Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom over denne OPen her som jeg synes er ekstremt kul, så tenkte jeg skulle se animeen. Noen som har sett den, eventuelt vet om det er noe å anbefale?

Har ikke lest mangaen, så kan ikke si noe om den, men animen var en stor skuffelse synes jeg.

Den begynte bra, men etterhvert er det ingen måte på hvor dum og irriterende hovedpersonen kan bli (nesten enda mer en Shu om du ser på GC).

 

Vil si den er helt grei, kan være ok å se på om du kjeder deg, men ikke forvent for mye av den.

Lenke til kommentar

Har sett de 25 første episodene av Death Note på nytt. Synes dette er de beste episodene, etter 25 begynner det bare å stupe nedover synes jeg. Grunnen til at jeg faktisk begynte å se på dette igjen var fordi jeg husket at dette var en utrolig spennende anime, men jeg husket nesten ingenting av handlingen. Så var nesten som en ny anime, fordi det var så lenge siden sist.

Lenke til kommentar

Har sett ferdig Steins;Gate nå. Jeg likte også slutten veldig og endte opp med å gi den en 9/10. Den føles ikke som et mesterverk i den grad at jeg kommer til å huske den nevneverdig, men gleden av å se den akkurat der og da var stor.

Vet ikke om du spiller mye men: Steins;Gate Will Make The Shift To PlayStation 3 This Year. :)

Kjøper som regel to til tre spill i året. Mass Effect, Uncharted, Hitman, Tekken, MotorStorm er blant de aktuelle titlene som har interessert meg. Fra fortiden har jeg vært veldig glad i Age of Empires og Dragon Ball Budokai-serien. ;)

 

Grøssere er kanskje den eneste sjangeren jeg ikke har funnet noe bra med. Det nærmeste vil være Monster, en thriller av Naoki Urasawa. Den er til gjengjeld en av verdens beste mangaer, og har etter min mening den beste onde karakteren noensinne.

Lenke til kommentar

Det var derfor jeg sa at jeg kjøper kun et fåtall av spill. Begrenset opplag eller ei, det er neppe noe som fascinerer meg nevneverdig. Steins;Gate var en god serie, men ingen merkevare jeg har lyst å kjøpe meg inn i.

 

Nisemonogatari #3 fortsetter helt enormt bra.

 

 

Likte mange av virkemidlene i denne episoden. Hachikuji som den utvalgte på bakgrunn av et vektordiagram, Senjougaharas illebefinnende sjalusi som paradoksalt motstrider det faktum at de fleste kjærester vil ha en populær type, skiltet med "Watch your head" som en påminner på at gleden er kortvarig etter at Senjougahara ga et kompliment - og ikke minst gisselsituasjonen der man får et lidenskapelig forhold til kidnapperen som din eneste verge og beskytter og som i et sjeldent (neppe tilfeldig) tilfelle stemmer overens med rollenes forhold i utgangspunktet.

 

 

Det er så sinnsvakt mye bra som ligger mellom linjene og som jeg flirer av hver gang. inv_biggrin.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Noen som har videre erfaringer med Gundam universet her? Er et hav av serien,OVA`s og filmer her, er det noen man ganske enkelt burde styre unna?

Mobile Suit Gundam ZZ skiller seg litt ut fra de andre. Noen mener negativt.

 

Herre gemini at jeg ikke har sett på One Piece før nå! Denne serien er jo helt genial. :D

Ja, One Piece er blant de mest originale seriene. ;)

Lenke til kommentar

Støttes at One Piece er genial serie. Har sett Naruto i noe som føles (og sikkert er) halve livet mitt, men likevel synes jeg One Piece er den beste av de store shounen-animene. :)

 

edit: Haha, dagens chapter av Naruto var ekstremt awesome though. :D (og One Piece chapteret var ikke helt galt det heller..)

Endret av Zodihax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

One Piece regnes kun som tidenes beste på grunn av minnene. Dersom jeg skulle sett en reprise av én episode i den hensikt å underholde meg selv, så hadde jeg hatt minst 5 kandidater som ville appellert mer. Om jeg derimot legger alle minnene i samme krukke, blir One Piece uerstattelig.

 

956490.jpg

One Piece - bedre enn Death Note og Fullmetal Alchemist? Når kvalitet plusses på kvantitet, er svaret ja!

Lenke til kommentar

Herre gemini at jeg ikke har sett på One Piece før nå! Denne serien er jo helt genial. :D

Hehe, det der oppsummerer ganske godt min oppfatning. Har også nylig startet på den (Lørdag) og jeg hadde ærlig talt ikke høye forventlinger til serien ut fra det jeg hadde sett og hørt fra før. Trodde det kom til å bli en useriøs (på negativ måte) drittserie, men den overrasket veldig. Og nå har jeg allerede sett 100 episoder. :p Det er en eller annen magi den har, og eventyr elementet som jeg elsker treffer serien ganske godt, i likhet med pokemon. :)

 

Støttes at One Piece er genial serie. Har sett Naruto i noe som føles (og sikkert er) halve livet mitt, men likevel synes jeg One Piece er den beste av de store shounen-animene. :)

Hehehe, med unntak av at jeg fremdeles synes D.Gray-Man er den beste shounen-animeen, så er jeg enig. :p

Endret av Rider of Reason
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tips til dere som starta One Piece nettopp: bruk så lang tid dere klarer for å ta oss igjen. Å måtte vente en uke på nye episoder er som kjent ingen fin opplevelse. :p

 

Tror det blir vanskligt å bruke så lang tid som mulig, selv klarte jeg å begrense meg til 15-20 episoder dagen, å da brukte jeg ca en måned på 500 episoder :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...