Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

En grunn til at man aldri handler på Elkjøp. Litt morsomt og paradere pc hyllene når en ansatt prøve å selge noe. Han selger så klart det dyreste og dårligste. Da bare tar jeg en liten titt og mumler litt med den jeg er med om at denne pc'en er mye dårligere enn den pc'en litt lenger borte for 1000kroner mindre. Han som jobber der blir like sur vær gang, men faen heller. De fortjener det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde mitt kleineste øyeblikk i karrieren bak kassen i dag. Forøvrig min nest siste dag i denne butikken.

 

Det var så og si ingen kunder i butikken og jeg var i storform, spøkte med både kunder og ansatte. Jeg ekspederer en kunde som står og fikler med sitt, og blir litt irritert av et lite spedbarn som hyler som en galning utenfor butikken (som er på et kjøpesenter). Ser bort på ungen og vemmer meg fordi den var så utrolig lite heldig med utseendet (så ut som en alien), og ser at kunden ser på samme barnet. Er jo i godt humør så:

 

A: "Se på den rare ungen da."

K: "Heh, ja..."

A: "Haha, herregud så utrolig stygg den var! :--D"

K "...?"

A: "Hahaha, stakkars barn som har sånne foreldre! :--D"

K: "Jeg er moren."

 

:ph34r:

 

Fy faen, ganske ille den der må jeg si! Jeg vil gjerne høre resten av samtalen og jeg, om det ble noe mer dialog :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En historie om en sleip jævel på elkjøp.

Jeg spurte min mor om hun kunne kjøpe en ny HDMI kabel til xboxen min. Hun kommer hjem med en kabel til 900 kroner fordi han på elkøp sa at denne var den eneste kabelen som funket til xbox. Ettersom hun aldri tar med kvittering fikk jeg ikke bytte.

Legger inn alle varene jeg kjøper på navn jeg. Da har dem det lagret.

 

Kan si mye rart om elkjøp og kunnskapen til selgere, men jeg har aldri hatt problemer med å bytte varer og eller tilbakelevering med pengene igjen.

 

Det er jo 30 dagers full returrett...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En historie om en sleip jævel på elkjøp.

Jeg spurte min mor om hun kunne kjøpe en ny HDMI kabel til xboxen min. Hun kommer hjem med en kabel til 900 kroner fordi han på elkøp sa at denne var den eneste kabelen som funket til xbox. Ettersom hun aldri tar med kvittering fikk jeg ikke bytte.

 

Du trenger ikke kvittering, bare utskrift av nettbank e.l.

 

Forresten jææævlig bra historie Wolf! Lo godt!

Lenke til kommentar

En grunn til at man aldri handler på Elkjøp. Litt morsomt og paradere pc hyllene når en ansatt prøve å selge noe. Han selger så klart det dyreste og dårligste. Da bare tar jeg en liten titt og mumler litt med den jeg er med om at denne pc'en er mye dårligere enn den pc'en litt lenger borte for 1000kroner mindre. Han som jobber der blir like sur vær gang, men faen heller. De fortjener det.

 

Jeg synes Elkjøp er ok jeg, så lenge man på forhånd vet hva man skal handle. Jeg har fått mange gode avslag på produkter opp gjennom årene, så og si alt som har en utsalgspris på over 1000,- har jeg fått minst 10% på uten å måtte mase. Dog er det ikke en butikk jeg går på for å få tekniske detaljer om produktene, for der har jeg opplevd ymse svada. :)

Lenke til kommentar

Elkjøp-selger som var bastant på at NVidia GT520m var sååå mye bedre enn Radeon HD 5650. Desverre hadde de bare Egde inne på butikken, så jeg rakk ikke å sjekke på nettet før kompisen min kjøpte FEIL pc til sitt bruk, Denne Packard Bellen, istedet for en nesten lik denne.

 

Packard Bell:

2,3 GHz Intel® Core™ i5-2410M- prosessor

NVIDIA® GeForce® GT 520M med 1024 MB minne

4 GB minne & 640 GB lagringskapasitet

 

Acer:

AMD Phenom™ II X4 Prosessor/1.8GHz

AMD Radeon™ HD 5650M/2GB RAM

8GB RAM & 500GB lagringskapasitet

 

Til spill er Aceren generelt bedre vil jeg påstå, mer minne, harddisk kan alltid byttes i en større og raskere (7200rpm), AMDen yter kanskje litt dårligere, men der flere kjerner støttes er den grei. Skjermkortet er mye bedre.

 

Men ikke i følge han på Elkjøp. Jeg har på følelsen at han foretrekker NVidia, og derfor sa han dette.

Lenke til kommentar

En historie om en sleip jævel på elkjøp.

Jeg spurte min mor om hun kunne kjøpe en ny HDMI kabel til xboxen min. Hun kommer hjem med en kabel til 900 kroner fordi han på elkøp sa at denne var den eneste kabelen som funket til xbox. Ettersom hun aldri tar med kvittering fikk jeg ikke bytte.

