Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her må jeg bare få legge til noe.

 

På Jernia her i byen, skulle jeg kjøpe et Rosendahl kaffekopp-sett tidligere i år. Da sa hun i kassen at hun ville sjekke om det var på tilbud den neste uken, fordi mye fra Rosendahl skulle komme på tilbud. Akkurat den varen var ikke en av dem, men hun sa at hadde den vært det, så hadde jeg fått den til tilbudspris da. Og det var en uke frem i tid. Så det må variere fra butikk til butikk.

 

Forøvrig fantastisk service i den butikken. :)

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Virker som Poopadoop har en tendens til å møte på disse folka "overalt"....

 

Kanskje du ikke er så snill og høflig som du tror selv?

Tja, hvis jeg har en klage eller et problem kan jeg bli litt stor i kjeften hvis jeg ikke får hjelp eller en løsning. Her er det dog jeg som spør om noe vennlig siden jeg ikke har rett til noe, så da er det (ja, til og med i mine øyne) best å forholde seg rolig.

 

Brukernavnet ditt passer vel forøvrig personligheten din ser jeg? Unyttig og offtopic innlegg med personangrep? Hm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forferdelig kundeservice spør du meg. De burde i det minste ha gitt beskjed dagen før kjøpet at varen kom på salg dagen etter. 

Min personlig erfaring (jobber i sportsbransjen) er at hvis en kunde kommer å ser varen på salg, som kunden kjøpte for fullpris, så gir jeg ut mellomlegget. Er ikke noe å snakke om en gang. :)

 

 Det er god service, og jeg opplever det samme når jeg handler hos Elkjøp. Har flere ganger sendt melding til kundeservicen deres på Facebook, og fått tilbake mellomlegg for noe som kom på tilbud i løpet av de neste 30 dagene. Og hyggelige er de mens man gjør det. Det er det fine når de har åpent kjøp, at du nesten reserverer deg for tilbud som kommer neste måneden også. For man kan jo levere tilbake produktet og så kjøpe nytt billigere, men da gir de deg heller mellomlegget så de slipper å sitte med en B-vare i tillegg. 

 

Delvis on-topic ble det i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjalp et amerikansk par i butikken å finne fram til ønsket gjenstand.

 

Meg: "There it is... Okay?"

Han: "Okay! Thank you!"

Meg: "Thank you............................ :confused: "

Helt ærlig er dette ikke et problem i det hele tatt -- amerikanere er flinke på sine høflighetsfraser, og jeg har vært i parets situasjon i USA et utall ganger og ofte har da den som har hjulpet meg også sagt "Thank you" etter at jeg har sagt det. Helt normalt.
Lenke til kommentar

Helt ærlig er dette ikke et problem i det hele tatt -- amerikanere er flinke på sine høflighetsfraser

Har sett en god del på GameCenter CX, et japansk program der en fyr sitter og spiller ett retrospill i strekk hele dagen for å prøve å fullføre det. Mye morsommere enn det kan høres ut. :p Men uansett, har lagt merke til en god del ting de gjør annerledes der borte enn her i Norge. For eksempel skulle han selge noen retrospill til en spillbutikk, og han holdt hele tiden spillet med begge hendene når han gav det til fyren bak kassen. Fyren bak kassen tok også imot med begge hendene stort sett hele tiden. Har nok mye med høflighet å gjøre. Her i Norge ville man nok bare blitt sett rart på. Liker å se hvordan kulturen egentlig er i forskjellige steder i verden. :)

Lenke til kommentar

Så fikk en ny type kunde idag.

 

 

IT Support, snakket om problemene hun opplevde prøvde å få hun til å forklare hva som var problemet når hun forsøkte å logge inn.

 

Jeg legger beinet på strømkabelen til headset dockingen og headsettet kobles ut, kobler det inn igjen, litt boot tid, tar kunden av vent og skal beklage at jeg ble borte i 8-9 sekunder men oppdager raskt at hun fremdeles snakker men nå om at mannen hennes nettopp har vært i bil ulykke og ligger på sykehus og at de mistet sønnen sin i August.

 

Hva faen ble sagt i de 8-9 sekundene jeg var borte og vi snakket om innloggingsproblemer?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...