Gå til innhold

Peter Kovacs målet - Toppen av usportslighet?


Dotten

Riktig av Kovacs å score?  

251 stemmer

  1. 1. Riktig av Kovacs å score?

    • Ja
      93
    • Nei
      135
    • Vet ikke/ingen formening
      23


Anbefalte innlegg

Uansett om Kovacs ikkje var klar over at Opdal var skadd så kunne Odd latt Brann score etterpå.
Har sett en situasjon der det faktigst skjer. :p Ja, det er en mulighet, men det her er det dommeren som skal avgjøre.

 

Dommeren skal jo ikke avgjøre om Odd skal være sportslige og la Brann score et mål. Det er opp til Odd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg har sagt i noen andre tråder, dette er det mest skammelige jeg har sett på en bane på flere år. Håpløst! Og det er ikke bare at han scorer, jeg -kan- ha forståelse for at det er vanskelig å motstå fristelsen. Men en trener som ler rått og gliser av situasjonen og feirer som bare faen, og et lag som ikke lar Brann score igjen etterpå?

 

IDIOTER!

+1

 

Stiller også et spørsmål til dommeren, som etter regelen "bare" skal dømme ved hodeskade (selv om de ikke alltid klarer det heller....):Hvor går grensen i forhold til å vurdere situasjonen - det ligger tross alt en skadet spiller nede (keeperen!!!), som før han falt hadde kontroll.

 

Dommeren bør derfor etter min mening ta sin del av skylden. Men at Odd ikke i etterkant gir Brann et mål, som eksempelvis Ajax gjorde i videoen som ble linket til i Brann-tråden er helt utrolig. Kommentarer på usportslighet er overflødig....

Lenke til kommentar

Dotten:

Egentlig er jeg for fairplay. Men, jeg er ekstremt imot spillere som legger seg ned å later som de er skadet. For all del så gjorde ikke Opdal det, men som kovacs sier, han viste jo ikke om han skadet seg eller om han bare trynet. Noe som høres ut som direkte bullshit tho, men i den situasjonen der, så ville nok jeg også satt ballen i mål.

 

Men, reglene er jo slik nå, at spillet går til dommeren stopper det. Men, har sett situasjonen et par ganger, og Kovacs må jo se at opdal er skadet.

 

men men, er ikke noe vi kan gjøre med det, syns det blir for dumt å hetse Kovacs for dette. Taklingen til Bakke feks skal vist ha vært relativt stygg(så den ikke) Og det er minst like ille som dette.

 

Idiotiske taklinger er det værste jeg vet av :(

Lenke til kommentar
Dotten:

Egentlig er jeg for fairplay. Men, jeg er ekstremt imot spillere som legger seg ned å later som de er skadet. For all del så gjorde ikke Opdal det, men som kovacs sier, han viste jo ikke om han skadet seg eller om han bare trynet. Noe som høres ut som direkte bullshit tho, men i den situasjonen der, så ville nok jeg også satt ballen i mål.

 

Men, reglene er jo slik nå, at spillet går til dommeren stopper det. Men, har sett situasjonen et par ganger, og Kovacs må jo se at opdal er skadet.

 

men men, er ikke noe vi kan gjøre med det, syns det blir for dumt å hetse Kovacs for dette. Taklingen til Bakke feks skal vist ha vært relativt stygg(så den ikke) Og det er minst like ille som dette.

 

Idiotiske taklinger er det værste jeg vet av :(

Takker for kloke ord. Bare synd at enkelte trangsynte bergensere ikke klarer å se det samme
Lenke til kommentar

Det at Oppdal i det hele tatt strekker seg etter ballen når han ligger nede med en "kraftig skade" ødelegger litt for meg. Han det vært så ille burde han jo ha byttet like etter det skjedde eller hvertfall ligget stille.

 

Jeg tør vedde 1 million kroner på at for eks. Bakke hadde gjort akkurat det samme. Viser bare at Bakke er like ille ved at han meier ned en Odd spiller noen minutter senere og får rødt kort.

 

Syntes det var bra at Odd vant klart i dag og at ikke det målet ble avgjørende. Hadde Kovacs spilt ballen ut hadde han blitt hedret for det, men helt greit at han satt ballen. Legge skylden på dommeren blir helt idiotisk. Her er det spillernes avgjørelser som teller.

Lenke til kommentar
Jeg tør vedde 1 million kroner på at for eks. Bakke hadde gjort akkurat det samme. Viser bare at Bakke er like ille ved at han meier ned en Odd spiller noen minutter senere og får rødt kort.

Det er jo overhodet ikke relevant at du tror Bakke ville gjort det samme.

 

Daglish: Det blir for dumt å anta at spilleren filmer/legger seg ned. Jeg tror nok Kovacs vet veldig godt at Opdal var skadet, var vel han som skadet han tidligere(?)

