Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror imidlertid ikke det er lov å kreve at de ansatte skal betale en negativ differanse fra egen lomme. I såfall må de da også få en positiv differanse rett i egen lomme også.

 

Fy.

Hvorfor det? Om det skal kreves fra ansatte når det er negativt avvik, så skal jo ikke butikken ta positivt avvik i sin lomme.

ansatte har ikke lov å bli trukket for negativt avvik per norsk lov, noen bedrifter utøver det uansett, men offisielt er det ikke lov, men va kan folk gjør? anmelde dem? -ja, men uten resultat

Lenke til kommentar

Kunde ringte support på fredag, han fikk ikke til livesenter for norsk fotball via altibox, kunden var 76 år gammel.

 

Han kunne ikke forstå hvorfor han ikke kunne velge en av de 5 bildene som viste fotball på hovedmenyen, hver gang han brukte pilene, så forsvant bildet.

 

For å navigere må en trykke på blå knapp på fjernkontroll, SÅ kan du navigere og trykke ok for å velge den kampen du ville ha (det står klart og tydlig nede til høyre på skjermen at du skal trykke på blå knapp for å navigere). Han fant ikke denne blå knappen. Prøvde å forklare han hvilken knapp han skulle trykke i 5 min. Så fant vi det endelig ut.

 

Men så ville han tilbake til hovedmenyen (rød knapp for å gå tilbake). Dette tok dobbelt så lang tid enn å finne den blå.

 

Deretter ville han så klart tilbake til hovedmenyen for å velge alle slags kanaler. Da trykker du på grønn knapp for å få opp kanallisten. Han må ha vært fargeblind og en av de 4 menneskene som ikke vet forksjellen på høyre og venstre.

 

Meg: Så trykker du på den grønne knappen til høyre for den rød.

Kunden: Det er ikke knapper til venstre for den røde.

Meg: Nei, den knappen til HØYRE for den røde, den er grønn. Trykk på den.

Kunden: Jeg finner den ikke. Hvilken av de 4 farge-knappene er det?

Meg: Den 2. fra venstre (sikkert her jeg forvirra fyren).

Kunden: Ja, men den er gul.

Meg: Nei, den gule er 2. fra høyre. Trykk på den som er til venstre for den gule da.

Kunden: Jeg gir opp snart, jeg finner ingen grønn knapp til høyre for den gule, den er blå som jeg trykket på isted.

Meg: Trekk ut strømmen på dekoderen og prøv på nytt.

 

Så venter vi på rebooten skal gjennomføres

 

Etter 2-3 min, får kunden NRK.

 

Kunde: ÅÅÅ TUSEN TAKK FOR HJELPEN! Du redda dagen min

Meg: Bare hyggelig, derfor jeg er her. (classic, dont you think?)

Kunden: Hvordan kommer jeg inn på livesenter for fotball nå da?

 

Som den hyggelige kundebehandleren jeg er, så måtte jeg selvfølgelig guide han gjennom det også. Men det var peace of cake, for han spurte ikke om de knappene.

 

Han rebooter sikkert dekoderen hver gang han er ferdig med fotball...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han må ha vært fargeblind og en av de 4 menneskene som ikke vet forksjellen på høyre og venstre.

 

 

Sikker på at han ikke holdt fjernkontrollen opp/ned ? :p

 

Han må ha vært fargeblind og en av de 4 menneskene som ikke vet forksjellen på høyre og venstre.

 

 

Sikker på at han ikke holdt fjernkontrollen opp/ned ? :p

Lenke til kommentar

Han må ha vært fargeblind og en av de 4 menneskene som ikke vet forksjellen på høyre og venstre.

 

 

Sikker på at han ikke holdt fjernkontrollen opp/ned ? :p

 

Han må ha vært fargeblind og en av de 4 menneskene som ikke vet forksjellen på høyre og venstre.

 

 

Sikker på at han ikke holdt fjernkontrollen opp/ned ? :p

 

Lite trolig, da jeg klarte å få han til å trykke på de andre knappene :p

Lenke til kommentar

Force majeure?

