Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men isåfall har han allerede betalt for tjenesten. Har han ikke serviceavtale er ikke virus noe som dekkes av garanti/reklamasjon, så om kunden ønsket å betale Elkjøp for å reparere maskinen ville den rimeligste løsningen vært en klargjøring til kr 695. Sånn sett kom kunden svært greit ut av det rent økonomisk, på tross av at han uoppfordret valgte å "kleise" en seddel i hånden din.

 

Når det er sagt - en fornøyd kunde kan for Elkjøp være verdt langt mer enn et tapt salg av en klargjøring - så det er slett ikke sikkert det er så dårlig butikk likevel.

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har et par godbiter fra jobben min , jobber som datafikser og lagergutt på Elkjøp Åkra :)

 

2. Fått inn en virus infisert pc som tok oss 2-3 dager å fikse. Kunden hadde fått tak i en sikkelig flott trojaner fra et program som han hadde lastet ned eller barnebarna noe i den duren. Når jeg hadde fått fikset pcn kommer han og henter den tar han med på lageret for å snakke litt og fortelle hva jeg hadde gjort. Når vi skulle til å gå så stopper han meg og sier ''hvor mye skylder jeg deg/dere?'' Svarer pent og høfligt ingenting mannen blir sjokka og holder meg igjen tar opp handa mi og kleiser enn 200lapp oppi og smiler og går fornøyd ut av butikken rakk ikke å si noe en gang bare wooow tusen takk !

 

Dette er kunder som jeg fikser pcn til som gjør at jeg gleder meg til å komme på jobb for å hjelpe andre mennesker som har klart å gjort ett eller anna dumt :)

 

Er det ikke veldig dårlig butikk å gjøre slike ting gratis?

Vel, å kjøre antivirus i sikkermodus, fjern viruset, og kjøre en antivirus til for å dobbelsjekke tar jo ikke to dager, og de er sikret en god kunde på denne måten, kontra å ta timesbetaling eller 695 for klargjøring.

Lenke til kommentar

sitter på kundeservice, så får jo sinna kunder på telefonen dagen lang. Men en kollega av meg fikk en kunde for en stund siden. Etter mye krangling sverget han på at han skulle å komme å skyte oss hele gjengen og la på :ermm:

 

Edit: Måtte legge til litt mer info

Endret av mikaelvr
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere som jobber i butikker som selger dataspill og filmer, håndheves aldersgrensene strengt? Sto i kø hos GameStop i går, og gutten foran meg ble faktisk først spurt om legitimasjon og deretter nektet å kjøpe 18+-spill da han ikke hadde legitimasjon/ikke var over 18.

 

Litt pussig, har ikke sett det før, egentlig.

Lenke til kommentar

Dere som jobber i butikker som selger dataspill og filmer, håndheves aldersgrensene strengt? Sto i kø hos GameStop i går, og gutten foran meg ble faktisk først spurt om legitimasjon og deretter nektet å kjøpe 18+-spill da han ikke hadde legitimasjon/ikke var over 18.

 

Litt pussig, har ikke sett det før, egentlig.

 

har skjedd med meg før, begynner å bli en stund siden nå da, men jeg ble nektet å kjøpe spillet jeg ønsket. Det er jo faktisk ulovlig, så kan jo skjønne at kassadama/mannen ikke vil bryte loven

Lenke til kommentar

Dere som jobber i butikker som selger dataspill og filmer, håndheves aldersgrensene strengt? Sto i kø hos GameStop i går, og gutten foran meg ble faktisk først spurt om legitimasjon og deretter nektet å kjøpe 18+-spill da han ikke hadde legitimasjon/ikke var over 18.

 

Litt pussig, har ikke sett det før, egentlig.

 

har skjedd med meg før, begynner å bli en stund siden nå da, men jeg ble nektet å kjøpe spillet jeg ønsket. Det er jo faktisk ulovlig, så kan jo skjønne at kassadama/mannen ikke vil bryte loven

 

Aldersgrensen er ikke jurirdisk binnende. Men jeg tror grunnen til at de nekter det er for å ikke få problemer med foreldre. Har derimot vært vitne til at folk under 18 får kjøpe 18 års spill så lenge de hadde med seg lapp underskrevet foreldre med telefon nummer så foreldrene kunne kontaktes og historien kunne bekreftes.

 

(http://www.ung.no/oss/spill/51735.html)

 

EDIT: Slått på minuttet der av NinjaChriis :p

Endret av TheRealL
Lenke til kommentar

Det visste jeg ikke. Da lærte jeg noe nytt i dag å :)

Virker som at når staten synes noen spill ikke skal være lov å selge en gang, ville det vært logisk at det var en fast aldersgrense og ikke anbefalt?

