Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Unskyld meg, men hvilken idiot er det som faker en alder som er ELDRE enn det man egentlig er på buss og slikt? Jeg vet om flere her i fylket som faker alderen sin nedover, bare for å få ungdomskort fremfor å betale nesten det dobbelte i voksenpris.. *sukk*

 

Når vi snakker om buss. Jeg har som regel gode erfaringer med bussen her, og prøver å være blid og hyggelig ovenfor bussjåførene. Gir ett lite smil, sier hei eller noe når jeg går på. Da blir det utrolig kjipt når man blir møtt med ett stygt blikk tilbake. =/ Derimot var det utrolig koselig når jeg hadde en bussjåfør innom jobben som jeg pratet litt med, når jeg skulle ta bussen hjem etterpå, hadde jeg glemt å ta ut penger til månedskort. Heldigvis for meg var det samme bussjåføren som var innom tidligere på dagen, og da sa han at jeg kunne sitte på gratis. ^^ Det er sånt man setter pris på i en by hvor bussen som hovedregel er 5min forsinket uansett dag og tidspunkt på døgnet. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag på jobben var det en unge som er ca 5-6 år og bor like i nærheten av butikken. Han var innom sånn ca 6-9 ganger for å pante en flaske eller boks hver gang. En av de siste gangene han var innom før jeg gikk hjem spurte jeg han om hvor han hadde gått for å få tak i boksene/flaskene. Jo, sier han, jeg har vært rundt HALVE byen, men folk her i byen drikker for lite. Jeg satt i kassen og holdt på å knekke meg av latter. Unger får sagt det altså.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

*snip*

 

 

Jeg synes forøvrig det er utrolig koselig med de kundene som av ren nysgjerrighet lurer på om det er vondt å ta de piercingene jeg har i ansiktet, og som kommenterer at de liker det nye håret mitt og slikt. Det skal nevnes at dette gjerne er gamle damer i 60årene som tydeligvis synes at det er utrolig kult med ungdom som tør å skille seg ut. xD Lysner opp hverdagen min hvertfall. :wee:

Helt enig med deg der, alltid gamle damer eller unge menn som kommenterer hår eller piercinger!

Hadde en mann inne med ei lita jente i butikken her om dagen, jenta spurte(til faren sin) hva jeg hadde i leppa , han svarte "Han har pynta seg!". Måtte glise litt for meg selv da :thumbup:

Lenke til kommentar

De fleste av oss har fått med oss at den eneste måten man faktisk får beholde jobben på er at bedriften tjener penger.

I mitt tilfelle førte ekstra innsats på jobben til at jeg gikk opp 5kr ekstra i lønn også. Så det å yte den lille ekstra servicen for kunder og det å skaffe større inntjening for bedriften, kan faktisk dryppe litt på en selv også. :)

 

Men tilbake til topic. Hadde en kunde innom i dag som skulle kjøpe en liter sjokolademelk. "Det blir 32kr" sier jeg. Han står og leter etter småpenger og legger en del mynter på disken. "Er det her nok?" jeg teller over og det var MYE mindre enn 32kr der. Så trekker han frem en to hundrelapp, ser på den og legger den ned i lommeboken igjen. "Kan vi ikke bare si at det er greit da?" mens han tar tak i kartongen og gjør tegn til å gå. Jeg ser bare dumt på han og sier "nei, det er det ikke." så leter han litt mer i lommene og finner frem mer småpenger sånn at det til slutt blir riktig. Greit at man synes ting er for dyrt eller whatever, men det funker sjeldent å prute i en kiosk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber på Rimi. Hadde en lur turist innom en gang, som ville kjøpe øl klokka 21:00 ca. Forklarte han på englesk at "due to the norwegian law, you can't buy beer after 8 o'clock..." Da prøvde han seg litt med "oh come on buddy.." osv.. Til slutt gav han seg da, med tydelig tegn om at det her var noe idiotiske greier.. Så sier han: "okey.. But in my country, I can go to the gas station, and buy beer whenever I want!" Han var nok lite imponert over Norge.. :p

Lenke til kommentar

Hadde en morsom situasjon her for noen dager siden.

 

Kunde kom inn og skal ha ny mobil, hun slenger en ny 6700slide rett på bordet og skal bytte.

Jeg sjekker inn pakningen og spør om hun har tatt den i bruk, hun sier nei, og viser meg kvitteringen, jeg sjekker innholdet i pakken, der ligger mobilen uten tilhørende plast og slikt, batteriet står i og det er 2 store bulker og en del skraper på telefonen.

Jeg sier vi ikke kan ta imot mobilen i den tilstanden den er nå, hun begynner å forklare seg og sier det var en annen som solgte mobilen og at pakningen var åpen, jeg lar henne snakke ferdig, og svarer tilbake med at det var jeg som solgte mobilen og at jeg valgte en pakning som ikke var åpnet. Hun ble deretter frustrert og la igjen mobil og kort.

Mannen hennes kom inn like etterpå og skulle forklare hele saken, jeg forklarer mitt synspunkt om hvordan mobilen så ut, og at jeg personlig hadde valgt en uåpnet eske, han begynner å bable i vei om hvordan de bare bytter uten å spørre noe i hjemlandet deres, og at vi gir elendig service, de skulle aldri komme tilbake, han stormet ut før jeg fikk gitt tilbake mobil og kort.

 

Har enda ikke sett noe til han eller henne, prøvd å ringt dem og.

Mangen som ødelegger for seg selv ved å gå ut, uten mobil etterpå.

Endret av frinder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har enda ikke sett noe til han eller henne, prøvd å ringt dem og.

Mangen som ødelegger for seg selv ved å gå ut, uten mobil etterpå.