 

edit: Jeg bare tenker høyt her altså. Jeg vet ikke hvordan en avtale/kontrakt fra det aktuelle flyselskapet ser ut, men de har vel trolig mulighet til å hevde force majeure, det er jo tross alt krig. Men igjen, så spørs det om man verdsetter tapte inntekter høyere enn tapte kunder i den bransjen, et internasjonalt flyselskap har vel ofte råd til å dekke noen skarve flybilletter for å holde på kundene sine.

 

Uansett, resonneringen i andre enden av tråden var temmelig episk ja.

 

edit2: Ser jo også ut som det kommer flyforbud over Libya, da blir det fort ikke noe fly dit uansett hvor mye reisefølget måtte ombestemme seg om tre dager.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Kanskje litt i det drøyeste laget, men kundene, inkludert meg, ble ganske satt ut da en pensjonist ville fortelle en temmelig grotesk historie:

 

 

Det skal sies at han hadde en innlevelse uten like.

 

Pensjonist: Ja, no skal du høre! Va ei ungjenta ned i Thailand so va me legen. Jajaja! Der dro legen opp einn svææær dildo, stappa den oppi rævva og kjørte den opp. Ja ja ja, han drap ho. Ja, ja, han drap ho!

 

Jeg ble stående med munnen åpen, øynene halveis stikkende ut, og håpte på et "Nå tuller jeg" eller "Det var bare en skrøne". Men nei, pensjonisten sto der dønn serriøs... Før jeg kom med et falskt "Hehe" og han spaserte ut døra.

:dontgetit:

 

 

Uansett om det var en skrøne eller ei, har jeg aldri opplevd noe lignende :!:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

edit: Jeg bare tenker høyt her altså. Jeg vet ikke hvordan en avtale/kontrakt fra det aktuelle flyselskapet ser ut, men de har vel trolig mulighet til å hevde force majeure, det er jo tross alt krig. Men igjen, så spørs det om man verdsetter tapte inntekter høyere enn tapte kunder i den bransjen, et internasjonalt flyselskap har vel ofte råd til å dekke noen skarve flybilletter for å holde på kundene sine.

 

Flyselskapet må betale ut penger, det er ikke noe spørsmål om det engang.

 

Når det er en dramatisk hendelse i destinasjonen til de reisende som gjør at de reisende ikke vil benytte seg av billetten blir det alltid full refusjon. Husker var et opprør i Bangkok for et par måneder siden? Da var det også et par refusjoner. Og som sagt var det refusjoner til Cairo også for en drøy måned siden.

 

 

@bartin: Den var helt syk.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

http://www.na24.no/article3114698.ece

 

Synes dere om denne saken? Selv mener jeg det er tull av bedrifter å gå ut før kampanjetilbud og si at om noen uker kommer forskjellige tilbud, så kunden venter med å handle til da. Jeg husker at jeg flere ganger fikk spørsmål om dette fra kunder i butikken der jeg jobbet, men selv om jeg visste at det kom innen rimelig tid, valgte jeg å likevel si at det visste jeg ikke noe om. Jeg vet ikke hva min kjede mener om dette ettersom jeg aldri fikk noen føringer, men det føltes naturlig for meg. Vi skal jo tross alt tjene penger.

Lenke til kommentar

http://www.na24.no/article3114698.ece

 

Synes dere om denne saken? Selv mener jeg det er tull av bedrifter å gå ut før kampanjetilbud og si at om noen uker kommer forskjellige tilbud, så kunden venter med å handle til da. Jeg husker at jeg flere ganger fikk spørsmål om dette fra kunder i butikken der jeg jobbet, men selv om jeg visste at det kom innen rimelig tid, valgte jeg å likevel si at det visste jeg ikke noe om. Jeg vet ikke hva min kjede mener om dette ettersom jeg aldri fikk noen føringer, men det føltes naturlig for meg. Vi skal jo tross alt tjene penger.

 

Det kommer vel an på om butikken ønsker en fornøyd kunde som jevnlig frekventerer butikken, eller kun kjappe penger og en kunde de aldri ser igjen. Her var det heller ikke snakk om "jeg vet ikke", men et kontant nei på spørsmålet hennes. Jeg synes dette er dårlig forretningsskikk som, hvis det gjentar seg ofte nok, vil slå negativt tillbake på dem selv. Hadde dette vært meg hadde jeg av prinsipp aldri handlet der igjen, såpass dårlig behandling synes jeg dette er. At man "naturlig nok skal tjene penger" er sant nok, men man tjener mer penger over tid ved å skaffe seg stamkunder, men dette er muligens ikke noe problem for en såpass stor kjede som Ikea.

