det er tekst i bodyen til test-mms'n dere sender? Det er vistnok noe med telenor som gjør at det ikke blir sendt noe mms om den er uten tekst i body.. Mulig det kan være?

 

Yes da hadde vi det.

Takker og bukker for dette tipset som førte til full klaff.

Lærte noe nytt i dag så jeg bare takker og bukker

Lenke til kommentar

Hei.

Ser det er veldig mange oppdaterte innen dette området.

 

Trenger noe bistand og evt erfaringer, er veldig gira på en N900, men jeg trenger en "sak" som funker som telefon, notisbok/ almanakk, pc.

 

Ser for meg tastatur da jeg har en følelse av at en touch skjerm vil bli en klundrete opplevelse.

 

Hadde en grei opplevelse med N95 etter mitt bruk den gang intill skjerm tok kvelden.

Men den ble altfor lite notisbok/ almanakk/ 7.sans og pc.

Har sett på mange typer men har ALTFOR lite greie på dette.

PDA, i PAQ, N900.

Setter pris på litt hjelp her.

Lenke til kommentar

Føler meg som en komplett idiot, klarer bare ikke dette med fMMS. Prøvde å laste ned den, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne installere den fordi det manglet en del ting, ulike python filer etter hva jeg forstår. Etter hva jeg har sett så er det ikke noen som har skrevet en komplett guide for installasjon av fMMS, fra A til Å og ikke bare fra det punktet hvor man skal registrere de ulike spesifikasjonen avhengig av operatør.

 

Noen som kan forteller meg hvilke ting som må lastes ned og hvor jeg kan finne de? Det virker som det er en lett sak for de fleste her, siden ingen har bedt om det før, men jeg håper det er noen som gidder å guide meg litt på vei!!

 

Har funnet sidene for nedlasting av fMMS og fAPN, men vil ikke gjøre noen flere nedlastingsforsøk før jeg vet om alt som skal nedlastes og evt i hvilken rekkefølge.

 

Har Netcom som operatør og har funnet spesifikasjonen jeg trenger tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Nå bruker tlf noe helt vanvittig mye strøm. Lader 2 - 3 ganger daglig.

Det har vel kanskje noe med at jeg var en av de som forhondsbestillte tlf i september og var en av de første som fikk den, så nå har jeg hatt den en stund.

Har vært mye innstallering og avinnstallering fra både testing og devil så jeg kan vel ikke være veldig overaska.

Men jeg blei litt overaska i går, når jeg gikk tom for strøm under lading. haha.

Greit, det var en lader som egentlig var til N82 med overgang til mini usb. Kjørte endel programmer i multitasking, bla. blåtann, gpe audio player, mail prog, nettleser og det jeg tror tok mest strøm var vel transmission. Men alikevel da, tom for strøm under lading var litt drøyt.

Mulig det er på tide med flashing av telefonen og starte på nytt igjen..

Noen her som har flasha før ogkan fortelle meg om det er plankekjøring, eller om jeg har mye å sette meg inn i først..?

Noen linker til step by step flaching for dummies?

Lenke til kommentar

Føler meg som en komplett idiot, klarer bare ikke dette med fMMS. Prøvde å laste ned den, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne installere den fordi det manglet en del ting, ulike python filer etter hva jeg forstår. Etter hva jeg har sett så er det ikke noen som har skrevet en komplett guide for installasjon av fMMS, fra A til Å og ikke bare fra det punktet hvor man skal registrere de ulike spesifikasjonen avhengig av operatør.

 

Noen som kan forteller meg hvilke ting som må lastes ned og hvor jeg kan finne de? Det virker som det er en lett sak for de fleste her, siden ingen har bedt om det før, men jeg håper det er noen som gidder å guide meg litt på vei!!

 

Har funnet sidene for nedlasting av fMMS og fAPN, men vil ikke gjøre noen flere nedlastingsforsøk før jeg vet om alt som skal nedlastes og evt i hvilken rekkefølge.

 

Har Netcom som operatør og har funnet spesifikasjonen jeg trenger tidligere i tråden.

