Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elkjøp er dessverre den butikken jeg har hadt mange av de værste opplevelsene på kundeservice. Selgere som ikke virker interesert i å selge noe, problemer å få betalt (den som betjener kassen er alt annet enn tilstede ved kassen), selgere som ikke er å oppdrive, leverings problemer etc etc. You name it, I've gotten it.

 

Har dog kun Expert og Elkjøp er i omeng, så om Expert ikke har det er jeg nødt til å gå på Elkjøp, men jeg gruer mer vær gang jeg må kjøpe produkter større enn filmer.

Jeg har stusset på samme saken. Og mange av selgerne er ofte påståelig i ting de ikke kan en døyt om. Dette er snakk om lokalt vel å merke.

 

Men det underligste for min del var når jeg skulle ha ei spesifik mus, som de har 7 mil unna, men ikke her. Da skulle sjefen sjøl ringe bort å få det med en bil som skulle hit på kvelden. Joda, ringte han? Nei. Dagen etter, samme vise. Osv osv. Tok vel 5-6 dager før jeg fikk den musa. Sorry for at jeg ikke liker trådløse Belkin-mus til 400 kroner som ikke funker for en dritt.

Lenke til kommentar

Jeg har stusset på samme saken. Og mange av selgerne er ofte påståelig i ting de ikke kan en døyt om. Dette er snakk om lokalt vel å merke.

 

Men det underligste for min del var når jeg skulle ha ei spesifik mus, som de har 7 mil unna, men ikke her. Da skulle sjefen sjøl ringe bort å få det med en bil som skulle hit på kvelden. Joda, ringte han? Nei. Dagen etter, samme vise. Osv osv. Tok vel 5-6 dager før jeg fikk den musa. Sorry for at jeg ikke liker trådløse Belkin-mus til 400 kroner som ikke funker for en dritt.

 

Påståelig som bare rakkern ja. Skulle hjelpe søsteren min med å velge laptop, og ettersom dette var i Vista tider, var jeg ute etter en Laptop som kunne "oppgraderes" til Windows XP. På forhånd viste jeg at enkelte Acer PCer kunne dette, så da vi endelig fikk hjelp, spurte jeg om de førte noen laptop merker som man kunne velge mellom systeme. Nei. Det var svaret, nei. La frem at det var enkelte merker hvor dette var mulig, men nei, der tok jeg feil, for han viste mye om laptoper. Holdte nesten på å gi han en overhaling alla nordnorske proposjoner, men lot være.

 

Verd å merke at søstra mi kjøpte PC på Elkjøp da, og hun har vel hadt den inne på service 4-5 ganger nå og fått i alle fall 1 erstatnings PC. Elkjøp for min del er langt fra synonymt med service.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne historien min er fra der jeg jobber som kelner.

 

Var en tre-fire personer som hadde bestilt et fat med kyllingvinger. Det er da vanlig for oss å gi dem små tallerkener for å gjøre logistikken lettere. Idet jeg kom med tallerkenene sier han ene fyren "Nei nå har vi spist opp! Du kom visst for sent!" :p Haha, skulle nok vært raskere der ja :!:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tja, jeg har aldri hatt noen problemer med noen av de 3 elkjøp-butikkene jeg har handlet i. Kunnskapsrike folk, som er mer ute etter å hjelpe enn å selge (se tidligere innlegg, hvor jeg ikke fikk lov å kjøpe PC hos elkjøp av en selger, fordi jeg fikk bedre på komplett. Så satt han opp hele pc'n til meg, skreiv ut arket og jeg takket for hjelpen).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne historien min er fra der jeg jobber som kelner.

 

Var en tre-fire personer som hadde bestilt et fat med kyllingvinger. Det er da vanlig for oss å gi dem små tallerkener for å gjøre logistikken lettere. Idet jeg kom med tallerkenene sier han ene fyren "Nei nå har vi spist opp! Du kom visst for sent!" :p Haha, skulle nok vært raskere der ja :!:

 

Små posjoner dere har, gitt :p

Lenke til kommentar

Naaa, i Norge regner man med et svar, i hvert fall hvis man sier "hva kan jeg hjelpe deg med" - da forteller de deg jo gjerne hva de vil ha hjelp til. (Og vel så det.) "Hi, how are you?" i US/UK og mange ande land er bare en meningsløs frase som liksom skal få deg til å føle deg velkommen, noe som kanskje hadde fungert dersom det ikke bare var nettopp det - en meningsløs frase.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Naaa, i Norge regner man med et svar, i hvert fall hvis man sier "hva kan jeg hjelpe deg med" - da forteller de deg jo gjerne hva de vil ha hjelp til. (Og vel så det.) "Hi, how are you?" i US/UK og mange ande land er bare en meningsløs frase som liksom skal få deg til å føle deg velkommen, noe som kanskje hadde fungert dersom det ikke bare var nettopp det - en meningsløs frase.

 

How are you, er IKKE mye brukt i UK. Flere briter jeg har møtt ler av amerikanerne. Briter er egentlig ganske like nordmenn. Er du interessert i et svar, så spør du, hvis ikke holder du kjeft.

Lenke til kommentar

How are you, er IKKE mye brukt i UK. Flere briter jeg har møtt ler av amerikanerne. Briter er egentlig ganske like nordmenn. Er du interessert i et svar, så spør du, hvis ikke holder du kjeft.

 

"Welcome, how may I help you" og liknende møtte jeg noen ganger i Storbritannia hvertfall. Og da var de også interessert i et svar. Jeg opplever hvertfall briter som ganske behjelpelige. :)

Lenke til kommentar

How are you, er IKKE mye brukt i UK. Flere briter jeg har møtt ler av amerikanerne. Briter er egentlig ganske like nordmenn. Er du interessert i et svar, så spør du, hvis ikke holder du kjeft.

 

"Welcome, how may I help you" og liknende møtte jeg noen ganger i Storbritannia hvertfall. Og da var de også interessert i et svar. Jeg opplever hvertfall briter som ganske behjelpelige. :)

 

Stemmer, men det er jo ikke så ulikt Norge. "Hei, hvordan kan jeg hjelpe deg?", hører du jo daglig. Nordmenn tror de er så jævla uhøflige, men i realiteten treffer du på mye mer dritt i UK enn i Norge.

Lenke til kommentar

Nå jobber ikke jeg i matbutikk men synes faktisk litt synd på de som gjør det innimellom. Jeg hadde ikke klart det selv med alle de merkelige kundene som er innom. Uansett, jeg stod bak en kar som hold på å laste ut av vogna si da han skulle ta tak i en 12 pakning med egg. Karen presterer å ta et slapt grep heeelt i den ene enden av pakken uten å holde på lokket så ett av eggene faller ut, gjennom "nettingen" på vogna, ned på gulvet og knuses. Han blir så forbanna (på seg selv?) at han dytter vogna si tilbake inn i butikken med masse varer i og betaler i all hast for noen aviser og litt frukt som han allerede har rukket å legge på båndet før han forsvinner ut med den råkule sykkelveska si han har puttet de få varene i... Kunne faktisk se på han før han tok tak i eggpakken at han er en idiot. Sur, gretten mann på rundt 50 år. På vei hjem så jeg han på vei bort på sykkelen sin blid og fornøyd mens han syklet saaaaakte forbi masse småunger som spilte fotball. Regner med dette er helt normalt for de som jobber daglig i matbutikk? Respekt til dere som holder ut og trives :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...