Lenke til kommentar

Var i England i sommer da jeg skulle handle på poundworld tror jeg det var. Da jeg kom inn hørte jeg en sangstemme og det visste seg at det var kassamannen som sang alle prisene, og spurte om hvor mange poser de ville ha og sånn :tease: Kan si at den køen var mye lenger enn den andre køen til en annen kasse. He made my day :w00t:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

http://www.na24.no/article3114698.ece

 

Synes dere om denne saken?

Helt greit. Nå er det jo også mulig at den som ble spurt faktisk ikke hadde hørt noe om denne kampanjen enda.

 

Å sutre til avisen for 4000 kroner synes jeg derimot er smålig; kampanjer kommer og går. Du kan kjøpe deg en bil til 300.000 i dag som plutselig kutter prisen med 20.000 og gir med ekstrautstyr til 15.000 neste uke. Sånn er livet.

 

Forøvrig er det svakt journalistisk av Nettavisen - de hadde aldri skrevet om dette hvis det var en vilt fremmed person og ikke en de kjente personlig som 'ville ha hjelp' fra dem.

Lenke til kommentar

Haha, hadde en litt artig opplevelse akkurat nå xD

 

Jeg holdt på med noen papirer, og sto ved disken fremst i resepsjonen. Som vanlig løfter jeg blikket innimellom.

Jeg ser en mann kommer gående, og vet men en gang hva han vil.

Før han har kommet nære nok disken til at han begynner å si noe, river jeg av en internettlapp med brukernavn og passord.

Han kommer frem til disken, og jeg rekker den fram til han.

Mannen: Ja, se der! Var det så åpenlyst?

Jeg: Tja. Når man har vært her en stund så vet man hva folk vil :)

 

Hehe, han så litt paff ut, men var veldig moro xD

  • Liker 9
Lenke til kommentar

http://www.na24.no/article3114698.ece

 

Synes dere om denne saken? Selv mener jeg det er tull av bedrifter å gå ut før kampanjetilbud og si at om noen uker kommer forskjellige tilbud, så kunden venter med å handle til da. Jeg husker at jeg flere ganger fikk spørsmål om dette fra kunder i butikken der jeg jobbet, men selv om jeg visste at det kom innen rimelig tid, valgte jeg å likevel si at det visste jeg ikke noe om. Jeg vet ikke hva min kjede mener om dette ettersom jeg aldri fikk noen føringer, men det føltes naturlig for meg. Vi skal jo tross alt tjene penger.

 

Det kommer vel an på om butikken ønsker en fornøyd kunde som jevnlig frekventerer butikken, eller kun kjappe penger og en kunde de aldri ser igjen. Her var det heller ikke snakk om "jeg vet ikke", men et kontant nei på spørsmålet hennes. Jeg synes dette er dårlig forretningsskikk som, hvis det gjentar seg ofte nok, vil slå negativt tillbake på dem selv. Hadde dette vært meg hadde jeg av prinsipp aldri handlet der igjen, såpass dårlig behandling synes jeg dette er. At man "naturlig nok skal tjene penger" er sant nok, men man tjener mer penger over tid ved å skaffe seg stamkunder, men dette er muligens ikke noe problem for en såpass stor kjede som Ikea.

Greit nok, men mitt generelle inntrykk er at kundene som er villige til å vente mange uker på at en vare til en knapp tusenlapp kommer på kampanje, ikke akkurat er de beste kundene. Jeg jobber i en byggevareforretning, bare så det er sagt. Vi tar vare på våre kunder på mange andre måter.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg holdt på med noen papirer, og sto ved disken fremst i resepsjonen. Som vanlig løfter jeg blikket innimellom.

Jeg ser en mann kommer gående, og vet men en gang hva han vil.

Jeg har alltid vært litt imponert over at min overordnede alltid klarer å på forhånd skjønne hvem som vil ta passbilde i butikken. Og nå har jeg begynt å kjenne igjen kundegruppen også :) Er litt morsomt å si "passbilde?" til kundene når de kommer frem til disken, før de får sagt et ord. De blir ganske overrasket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...