 

Korrigering: Har lastet ned og installert fAPN

 

Forsøker å installere fMMS men får beskjed om at jeg mangler:

Python-hildon

python-dbus

python-imaging

python evolution

rootsh

sharing-fmms

Lenke til kommentar

Jeg er en effing idiot og glemte visst å tenke som Remareklamen. Fant fMMS i nedlastingslisten under programbehandling og da installerte den seg greit. Nå er alt på plass og har både sendt og mottatt melding :D Sjekket dog litt rundt og fant ut at jeg skulle skrive inn port nr 80 i stedet for 8080 som instruksjonen funnet her i tråden skriver. Da jeg gjorde det funket oppkoblingen, det mislyktes før det.

 

Nå er jeg fornøyd :D:D

 

Da skal jeg bare laste ned FM-radio, så er jeg all set for now :yes:

 

Beklager min spamming ;)

Endret av lipo
Lenke til kommentar

Det er mulig å bytte språk på hw-tastaturet ved å bytte ut tastaturprofil-filen (i mangel av et bedre ord). Mener det ligger en guide til det på maemoforum et sted.

 

Ja. Har ikke fått det helt til ennå, men det er mulig så det er en stor glede :) Er så lei av systemer hvor en ikke kan endre på ting

Lenke til kommentar

Advarsel ikke kjøp bæreveske med magnetlås til N900. Det står sikkert i bruksanvisningen, men jeg har ikke kommet meg igjennom den ennå ;).

 

Jeg trengte ei bæreveske for belte til N900 av praktiske årsaker. Jeg fant endelig på en telebutikk ei veske som passet. Jeg var litt skeptisk til magnetlås så jeg spurte om det var ok for telefonen. Det skulle det være. Da jeg kom hjem oppdaget jeg derimot at det ikke er ok[/i]. Når mobilen beveges forbi en magnet slår skjermen seg på igjen slik at magneter kan få N900 til å åpne berøringslåsen. Dessuten vil jeg tro at magneter ikke er så sunt når man får bieffekter.

 

Så nå er magnetene skjært bort og borrelåst limt på. Ble bra, men får se etter ei ny bæreveske.

 

Noen andre har lagt ut en video med samme problem på youtube her: http://www.youtube.com/watch?v=kaYT-cqCjdw

 

Det er også et kjent problem ser jeg nå: https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6689

 

Ellers tar gjerne imot anbefalinger på bæreveske uten magnetlås. :)

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Det stemmer, problemet med magnetlåser er mer enn at man bare kan få åpnet berøringslåsen. Det vil si, problemet er akkurat dét, men konsekvensen er at telefonen vil bli tappet for strøm når den ligger i veska og dette skjer - skjermen vil konstant være aktiv/lyse.

 

 

Til stnordsv som ønsket seg en en "sak" som funker som telefon, notisbok/ almanakk, pc.

 

N900 stats, sammenlignet med en "normalt" god smarttelefon:

 

[* * 3/10 _ _ _ _ _ _ _ _ ] - grunnleggende + avansert telefonsentrert funksjonalitet levert av Nokia.

 

[ * 2/10 _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] - funksjonalitet for personlig informasjonshåndtering levert av Nokia.

 

[ * * * * * * 7/10 _ _ _ ] - funksjonalitet for ikke-telefonisk kommunikasjon, levert av Nokia.

 

[ * * * * * * * * 9/10 _ ] - funksjonalitet for ikke-telefonisk kommunikasjon, totalt.

 

[ * * * * * * * * 9/10 _ ] - utvidelsesmuligheter for fullgod office-programvare.

 

[ * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 20/10] - PC-relatert funksjonalitet inkludert alternative operativsystemer.

 

Med andre ord, ønsker du en almanakk som kan ringe, er dette nok helt feil produkt for deg. Ønsker du egentlig en bitteliten laptop, er dette produktet helt unikt.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

funker vel helt fint som telefon også. men telefon delen er bare lagt til ett pc oprativ system så den delen er det nok en del proff telefoner som gjør det bedre. men ikke noe å utsette på lyd og slikt, men telefon er ikke prioritert i samme grad som i nokias e serie feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...