Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jobber for parkering på Tusenfryd.

Lønn? Jeg tenker på å søke til neste år :)

 

Ny:

16 år: 74

17 år: 78

18 år: 110

Veteran (2. sesong eller mer):

16: 80

17: 82

18: 115

 

Ja, det er dårlig betalt, men hvis du ikke har noen andre tilbud så duger det i massevis.

Du må forresten ikke være 16 for å jobbe der, jeg vet ikke hvor gammel du er, men det er faktisk noen som har begynt der som 14-åringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber for parkering på Tusenfryd.

Lønn? Jeg tenker på å søke til neste år :)

 

Ny:

16 år: 74

17 år: 78

18 år: 110

Veteran (2. sesong eller mer):

16: 80

17: 82

18: 115

 

Ja, det er dårlig betalt, men hvis du ikke har noen andre tilbud så duger det i massevis.

Du må forresten ikke være 16 for å jobbe der, jeg vet ikke hvor gammel du er, men det er faktisk noen som har begynt der som 14-åringer.

Oh shit, dårligere enn jeg trodde. Jaja, fyller 16 par dager før man begynner å jobbe.

Lenke til kommentar

Jobber som kundeveileder 1.linje support

 

 

Ringte inn en merkelig fyr, for et eller annet problem med TV-dekoderen, og prøvde å forklare problemet. Underveis under forklaring, så gjor jeg det jeg har blitt opplært til, faktisk å bruke bekreftende ord som "ja" "ok" "stemmer" osv.

 

Kunden ble forbannet fordi jeg "avbrøt" han hele tiden.

Lenke til kommentar

Mindreårige kunder som skal ha røyk og snus er ganske koselig. Pleier alltid å finne frem varen før jeg spør om legitimasjon. :wee: Har hørt mye rart, som at det ligger i bilen, at de har glemt det hjemme, at ei venninne har det osv osv.

 

De fleste pleier å akseptere det når de ikke får kjøpt, men enkelte begynner faktisk å krangle på det. "Jammen, kom igjen da. Det er bare meg her jo!" Ikke mitt problem sier jeg. Det skulle du tenkt på før du begynte å røyke. Mens jeg i stillhet ler litt for meg selv av de tragiske unskyldningene. :)

 

Det skal forøvrig nevnes at jeg har kjøpt røyk ganske mange ganger som mindreårig selv, og nå ser hvor dumme unskyldninger jeg selv hadde noen ganger, nå som jeg selv står bak kassen. Selv om jeg som regel bare pleide å få det jeg skulle ha, uten noen flere spørsmål. :wee:

Lenke til kommentar

Haha, jaaa. Jeg elsker å se hvordan du ser at "JESS, jeg får kjøpt" flyr gjennom hodet deres, før alt håp blir knust av spørsmålet "Har du legitimasjon?". :wee:

Så vi er flere ja. :D Jeg er en liten jævel der jeg og. Noen ganger tar jeg feil røyk/snus først med vilje, bare slik at de blir enda mer fornøyde når jeg tar den riktige. Og så endevender jeg gleden deres. :evil:

Lenke til kommentar

Haha, jaaa. Jeg elsker å se hvordan du ser at "JESS, jeg får kjøpt" flyr gjennom hodet deres, før alt håp blir knust av spørsmålet "Har du legitimasjon?". :wee:

Så vi er flere ja. :D Jeg er en liten jævel der jeg og. Noen ganger tar jeg feil røyk/snus først med vilje, bare slik at de blir enda mer fornøyde når jeg tar den riktige. Og så endevender jeg gleden deres. :evil:

 

Her i byen har de fleste butikker byttet til automater så du må gå å få printet ut en "kvitering" på en masking for så betale for den i kassa. Så ansatte får ikke gleden av å velge feil :cry:

Lenke til kommentar

Spurte om legitimasjon til ei jente som så ganske ung ut. Hun var lita og søt så jeg tenkte at her er det ei som går hjem uten røyk. De fleste som faktisk er for ung har merkelig nok "glemt" leg. hjemme. Men her fikk jeg det og leste at hun var født i 84. Så jææævlig flaut. :blush: Men hun tok det med et smil.

 

HERREGUD i forrige uke spurte jeg ei som var født i 64. SEKSTIFIRE! Hun så jo selvfølgelig ung ut og blabla, men dama var FØRTIseks år gammel. Skjønner faktisk ikke hvorfor de som HAR gyldig leg er så motvillig til å vise den? Jeg blir straks nitten, og jeg leverer bankkortet mitt til de jeg handler hos (når jeg ikke handler "hjemme"), uoppfordret og som en selvfølge. Hadde blitt så GLAD om noen 18/19-åringer gadd å gjøre det hos meg, men det har aldri skjedd :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk flere 18/19åringer som viser legg uoppfordret. ^^

 

Det er forøvrig utrolig koselig med folk som vet hvem jeg er, som kommer bort til meg når jeg tar en pause på jobb og roper ut "KAN DU KJØPE RØYK FOR MEG ELLER??" Eh... nei. Hvertfall ikke når du skriker det ut forran min egen arbeidsplass..

 

Også har du de folkene som blir kjempesure for at de ikke får kjøpt røyken eller snusen sin. "Jammen jeg har fått kjøpt her før da!" -Duh, det er ikke mitt problem. Jeg nekter å selge til deg nå, siden du faktisk ER mindreårig. :)

Lenke til kommentar

Har kjørt avisa i 3 uker nå på bygda. Flere ganger så har gamle menn kommet ut i bare trusa og tatt i mot dagens ferske avis. Har også møtt flere som har jogga i bare en liten shorts kl 4 på natta :p

 

Har møtt på mange gammle kjerringer som står å venter på avisa. Blir like overraska hver gang da de begynner å snakke til meg som om de har kjent meg hele livet. Spør om ting jeg ikke kunne drømt om. Ikke akkurat kunder da, men passer ganske bra inn her :D

Lenke til kommentar

Jobbet i posten en sommer og da møtte jeg alt mulig rart.

 

I dag kom det ei gammel dame som er fast kunde. Hun klaget (som vanlig) over at hun er så gammel, sliten og ser så dårlig. Så sa hun at hun skulle ha leid seg noen som kunne gått en tur i byen med henne hver uke. For å hjelpe henne i banken osv. Alle barnebarna var flyttet bort og hun hadde ingen. Siden hun daglig sier jeg er en engel begynte jeg å ta hintet. Jeg sa bare nølende ja hele tiden for å avfeie det. Så sa hun: "du skjønner hva jeg mener?" "Ja." "Nei, det var ikke meningen å klage og mase, men det er ikke lett." Syntes nesten synd på henne, men samtidig var det creepy.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å være ekstra hyggelig mot eldre folk. Vet det er mange som er ensomme og som kommer innom i stor grad for å prate litt. Og det er helt greit, men nå ble det for mye. Har ikke dårlig samvittighet, men det er trist å møte folk som ikke har det bra.

 

Huff, var en gammel dame som skulle betale i kassa for en stund siden... Viste seg at hun ikke hadde penger... I og med at betalingssystemet vårt er helautomatisk, så er det ikke mulig å "jukse" betalingen. Syntes veldig synd på henne da... Var en av de hyggelige eldre. Men heldigvis så var det en kunde bak som tilbød seg å betale varene hennes. Er så hyggelig når andre gjør slike ting. Hadde ikke den kunden betalt, skulle jeg nok klart å kontakte sjefen og fått til en ordning :yes:

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...