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Dotten:

Egentlig er jeg for fairplay. Men, jeg er ekstremt imot spillere som legger seg ned å later som de er skadet. For all del så gjorde ikke Opdal det, men som kovacs sier, han viste jo ikke om han skadet seg eller om han bare trynet. Noe som høres ut som direkte bullshit tho, men i den situasjonen der, så ville nok jeg også satt ballen i mål.

 

Men, reglene er jo slik nå, at spillet går til dommeren stopper det. Men, har sett situasjonen et par ganger, og Kovacs må jo se at opdal er skadet.

 

men men, er ikke noe vi kan gjøre med det, syns det blir for dumt å hetse Kovacs for dette. Taklingen til Bakke feks skal vist ha vært relativt stygg(så den ikke) Og det er minst like ille som dette.

 

Idiotiske taklinger er det værste jeg vet av :(

 

Nå er nå ikke Bakke relevant for dette (om det er noe verdt klarer jeg meg fint uten han på Branns midtbane, jeg har tidligere gått ut mot hans etikk blant annet her inne helt siden han kom til klubben), jeg har aldri vært noen tilhenger av at et onde forsvarer et annet.

 

Det prinsipielle spørsmålet her som jeg stiller deg og andre som sier det er riktig fordi dommeren ikke har blåst er om spillerne ikke selv skal foreta etiske valg.

 

Det virker som mange unngår å spørre seg selv hva som er etisk riktig her. Selv ikke soldater nektes etiske valg og jeg vil nå si det er viktig at fotballspillere foretar dette også. Og Kovacs tok i aller høyeste grad et etisk valg i den situasjonen.

 

Jeg håper virkelig ikke vi etterspør roboter fremfor mennesker under en kamp. Småfeigt av spiller å gjemme seg bak dommeren, det er ikke som om spilleren ikke har noe valg. :)

Lenke til kommentar
Det at Oppdal i det hele tatt strekker seg etter ballen når han ligger nede med en "kraftig skade" ødelegger litt for meg. Han det vært så ille burde han jo ha byttet like etter det skjedde eller hvertfall ligget stille.

Kraftig nok til at han ikkje klarer å stå på beina, men du har nok adrenalin til å prøve å avverge eit mål i ein sånn desperat situasjon. Han vart bytta ut etter dette skjedde.

Jeg tør vedde 1 million kroner på at for eks. Bakke hadde gjort akkurat det samme. Viser bare at Bakke er like ille ved at han meier ned en Odd spiller noen minutter senere og får rødt kort.

Det er godt mogeleg, men betyr absolutt ingenting i denne samanhengen.

Lenke til kommentar
Daglish: Det blir for dumt å anta at spilleren filmer/legger seg ned. Jeg tror nok Kovacs vet veldig godt at Opdal var skadet, var vel han som skadet han tidligere(?)

 

Det var Kovacs som stupte inn i en medspiller som datt over kneet til Opdal (og i samme slengen skallet til Fakiri som måtte ut blødende). Spillet ble stoppet i flere minutter, så Kovecs vil jeg nok tro var fullt klar over at Opdal var skadet, med mindre han hadde øynene lukket når han tok ballen. :)

Lenke til kommentar
Jeg tør vedde 1 million kroner på at for eks. Bakke hadde gjort akkurat det samme. Viser bare at Bakke er like ille ved at han meier ned en Odd spiller noen minutter senere og får rødt kort.

Det er jo overhodet ikke relevant at du tror Bakke ville gjort det samme.

 

Daglish: Det blir for dumt å anta at spilleren filmer/legger seg ned. Jeg tror nok Kovacs vet veldig godt at Opdal var skadet, var vel han som skadet han tidligere(?)

 

Så klart er det relevant når Bakke løper bort til dommeren etter hendelsen og skjeller han ut til tusen.

Topicen, "Toppen av sportslighet?" Bakke er jo ikke noe bedre enn Kovacs.

Lenke til kommentar
Syntes det var bra at Odd vant klart i dag og at ikke det målet ble avgjørende. Hadde Kovacs spilt ballen ut hadde han blitt hedret for det, men helt greit at han satt ballen. Legge skylden på dommeren blir helt idiotisk. Her er det spillernes avgjørelser som teller.

 

Det der blir for dumt. Et 2-0 mål kan absolutt være avgjørende selv om sluttresultatet blir helt annerledes.

 

For å si det rett ut. Kovacs JÆVLIG usportslig. Først skader han to brann spillere så scorer han når Opdahl ligger nede med skade. ALLE vet med seg selv at Kovacs visste dette da han stopper opp og ser på Opdahl etter han har tatt ballen og før han putter den i mål.

 

Jævla dårlig av Fagermo som jeg har hatt sansen for frem til idag å juble som om Odd vant CL fortjent etter den scoringen. Selv Kovacs skjønte at det brant i buksen hans da han scoret og hevet ikke armene engang på den scoringen.