 

Da trekker jeg tilbake mitt tidligere utsagn, og er herved ikke enig med kassadama/mannen lenger :p

Endret av mikaelvr
Lenke til kommentar

Dere som jobber i butikker som selger dataspill og filmer, håndheves aldersgrensene strengt? Sto i kø hos GameStop i går, og gutten foran meg ble faktisk først spurt om legitimasjon og deretter nektet å kjøpe 18+-spill da han ikke hadde legitimasjon/ikke var over 18.

 

Litt pussig, har ikke sett det før, egentlig.

 

har skjedd med meg før, begynner å bli en stund siden nå da, men jeg ble nektet å kjøpe spillet jeg ønsket. Det er jo faktisk ulovlig, så kan jo skjønne at kassadama/mannen ikke vil bryte loven

 

Aldersgrensen er ikke jurirdisk binnende. Men jeg tror grunnen til at de nekter det er for å ikke få problemer med foreldre. Har derimot vært vitne til at folk under 18 får kjøpe 18 års spill så lenge de hadde med seg lapp underskrevet foreldre med telefon nummer så foreldrene kunne kontaktes og historien kunne bekreftes.

 

(http://www.ung.no/oss/spill/51735.html)

 

EDIT: Slått på minuttet der av NinjaChriis :p

 

Vel, jeg er en ninja, hadde ikke vært mye ninja om du kom før meg:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dere som jobber i butikker som selger dataspill og filmer, håndheves aldersgrensene strengt? Sto i kø hos GameStop i går, og gutten foran meg ble faktisk først spurt om legitimasjon og deretter nektet å kjøpe 18+-spill da han ikke hadde legitimasjon/ikke var over 18.

 

Litt pussig, har ikke sett det før, egentlig.

 

har skjedd med meg før, begynner å bli en stund siden nå da, men jeg ble nektet å kjøpe spillet jeg ønsket. Det er jo faktisk ulovlig, så kan jo skjønne at kassadama/mannen ikke vil bryte loven

Jeg husker at jeg ble nektet å kjøpe Mortal Kombat 3 til GAMEBOY i sin tid. :blush:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nr jeg har slike folk og det varmer meg ekstra godt når de er så ekstremt hyggelige tilbake og de sa rask etterpå at hver gang vi har problemer kommer vil til også spør dem når jeg jobber slik at de vet at jeg er på jobb! Hyggelige folk

 

Hyggelig det. Men et stort "press" til neste gang de kommer inn :p

Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg det er komplett latterlig at man skal følge aldersgrenser til punkt og prikke når det kommer til å selge spill til mindreårige. Selvfølgelig selger du ikke et spill som inneholder seksuelle temaer som kanskje er litt mørkere eller spill som inneholder dopbruk o.l. til et barn som kanskje ikke forstår alt, men om du selger et spill med litt vold og litt blod til en på 16-17 år som kanskje allerede har erfart alt det tror jeg ikke verden faller sammen.

 

Uansett så er det helt og holdent foreldres ansvar hva deres barn spiller og ikke spiller, hvis det er et spill de ikke ønsker at barnet skal spille så greit, hold det igjen eller bare vær med barnet når de spiller spillet sånn at du kan prøve å sørge for at barnet kanskje forstår sammenhengene samtidig som de får et lite innblikk i hvor forskrudd verden faktisk er! :thumbup:

 

 

For å holde meg litt ontopic:

 

Litt bakgrunnshistorie: sjefen min er et steinansikt, nesten uansett hva du sier så er det sjelden han smiler eller blir overrasket.

 

Her om dagen kom det en kunde inn i butikken (jeg jobber for en av Norges større elektrokjeder), det første han sier:

 

"Hei du,, jeg skal ha en tv. Helst ny, og veldig fint om den er med farger."

 

Det verste er at han sa dette med det nærmeste du kommer et seriøst ansikt.

Sjefen min begynte å le, det er første gangen, og sannsynligvis siste, gangen jeg ser han le.. :wow:

 

Edit: leif på besøk.

Endret av DragonsHeaven
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Litt genialt i dag da jeg skulle hjem fra jobb. Jeg kom kjørende i kyrsset rett ved butikken og en bil stopper opp midt i veien foran meg, ser ut som vedkommende viser meg fingern samtidig. Ble litt forbanna på denne tullingen, men etter ett par sekunder ser jeg at det er den godeste psykologen som kødder med meg. Han kjører ett par hundre meter foran meg, nokså sent, ruller ned vinduet og slår av en liten prat :) ganske kul han der psykologen da.

 

 

Ellers er det alltid hyggelig å slå av en prat med kunder som kommer i kassen, spesielt hvis det er litt rolig. Utrolig mange som er hyggelige, bare så synd man ikke alltid har tid å slå av en prat med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...