Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg har opplevd på Pundworld eller hva det nå enn het, var at kassadamen nektet å ta i mot enkelte mynter fordi de visstnok var forfalsket. Hun kunne dessverre ikke forklare meg hvordan hun så at myntene mine var falske. La dessverre igjen kortet mitt hos vertsfamilien den handleturen, for skulle bruke kontanter. Jeg måtte handle for minst fem pund, og når hun da silte ut myntene mine og ga tilbake de som visstnok var falske hadde jeg da ikke igjen nok mynter til å få handlet. Da sa jeg hadebra og gikk, enkelt og greit.

 

EDIT:

Altså butikken krevde handel for minst fem pund.

Endret av jigaplow
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Greit nok, men jeg mitt generelle inntrykk er at kundene som er villige til å vente mange uker på at en vare til en knapp tusenlapp kommer på kampanje, ikke akkurat er de beste kundene. Jeg jobber i en byggevareforretning, bare så det er sagt. Vi tar vare på våre kunder på mange andre måter.

 

Det stemmer nok i noen tilfeller, og noen tjener nok ikke butikken noe mer på i det hele tatt. Men virkningen av at noen forteller vennene sine at "de rådet meg faktisk til å vente noen uker til kampanjen ble lansert" vil i mange tilfeller føre til at ganske mange i vennekretsen får et positivt inntrykk av butikken, og det er kanskje der de går neste gang de trenger noe.

 

For min del er det hvertfall slik, trenger jeg noe jeg ikke har særlig kjennskap til selv, spør jeg gjerne familie eller venner hvor de har handlet, og de råder meg selvfølgelig til å handle et sted de selv har positiv erfaring med.

 

Små ting, som at butikker har vært velvillige til å bytte en vare som de ikke var pliktig til å bytte, har ført til at jeg konsekvent frekventerer spesielle butikker eller kjeder, og over mange år har lagt igjen store summer. Når det gjelder byggevarer handler jeg kun hos én kjede, da disse har gitt meg svært god kundebehandling samtlige ganger jeg har handlet der, og sågar i tilfeller hvor jeg kun har trengt råd uten å handle den aktuelle dagen. I dette tilfellet var pris mindre viktig enn god oppfølging og råd, så der er jeg helt enig med deg i at man kan ta vare på kunder på andre måter også. :)

Lenke til kommentar

Fikk faktisk beskjed på lørdag av en kunde at hun kunne se Gud i meg... Så hvis noen har en nabo de ikke liker så er det bare å slå på tråden, så kan jeg se om jeg ikke kan få sendt noen tusen gresshopper avgårde eller forvandle drikkevannet deres til blod... :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Litt på kanten episode i dag, men likevel litt morsom:

 

Psykologen var innom og jeg stod der med en kollega og pratet mens vi satte på plass varer. Så ser jeg på min kollega (gutt på 16) og spør han om han vil bli med hjem i dusjen ;)

 

Tror psykologen ble litt satt ut, men var jo det som var planen og da ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det der er noe som alltid plager meg litt. Det er særs vanskelig å tilkalle oppmerksomhet fra mennesker du ikke vet hvem er (butikkansatte f.eks) hvis du står langt unna. "Hei! Du der!" kan jo være rettet til hvem som helst, egentlig.

 

Og ja, det er vanskelig å bevege seg selv de få meterne bort til vedkommende for å prikke på skulderen (og det er ikke alle som liker den formen for intimkontakt heller), spesielt hvis du står og myser i en hylle for å bestemme deg om du skal kjøpe rosa eller lilla leppestift. (Det var et eksempel)

Lenke til kommentar

Jeg forstår at enkelte har problemer ved å kontakte arbeidere i butikk hvis de trenger hjelp, og hvis jeg ser noen som ser ut som de trenger hjelpen min går jeg selvfølgelig bort til dem og spør.

 

Jeg hadde ikke noe problem i at han ropte på meg, det jeg ikke likte var at han kunne gjort det på en litt bedre måte, ved å ikke rope "KVINNE!" ut over hele butikken.

Det er ikke lett å forstå at han skulle ha kontakt med meg når jeg har ryggen til han og hjelper en annen kunde.

Lenke til kommentar

Var en kunde i dag som ropte på meg fra flere meter unna.

" HEEY!!! YOOOO! DØH; HALLOO? KVINNE!! "

Når det kommer kunder inn i butikken jeg jobber i, må de forbi disken/kassen, og så lenge jeg ikke står med en annen kunde hilser jeg, smiler og sier "hei".

 

Enkelte ser bare raskt bort på meg, sier ikke et ord, og først når de er kommet frem til et av kameraskapene flere meter unna, så roper de "KAN NOEN HJELPE MEG ELLER?" mens de vifter med det de har av armer og bein for å påkalle oppmerksomhet.

 

Stort sett mørkhudede, av en eller annen grunn (?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...