 

Så ser jeg at folk blander Bakke inn i dette. Dere er feige, det har jo ingenting med saken hvor unfair Bakke er i denne sammenhengen. Når det er sagt håper jeg Bakke må sitte på tribunen resten av sesongen, slikt spill hører ikke hjemme på noen fotball baner og heller ikke oppførselen til Kovacs/Fagermo så jeg fikk sagt det igjen.

 

Og til slutt vedrørende kampen. Odd vant VELDIG fortjent, de var det eneste laget som ville noe i denne kampen. Man kan si at Brann burde puttet på straffen og soleklart skulle 5-1 målet vært annulert - men denne kampen hadde Brann aldri vunnet uansett. Det handler rett og slett om vilje. På viljen vant Odd 10-0!

 

Hilsen nedbrutt Brann fan - Faen vi er møkk for tiden!

Lenke til kommentar

Angående Fagermo er jeg helt enig. Feige fordi vi blander inn Bakke? Jeg sier bare at han ville gjort akkurat det samme, derfor syntes jeg det blir for dumt av han å løpe bort til dommeren og skjelle han ut.

 

Greit nok, hadde ikke Odd scoret det målet ville ikke resultatet blitt det samme, men tror fortsatt Odd hadde vunnet nettopp på grunn av viljen.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt i noen andre tråder, dette er det mest skammelige jeg har sett på en bane på flere år. Håpløst! Og det er ikke bare at han scorer, jeg -kan- ha forståelse for at det er vanskelig å motstå fristelsen. Men en trener som ler rått og gliser av situasjonen og feirer som bare faen, og et lag som ikke lar Brann score igjen etterpå?

 

IDIOTER!

 

Jo, de fikk en sjanse. Det var straffesparket, men de greide ikke å få den inn heller.

Lenke til kommentar

90 % hadde gjort det samme.

 

Er keeperen mer hellig enn utespillere? F.eks hadde bakerste mann gjort det samme og spiss hadde utnyttet det hadde ingen reagert. Hykleri på høyt nivå.

 

Synd dette faktisk tar fokus vekk på kampen idag. Odd Grenland pisset på Brann for andre gang denne sesongen. PISSA PÅ.

 

Og Brann-supportere bør ikke snakke en gang, når de har gigantiske rasshøl som Bakke og Austin på laget. Jævla drittlag, og dette drittlaget fikk som fortjent, nok en gang.

Lenke til kommentar

Det har vel med at det her stilles et spørsmål om hvilken norm som skal gjelde, og da er vi veldig opptatt av normargumenter og ikke analogiargumenter (i hvert fall jeg).

 

Å kjøre et onde forsvarer et annet er et argument som for meg mister både holdbarhet og relevans. At Bakke er usportslig har ingenting med hva Kovacs burde velge i den situasjonen han var i. Hvorfor man har en trang til å snakke om Eirik Bakke i en tråd med tema om handlingen utført av Kovacs gir liten mening. Han hadde absolutt ingenting med den handlingen å gjøre :)

Lenke til kommentar
90 % hadde gjort det samme.

 

Er keeperen mer hellig enn utespillere? F.eks hadde bakerste mann gjort det samme og spiss hadde utnyttet det hadde ingen reagert. Hykleri på høyt nivå.

 

Synd dette faktisk tar fokus vekk på kampen idag. Odd Grenland pisset på Brann for andre gang denne sesongen. PISSA PÅ.

 

Og Brann-supportere bør ikke snakke en gang, når de har gigantiske rasshøl som Bakke og Austin på laget. Jævla drittlag, og dette drittlaget fikk som fortjent, nok en gang.

 

Her har man en handling og man kan tørre å ta en etisk diskusjon om handlingen som blir begått og begrunne hvorfor man mener den er etisk riktig eller ikke uten å skrike etter taushet fra de du er uenig i.

 

Fair-play er en norm, du kommer med analogier. Har du en norm som støtter opp om hvorfor man skal velge å score i en slik situasjon? Hvilket prinsipp er det du legger til grunn når du mener det er riktig å score?

 

"Alle andre gjør det, derfor gjør jeg det"? Sauementaliteten lenge leve?

 

Og hvorfor i all verden skal de som heier på Brann miste vår rett til å ytre oss om handlingen gjort av Kovacs, fordi vi har Bakke på laget? Mener du virkelig det? Er det ikke ignoranse du etterspør?

Lenke til kommentar

Odd var det beste laget og vant fortjent i dag. Når det er sagt; jeg hadde virkelig ikke satt med en god følelse som Odd-supporter etter dagens kamp. Utrolig kvalmt å forsvare noe sånt også, tenker da spesielt på trener Fagermo (både umiddelbar reaksjon og senere i intervju). Denne tråden diskuterer en spesifikk situasjon - ikke hvorvidt Eirik Bakke (eller noen andre for den saks skyld) opptrer usportslig. Svaret på trådstarters spørsmål sier seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...