Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Eneste så er teit med slike lange serier er nettopp lengden på de. Si f. eks. One Piece som har 533 episoder i skrivende øyeblikk. På den tiden kunne man ha sett:

- Clannad- NANA- Honey & Clover- Code Geass- Death Note- Darker than Black- Black Lagoon- Nodame Cantabile- Ef- Gankutsuou- Macross Frontier- Cowboy Bebop- Toradora- PlanetES- Neon Genesis Evangelion- Bakemonogatari- Baccano

Ja, så absurd er det. harhar.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kommer vel an på hvordan man ser på det. Jeg liker lange serier. Mye på grunn av at jeg hater at en serie tar slutt, og jeg vet jeg ikke kommer til å se mer til mine nye venner, som jeg har blitt så glad i, i løpet av historien. Også er det det at jeg har så tungt for å starte på en ny serie, etter at jeg er ferdig med den jeg så på. Da er det enklere med en lang serie jeg kan fortsette på, og som jeg bruker mer enn en dag å se ferdig. Har faktisk lagt merke til at jeg prioriterer å se nyeste episode av serier jeg følger med på, fremfor å starte på en ny. :p

 

Men det er vitterlig knallgode serier du listet opp der, som man kunne sett på den tiden. Litt å tenke på kanskje. Faktisk et par jeg ennå har til gode å se. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, kommer vel an på hvordan man ser på det. Jeg liker lange serier. Mye på grunn av at jeg hater at en serie tar slutt, og jeg vet jeg ikke kommer til å se mer til mine nye venner, som jeg har blitt så glad i, i løpet av historien. Også er det det at jeg har så tungt for å starte på en ny serie, etter at jeg er ferdig med den jeg så på. Da er det enklere med en lang serie jeg kan fortsette på, og som jeg bruker mer enn en dag å se ferdig. Har faktisk lagt merke til at jeg prioriterer å se nyeste episode av serier jeg følger med på, fremfor å starte på en ny. :p

 

Men det er vitterlig knallgode serier du listet opp der, som man kunne sett på den tiden. Litt å tenke på kanskje. Faktisk et par jeg ennå har til gode å se. :)

Kjenner meg godt igjen når det gjelder den følelsen. :)

Husker spesielt Major og Reborn, som jeg stoppet opp med når jeg hadde 20-30 episoder igjen. Ville ikke at det skulle være slutt :cry:

Lenke til kommentar

Har cirka 20 episoder igjen av Major jeg også akkurat nå. Så cirka en sesong annenhver dag. Den desidert dårligste sports anime-en jeg har sett til nå, uten at det sier særlig mye fordi konkurransen består av Hajime no Ippo og Slam Dunk... Elsker Major jeg. inv_biggrin.gif

 

Ellers må jeg fortsette på Kaikan Phrase. Den har en helt vanvittig fin piano-sang som ikke er så vanskelig for begynnere å lære seg faktisk. Kjekt å kunne, gutter!smile.gif

 

http://www.youtube.com/watch?v=BDaKTxQfY9o

 

Sakuya ligner litt på Ren fra NANA, og de har jammen en Takumi, Shin og Nobu lookalike også. whistle.gif

Lenke til kommentar

Har sett ferdig en del serier i det siste:

 

- Ef - a tale of memories

- Toshokan Sensou

- Beck

- Maria†Holic

- Mayo Chiki!

- Planetes

- Ga-Rei: Zero

- Darker than Black: Kuro no Keiyakusha

- Kuroshitsuji

 

Alle var gode serier, selv om Maria†Holic, Ga-Rei: Zero og Mayo Chiki skuffet litt.

 

Den som overrasket meg mest var nok Beck, hadde egentlig veldig lave forventninger til serien, og hadde hørt lite om den, men den var faktisk utrolig bra, vil nok også si den er bedre enn K-on, da fokuset er satt mer på musikken enn bare på humoren.

 

Ef skuffet heller ikke, kanskje en av de beste animeène innen romance sjangeren, rett under Clannad. Men utenom det så følte jeg at jeg satt med en litt "tom" følelse etter jeg så den, jeg sitter vanligvis igjen med en eller annen følelse etter å ha blitt ferdig med en serie, men her følte jeg ingenting. Kan vel også være på grunn av at jeg så den ferdig i halv-søvne, men jeg trodde den skulle gi meg litt mer etter alt jeg hadde hørt om den.

 

Har nå også fått begynt på Macross Frontier, veldig bra til nå (episode 7), håper serien holder nivået oppe helt til slutt :)

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Har nettop sett Death Note på nytt, siden det er noen år siden sist.. Føler den var mye bedre nå og ga mer mening, siden jeg er eldre og klarte å forstå mer :) Vet ikke helt hva jeg skal begynne på.. Har sykt lyst å se Major på nytt, men har allerede sett den 2 ganger :/

Har du sett Major to ganger?! Det hadde jeg aldri klart. Ble nettopp ferdig med S6. Gir serien en 7'er som helhet, noen sesonger 8. Om du ikke har sett Slam Dunk, eller lest verken Hajime no Ippo eller Prince of Tennis, anbefaler jeg deg å gjøre det. :)

 

~snip

Hva syntes du om PlanetES da? Ut i fra den listen, vil jeg påstå at det er den beste serien. Ef har skyhøy kvalitet på dialogen og produksjon, men er som du sier en serie med temmelig blank ettersmak. Er det imidlertid noe den duger til,

er
å lage AMVer. inv_biggrin.gif

 

