Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

 

Snadder! Takker for svar.

 

Hvordan fungerer mappesynkroniseringen? Jeg har vel 70 mapper her på kontoen min, i 3-4 nivåer...

 

Ser at alle mappene mine synces, men hele trestrukturen vises. Dvs er ingen "+"-tegn for å utvide mapper og slikt man er vant til. Slik at kan fort bli mye med 70 mapper nedover. Ser at med mine 30+ blir det litt mye å scrolle igjennom for å finne uleste e-poster.

Sjekk strukturen her:

http://gallery.thaumaturge.org/view/n900/Screenshot-20100225-224115.png.html

 

Edit:

 

 

<offtopic> Ikke bare har vi samme telefon, vi har faktisk også samme spisebord. </offtopic>

Fikk henta det på fredagen, bar det opp 3 etasjer, pakka ut og så denne sprekken:

http://gallery.thaumaturge.org/view/mobileimages/20100226_004.jpg.html

Endret av 4-Dante
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..Og der har jeg snart vunnet en auksjon på en N900. Angrer meg nesten litt allerede, men det ble for fristende. xD Hadde egentlig ikke tenkt å bruke penger på telefon nå, men sånn kan det gå... Får håpe jeg får litt igjen for den gamle tlf-en.

 

Noen som har byttet fra en Android-telefon her? Det blir jo en del apps og widgets jeg får behov for å bytte ut med tilsvarende Maemo-varianter.

Twitter/fb-støtte regner jeg med er klart ut av boksen, men jeg trenger spotify med støtte for frakoblet musikk, transdroid (transmission-remote), Documets 2 Go, CalWidget, Alarmed, fring (det finnesk kanskje til Maemo også?), Astrid todo list, XBMC Remote, WaveSecure, Tricorder, Acast.

 

Tar kanskje "sorgen" litt på forskudd her, men med tanke på at jeg var første budgiver regner jeg med at interessen var ganske laber for telefonen.

Lenke til kommentar

doc 2 go eller tilsvarende fins. twitter ting fins. men ikke forevent det apps utvslg som android har og ikke samme navneene heller. finnes forskjellig remote program og bluemaemo som gjør at du kan bruke telefonen som tastatur og mus med bluetooth pc/ps3/mac. spotify klient fins men ikke noe kommersiel versjon. tror ikke offline funker enda. de andre du nevner vet jeg ikke hva er..

Lenke til kommentar

Jeg vurderte denne N900 sterkt opp mot HD2, men så snakket jeg med en her inne i forumet og han fikk overbevist meg at N900 var tingen.

I går skulle jeg hente tlf men den var ikke komme så den kommer i løpet av dagen.

 

Men men etter jeg har lest litt mer i går kveld fikk jeg litt kalde føtter pga

batteritiden. Synes det virker som om mange klager på dette og ser at det står som et minus i testen. Dette er en tlf jeg skal bruke i jobb sammenheng og har derfor behov for et ok batteri. Hvor lenge vil et batteri vare hvis jeg bruker den til "normal" bruk?

Det vil si hvis jeg ringer litt (30-60 min) sender litt sms og henter noen mail. Av og til bruker jeg den mye mer såklart men det er mest på ettermiddagen når jeg er komme hjem fra jobb eller i helgene.

 

Noen som kan hjelpe meg litt her før jeg henter den.

 

I en test i Sverige står det at den har passningstid på 96 timer mens HD2 har 390 timer.

294 timer er litt forskjell.

Lenke til kommentar

h-e-i : Min holder ca 2-3 dager med ca sånn bruk du beskriver, surfer jeg en del må den lades daglig.

 

Den er god.

Sitter med esken foran meg nå og da spretter jeg tlf så det kommer sikkert 1000 spørsmål ang ting i de neste ukene.

 

Takker

Lenke til kommentar

Går nok bare greit. Står mye i tråden her som du sikkert har sett. Sjekk også ut maemo.org for guider og programmer og slikt. Veldig enkelt å innstallere programmer fra programbehandling og utvalget har tatt seg opp og har mange snedig tweaks for å justere lysstyrke, sms/data counter, codecs, hurtigknapper og lignende, og noen gode programmer.

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Går nok bare greit. Står mye i tråden her som du sikkert har sett. Sjekk også ut maemo.org for guider og programmer og slikt. Veldig enkelt å innstallere programmer fra programbehandling og utvalget har tatt seg opp og har mange snedig tweaks for å justere lysstyrke, sms/data counter, codecs, hurtigknapper og lignende, og noen gode programmer.

Ser du nevner SMS counter. Hva heter dette programmet og hvor kan jeg finne det?

Lenke til kommentar

Går nok bare greit. Står mye i tråden her som du sikkert har sett. Sjekk også ut maemo.org for guider og programmer og slikt. Veldig enkelt å innstallere programmer fra programbehandling og utvalget har tatt seg opp og har mange snedig tweaks for å justere lysstyrke, sms/data counter, codecs, hurtigknapper og lignende, og noen gode programmer.

 

 

jepp du hadde faktisk rett. Det har godt veldig griet med alt faktisk til og med epost og wifi oppsett. Genial tlf spør du meg. Nå må jeg bare se om jeg kan finne ut hvilke fMMS utgave og oppsett i med telenor så er feruen også tilfreds. Det eneste som er uvandt er tastatur men det er en ting som nok går seg til.

Lenke til kommentar

Se det da kommer jeg med de første spørsmålet.

Har et minnekort med 14-15 gig med musikk men telefonen finner ikke noe minnekort.

Noen som har noen gode forslag til hvorfor?

Har prøvd det på en N97 mini og der virket det som bare det.

 

 

LØST

 

Plutselig var den bare der.

Endret av h-e-i
Lenke til kommentar

Har et minnekort med 14-15 gig med musikk men telefonen finner ikke noe minnekort.

Noen som har noen gode forslag til hvorfor?

 

LØST

 

Plutselig var den bare der.

 

Hadde samme problemet, men løste seg etter reboot :)

 

Har nå hatt N900 i en uke, og aldri vært mer imponert over en dings! Fantastisk som telefon og PC. Anbefales på det sterkeste til alle som fortsatt sitter på gjerdet og venter (slik jeg gjorde fra launch til nå). Selv om MeeGo er annonsert og fremtiden er litt usikker, har det aldri vært større aktiitet rundt maemo og TMO enn nå. Good things are coming!

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en N900. Er meget fornøyd så langt. Men jeg har en ting jeg skulle likt å endre på.

 

Man kan sette opp f.eks norsk og engelsk språk for tekstskriving (text input). Jeg bruker norsk og gresk. Problemet mitt er at med det fysiske tastaturet vil ikke mobilen skrive gresk selvom jeg bytter tastatur layout. Det fungerer kun i det virtuelle tastaturet. Noen som vet om info på hvordan man setter tastaturlayout for det fysiske tastaturet for det andre språket? Jeg har så langt kun funnet hvordan man endrer på keymaps, f.eks piltaster o.l.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Har fulgt tråden på hvordan man setter opp fMMS og fAPN med telenor, men får bare denne

samme feilmeldingen som en annen gjorde tidligere.

Sending failed:

Error: -2 Name or service not known

Please make sure APN settings are correct

 

Noen som vet hva en kan gjøre med dette problemet??

Lenke til kommentar

Har du redigert mms-apn?

tilkoblingsnavn: Mms

Navn på tilgangspunkt: telenor mms

brukernavn: std

passord: std

 

tilkoblingsoppsett, avanserte innstillinger.

Der skal du huke av for: Bruk proxy

Http proxy 10.10.10.11

portnummer : 8080

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...