Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

Altså, er vi virkelig pliktige til å svare på slike ting nå? :p

 

Ja. https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Andre-driftsoppgaver/Statistikkplikter/plikt/

 

 

Men er det ikke slik at SSB alltid sender brev på forhånd dersom du er utvalgt til en undersøkelse du er pliktig til å besvare? Det har faktisk skjedd meg to ganger, og jeg har begge ganger fått brev i posten på forhånd med en advarsel om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Altså, er vi virkelig pliktige til å svare på slike ting nå? :p

Ja. https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Andre-driftsoppgaver/Statistikkplikter/plikt/

Men er det ikke slik at SSB alltid sender brev på forhånd dersom du er utvalgt til en undersøkelse du er pliktig til å besvare? Det har faktisk skjedd meg to ganger, og jeg har begge ganger fått brev i posten på forhånd med en advarsel om det.

Leste også det, og har ikke mottatt noe brev.

Lenke til kommentar

Enig når det kommer til

Så lenge det ikke er snakk om ulovlig diskriminering på bakgrunn av etnisitet, legning etc, kan man nekte hvem man vil. Det er dårlig butikk å nekte folk i hytt og pine, men med bleiespekulanter er det saklig nok.

Enig der. Blir bare oppgitt når de begynner å dra frem rasistkortet når vi nekter dem,selvom vi sier at det ikke har noe med farge eller hvor de kommer i fra. Det er antallet/mengden vi nekter de for, og de gjør vi også med etniske norske, dog sjeldent at de kjøper mer en 1-2stk pr uke kontra disse her som kommer innom hverdag og kjøper. Hadde vi hatt større lager og større butikk så hadde det ikke gjort meg noe. Men siden vi er blant de minste butikkene her i landet så må vi også ta hensyn til de andre 14k kundene, hvorav mesteparten er barnefamilier.

 

Verste av alt er at de fyrer ekstremt opp og truer de ansatte med bank/forfølgelse. Om folk her inne synes det er forsvarlig pga vi nekter. Ja da er det en syk samfunn vi lever i.

 

Om du føler deg truet så kan du jo bare slå på tråden til politiet. :)

Lenke til kommentar

1. Hold iPaden med den blanke siden opp. Den store, fine siden av glass. Ikke den grå siden med eplelogoen.

 

2. Stryk fingeren forsiktig langs kanten på glassflaten til du finner det eneste stedet på hele siden som ikke er helt glatt.

 

3. Trykk der.

 

Verre burde det strengt tatt ikke være.

 

Som Tåkelur skriver, det der fører heller til at kunden trykker på knappene som er på siden av paden. Flere mener at kanten = siden av iPad'n. :) Heldigvis en stund siden jeg har hatt en kunde med det problemet, de siste med en iPad har vært ganske oppegående.

Lenke til kommentar

Hadde et par damer godt oppe i 40-årene nå nettopp som ble stående ved luken og prate litt. Hun ene stod og snakket om snapchat og sa "når jeg får bilde på snapchat, sånn *vise* så forsvinner det etter noen sekunder... jeg forstår ikke så mye av dette her, jeg. *diskutere bildet* 3-2-1, og borte vekk. Det var den historien..."

 

"Eldre" folk og teknologi, hihi. :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis øl er medisinen din, det er tomt i kjøleskapet, og du ikke har råd til å gå på pub, da kan et stengt ølsalg føles hjerteløst. Ikke at det er noen grunn til å gi spesialbehandling, men fortvilelsen kan være ekte nok.

Man kan jo også vurdere dette om mangel på øl føles hjerteløst.

Hadde et par damer godt oppe i 40-årene nå nettopp som ble stående ved luken og prate litt. Hun ene stod og snakket om snapchat og sa "når jeg får bilde på snapchat, sånn *vise* så forsvinner det etter noen sekunder... jeg forstår ikke så mye av dette her, jeg. *diskutere bildet* 3-2-1, og borte vekk. Det var den historien..."

 

"Eldre" folk og teknologi, hihi. :wee:

Hvis man må være "eldre" for å ikke skjønne poenget med snapchat, så er jeg eldgammel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Dersom salget av alkohol har stengt for dagen, så er det faktisk stengt. Da spiller det overhodet ingen rolle om en kunde skal arrangere ett veldig stort selskap med mange gjester eller ha ett jubileum av ett eller annet slag. De ansatte i butikken risikerer faktisk å miste jobbene sine, og butikken risikerer å bli fratatt muligheten til å selge alkohol, og dette er litt verre konsekvenser enn at en kunde ikke får sjansen til å drikke alkoholholdige drikkevarer..

 

Enten må man planlegge litt bedre slik at man rekker å handle alt man behøver, eller så må man rett og slett vente til butikkene har åpnet igjen dagen etter. Hvorfor er det enkelte mennesker som simpelthen ikke klarer å innse dette? De burde la være å hisse seg så voldsomt opp for slike småting....

Ikke rette plassen for denne diskusjonen, men uansett så synes jeg at en butikk skal få lov til å selge hele sitt varesortiment i hele sin åpningstid. Hva om Jernia bare fikk lov til å selge skruer mellom 10 og 14, eller europris bare fikk lov til å selge såper mellom 11 og 13.... De fleste av dere tar poenget mitt.

Lenke til kommentar

Alkohollovene i Norge er en vits, det er det ingen tvil om.

 

Likevel er det lite butikkene kan gjøre med det. Det er jo typisk dumme kunder og skylde på den kasseansatte for ting dem ikke kan gjøre noe med.

 

Har hatt nok av kunder som fyrer seg opp over at en tilbudsvare er utsolgt. Så finner de en liknende vare av et annet merke, og en helt annen pris og krever å få den varen til tilbudspris. Fordi det er fysisk mulig å slå inn dette på kasseapparatet til en billigere pris, behøver ikke det å bety at man kan gjøre det. Og da er det selvfølgelig den kasseansattes feil... Gjerne komme på kveldstid siste dagen på et tilbud og tro at det er masse supertilbud igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne er kanskje litt miss i henhold til trådens tittel, men ble oppringt av et spesielt nummer nylig.

 

Meg: "Ja, hallo det er *** som snakker!"

Tja, hvis det er ukjent nummer så tar jeg ikke telefonen, eller hvis det er skjult nummer.

 

Jeg skulle for lenge siden laste ned en app som automatisk blokkerte skjulte nummere, og stille telefonen til kun å ta i mot samtaler fra de jeg har i kontaktlista.

 

EDIT: Men det glemte jeg av.

 

Jeg skal leke litt tøffing nå;

 

Jeg kan være så pliktig jeg bare vil til å svare, men gjør det ikke.

 

Før jeg fikk meg skjult nummer så avbrøt jeg bare de og sa "Kan dere venneligst fjerne meg fra listene deres? Det hadde jeg satt veldig pris pris på, tusen takk og ha en fin dag".

 

Og hvis de avbrøt meg så snakket jeg bare enda høyere, også la på.

 

Kan ikke være frekk mot telefonselgere, da skriver de deg opp på lista slik at du får 20 samtaler om dagen.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Problemet med det igjen (Ihvertfall for min del - journalist), er når folk er overbevist om at du skal selge eller plage dem på annen måte når en ringer.... Dette gjelder såklart også de som selv kontakter meg som journalist og oppgir tlf nummer hvor de ønsker å bli oppringt.

 

"Hei dette er O...
- NEI, JEG SKAL IKKE HA NOE!
jeg er ingen selg...
-Nei sa jeg, ikke ring mer!"

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...