Macross Frontier blir ikke bedre, den blir verre. Men imotsetning til Ef er det en av seriene som gir langvarig ettersmak, og etter å ha sett filmene (det bør du også gjøre et par uker / måneder etter å ha sett serien), er det definitivt en av de få jeg ikke ville vært foruten. Hall of fame-materiale. :)

 

 

Noen som kjenner til noen gode romantiske mangaer? Ta en titt på Manga-lista mi for å se hva jeg allerede har lest. :whistle:

Når du blir ferdig med NANA sin anime, fortsetter den med mangaen. Jeg synes serien bare blir bedre og bedre jo lengre du kommer. ;)

Lenke til kommentar

PlanetES plasserer seg rett i favorittboksen hos meg, anime av utrolig bra kvalitet som scorer høyt på nærmest alt av punkter.

 

Vil nok si den er blandt topp-10 til nå, og tviler den faller utenfor med det første.

 

Finnes det flere skjulte perler jeg ikke har sett enda, siden jeg føler jeg trenger flere av dem :thumbup:

Lenke til kommentar

Prøver du å være morsom, eller? :p Air, Baccano, Cowboy Bebop, Code Geass, Death Note, Ghost in The Shell, Higashi no Eden, Honey & Clover, Kimi ni Todoke, NANA, Nodame Cantabile, Slam Dunk. De i uthevet skrift er universale mesterverk. De andre er mesterverk anerkjent av meg og andre, men ikke alle.

 

Det finnes også et par serier som overgår de fleste med uthevet skrift, men som jeg synes er ENDA bedre i manga-format. Great Teacher Onizuka og Berserk er i min topp 5 kombinert. Vinland Saga, Monster og kanskje Historie kvalifiserer seg også i topp 10. Our Happy Time er en skjult perle som man kan lese på en drøy time og omgjøre en dårlig dag til en god en.

 

På filmsiden har du i tillegg Hayao Miyazaki / Studio Ghibli sine filmer som ligner litt på Disney, bare hakket mer magisk. :)

Lenke til kommentar

Det kan du, men da går du glipp av en god del inntrykk. Hvorfor vil du egentlig det? Reira sin stemme ville jeg betalt mye for å høre bare et sekund lenger i animen. Hun har en helt ekstremt følsom vokal. Du vet når det finnes minner i fra anime der setting, lyd, dialog og alt det der bare lager en magisk stemning og øyeblikk som brenner seg fast i hukommelsen? Vel, du går glipp av flertallige. ermm.gif

 

Edit: Hehe, fant endelig ut hvor fra jeg kjente igjen stemmen i introsangen av Major S6. Det er Triplane jo, de samme som sang "Dear Friends" i One Piece i scenen til Going Merry. thumbup.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å se på TV-serier eller filmer. Jeg klarer det ikke. Hver gang jeg begynner med en ny serie, så stopper jeg etter en liten stund. Men om jeg leser, flyr jeg igjennom kapitler som ild i tørt gress.

 

Dessuten har jeg slik flott fantasi at jeg klarer å lage mine egne minner med lyd, dialog og slikt i tekstformat ;)

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig "NY" innen anime verdenen. Dvs jeg har sett Initial D 3-4 ganger (venter fortsatt på en sesong 5, og hvis den noensinne blir laget, så har de vel nok manga'er nå)

 

Og nå ser jeg på:

Hajime no Ippo

Capeta

 

Noen som har forslag til noen flere i ca samme sjanger, eller noe som er virkelig ett MUST å se? Litt merkelig hvordan farsfølelsene dukker opp i f.eks Capeta :p

Endret av Wrasko
Lenke til kommentar

Sett ferdig min første anime på lenge..

 

Welcome to the N.H.K

 

Serien startet litt tamt, men jeg holdt med, før serien fikk et godt løft og skapte mange gode situasjoner jeg kjente meg selv godt igjen i. Dette varte en god stund før serien totalt snudde og gikk over til mørke tanker om selvmord og slikt..

 

6/10

Lenke til kommentar

Prøver du å være morsom, eller? :p Air, Baccano, Cowboy Bebop, Code Geass, Death Note, Ghost in The Shell, Higashi no Eden, Honey & Clover, Kimi ni Todoke, NANA, Nodame Cantabile, Slam Dunk. De i uthevet skrift er universale mesterverk. De andre er mesterverk anerkjent av meg og andre, men ikke alle.

 

Det finnes også et par serier som overgår de fleste med uthevet skrift, men som jeg synes er ENDA bedre i manga-format. Great Teacher Onizuka og Berserk er i min topp 5 kombinert. Vinland Saga, Monster og kanskje Historie kvalifiserer seg også i topp 10. Our Happy Time er en skjult perle som man kan lese på en drøy time og omgjøre en dårlig dag til en god en.

 

På filmsiden har du i tillegg Hayao Miyazaki / Studio Ghibli sine filmer som ligner litt på Disney, bare hakket mer magisk. :)

 

Uff, ja, der ser du hvor treg jeg kan være. Vet om alle seriene, men har aldri tenkt på å se dem, da dem for det meste bare har sittet i bakhuet, men får vel dra dem ut og se på dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...