Når var det her? Slik skal det ikke være. Og uansett, kvittering eller ei, man får da bytta inn igjen om varen er uåpnet. Evt få de ansatte til å søke opp kvitteringen..

 

Kompisen din har 30 dagers returrett jim, så er jo bare å bytte inn igjen og få igjen pengene. Allikevel, en i5 2. generasjon + gt520m er ikke mye forskjellig fra den acern du setter opp der, og den vil støye mindre + ha 2 timer bedre batterikapasitet. Så er jo flotters til den prisen gaming-messig spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En historie om en sleip jævel på elkjøp.

Jeg spurte min mor om hun kunne kjøpe en ny HDMI kabel til xboxen min. Hun kommer hjem med en kabel til 900 kroner fordi han på elkøp sa at denne var den eneste kabelen som funket til xbox. Ettersom hun aldri tar med kvittering fikk jeg ikke bytte.

Når var det her? Slik skal det ikke være. Og uansett, kvittering eller ei, man får da bytta inn igjen om varen er uåpnet. Evt få de ansatte til å søke opp kvitteringen..

 

Kompisen din har 30 dagers returrett jim, så er jo bare å bytte inn igjen og få igjen pengene. Allikevel, en i5 2. generasjon + gt520m er ikke mye forskjellig fra den acern du setter opp der, og den vil støye mindre + ha 2 timer bedre batterikapasitet. Så er jo flotters til den prisen gaming-messig spør du meg.

 

Nå er det lenge siden, omtrent 5 måneder. Men så noe kabeldiskusjon på irritasjonstråden og kom på det igjen.

Lenke til kommentar

Jeg mener også det. Det er på grensen til false advertisement å ha oppe en plakat for "GRISEBILLIGE PØLSER HER" (pun intended), og så ikke ha varen inne. Regner vel med at hylla var full av tilsvarende vare fra annen produsent til høyere pris?

 

(I samme gate går varianten "sende ut kundeavis om produkt X kjempebillig, bestille opp ca 100 enheter av produktet slik at det blir utsolgt etter 4 minutter på mandag, og deretter "beklage" seg til resten av kundene, men gi dem tilsvarende produkt til høyere pris. Elkjøp, jeg ser på dere)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Dersom alle selgerne skulle jattet med og bare solgt de billigste kampanjevarene til folk og ikke noe annet, så hadde det for det første blitt særdeles dårlig butikk, og for det andre så hadde mengden med retur skutt i været. Så ja, det er mulig å forsøke å tjene penger og å gjøre kunden fornøyd samtidig.

Lenke til kommentar

De fleste vet at man ikke får det beste ved å betale for det billigste. Det var min bestemor som skulle ha en liten fryser som skulle stå på kjøkkenet (slik at hun slapp å gå ned i kjelleren. Dårlig til bens)

 

Fryseren fungerer den dag i dag 8 år senere, men er nå flyttet fra kjøkkenet til kjelleren.

 

Vi snakker om en firkantet boks med en motor som kjøler her. Til en pris pålydende 700,- synes jeg den har gjort jobben sin allerede og vel så det.

 

Mine foreldre har en langt dyrere fryser (samt mye større) også kjøpt på Elkjøp og denne røk etter 9 år. Så langt så ser det ut til at den lille billige fryseren slår den langt dyrere ned i støvlene.

 

Det er ikke noen automatikk i at dyrere er bedre, selv om det ofte er slik. Om fryseren har metallkurver kontra plastikkkurver er meg revnende likgyldig. Om det står "Ringo" eller "Whirlpool" er meg også klinkende likyldig. Om motoren i frysen er en Porche eller Lada bryr jeg meg også svært lite om i dette tillfellet.

 

En fryser er for meg en firkantet boks som inneholder kulde. Så lenge prisen er latterlige 700,- så er jeg fornøyd om den varer 3-4 år.

 

Man er derimot ingen god selger hvis ikke man forstår når nok er nok. Det er lov og lede kunden på en høffelig måte, men denne selgeren gikk alt for langt da han omtrent så på meg som en retard som sto der sammens med en gammel kjærring.

 

Derimot var det han som trakk det korteste strådet denne gangen, og dessuten så fikk jeg faktisk fryseren gratis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom alle selgerne skulle jattet med og bare solgt de billigste kampanjevarene til folk og ikke noe annet, så hadde det for det første blitt særdeles dårlig butikk, og for det andre så hadde mengden med retur skutt i været. Så ja, det er mulig å forsøke å tjene penger og å gjøre kunden fornøyd samtidig.

Det finnes flere måter å selge på, og klarer man ikke å selge ett produkt uten å være pågående å frekk, så mangler man nettopp det lille man trenger for å kunne kalle seg en selger.

 

Jeg har jobbet som selger i mange år med gode resultater så jeg vet litt hva jeg snakker om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...