Bare vent, snart kommer de tilbake å beskylder deg for å ha stjålet kortet deres, i tilleg til å ha solgt de en defekt mobil. :wee:

 

Synes alltid det er koselig med kunder som kommer innom og beskylder meg for å ha stjålet fra de. Vi har hele butikken dekket med overvåkning, og to eller tre kameraer over kassen. Man ser det ganske greit om jeg tar ting fra disken og legger i egen lomme for å i det sånn, lurer innimellom på hva det er enkelte kunder tenker med...

 

Siste personen som beskylte meg for noe slikt er utestengt fra butikken av politiet nå btw. Etter at han prøvde å slå meg og gjorde forsøk på å åpne kassen. Er riktignok første gangen på det året jeg har jobbet her, at noe slikt har skjedd da. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag hadde jeg en litt artig opplevelse. Jeg leste i går artikkelen Kunsten å prute, på klikk.no, og fikk noen ahaopplevelser ang hvordan man skal oppføre seg i "prutespillet".

 

I dag så fikk jeg 2 kunder innom. En mann i slutten av 20-årene, og en dame rundt 40 år. Utenlandske - landet de er fra er uvesentlig.

 

Det morsomme er at de oppførte seg som tatt ut av denne pruteguiden. Jeg gikk først bort til de og spurte hva de trengte hjelp med, de sa de bare tittet og skulle se, jagde meg mer eller mindre bort. 20 sekunder etterpå hører jeg høyt: "UNNSKYLD?" Da skulle de snakke med meg.

 

De så på en tv, og var litt usikker på hva de skulle ha, vi snakker sammen og finner fram noe. Og så plutselig, ut av det blå peker kunden på en annen tv, og sier at denne tven vil han ha, men den koster 5995,- på nettbutikken vår (internettilbud). Jeg sier det er på nett osv, og så sier han at han kjøper den NÅ om han får prisen vi selger den til inkludert trygghetsavtale.

 

Det tar jeg han på, og så snakker vi litt mer og slår inn salget og jeg tar kunden i hånda og han er kjempefornøyd.

 

Lo godt etterpå da jeg tenkte på artikkelen hele veien - de var som et skoleeksempel derifra, alltid gøy med kunder som er hyggelige og trivelige, men helt annerledes enn vanlige kunder når det gjelder pruting ^^.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

"ER DERE FRI FOR SOFTIS? GÅR DET AN?"

 

Ja, din feite høyrøstede jævel, det går an.

 

Hos meg er det "Skal ha en soft is", eller "Du! har du softis ?". Jeg svarer da "nei det har vi desverre ikke, vi har bare vanlig is", da er det: "HÆÆÆÆÆÆÆÆÆ ???? " eller "Nei vel! Ikke det nei!!".

 

Hva feiler det folk, det værste er at dette er lik repsons fra flere mennesker, hadde det bare vært ett tilfelle så, men neida, dette er en gjenganger.

Lenke til kommentar

Jobber på Rimi. Hadde en lur turist innom en gang, som ville kjøpe øl klokka 21:00 ca. Forklarte han på englesk at "due to the norwegian law, you can't buy beer after 8 o'clock..." Da prøvde han seg litt med "oh come on buddy.." osv.. Til slutt gav han seg da, med tydelig tegn om at det her var noe idiotiske greier.. Så sier han: "okey.. But in my country, I can go to the gas station, and buy beer whenever I want!" Han var nok lite imponert over Norge.. :p

Han har jo ett poeng da. Lovene for salg av alkohol er idiotiske her i Norge!

 

Man får lov til å kjøpe så mye øl man vil, kl 10 en tirsdags morgen, eller til lunsjen kl 12. Men på en lørdagskveld kl 19? NEI!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"ER DERE FRI FOR SOFTIS? GÅR DET AN?"

 

Ja, din feite høyrøstede jævel, det går an.

 

Hos meg er det "Skal ha en soft is", eller "Du! har du softis ?". Jeg svarer da "nei det har vi desverre ikke, vi har bare vanlig is", da er det: "HÆÆÆÆÆÆÆÆÆ ???? " eller "Nei vel! Ikke det nei!!".

 

Hva feiler det folk, det værste er at dette er lik repsons fra flere mennesker, hadde det bare vært ett tilfelle så, men neida, dette er en gjenganger.

 

"Skal ha", ja. Skal få. "JA SKA FÅ TUSEN ÅVER I!" Men vi har jo dessverre beklageligvis ikke så mye penger i kassa ti over åpningstid. Alt for mange tror at matbutikkens hovedoppgave er å fungere som minibank...

 

Salgstidene for øl er forresten idiotiske. Det er sikkert sånn for å forebygge alkoholproblemer, yes? Men åpningstidene legger jo TIL RETTE for de MED problem og er bare noe herk for normale mennesker som drikker på kveldene og i helgene.

 

Har nylig skjønt hva som er trikset da: Hamstring! Har nå alltid et lager av mangeslags alkoholholdige drikker. Det er vel hyggelig og gjør Jens glad, tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man selger ting på finn.no møter man utrolig mange duster. De skal alltid prute på prisene og si dumme ting. For eksempel: Jeg vil ha 3000 for noe, og så tikker det inn ei melding "Jeg betaler 2400 for den og henter den i dag". Hallo, jeg er student. Jeg vil ha det den er verdt! Altså, etter samtale med folk som kan dette. Det haster ikke SÅ mye.. Kan alltids vente.

 

Standard finn.no. Alltid må tullinger by mye mindre enn det som man vil ha. Selger du en bil for 50 000, er det allid et bondeknøl som byr 20 000...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...