Gå til innhold

Nokia 6290 som har ramlet i bakken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens. Gubben klarte å miste mobilen sin i bakken på vei til jobben idag. Det er en Nokia 6290 og det virker som om koblinga mellom den øverste og den nederste delen har konka helt ut. Skjermen er helt svart, og lokket sitter løst, det er ikke noe fjæring igjen slik at det holder seg oppe. Får startet den, og da lyser det som vanlig i tastatur-delen og startup lyden kommer som den pleier.

Har noen erfaring med denne typen reparasjon? Ser for meg at det kanskje kan være en fjær og en skjermkabel elns som har mistet kontakten, og at det "bare" er å koble dem sammen igjen.

Men det er jo ikke godt å vite for meg... Er det noen vits å prøve å ta den til et verksted eller bør han heller bare spare pengene til ny telefon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan være kabelen mellom telefondelene som er løsnet ja.

Om du ikke ser noe tydelig skader på skjermen så vil jeg ikke tro at den er blåst.

uansett ikke noe garantisak, så du kan jo bare få noen som kan litt til å skru den opp, eller skru den opp selv om du er flink :)

Aner ikke hvor vanskeli det er å skru på disse telefonene though, men du må regne med at du kansje trenger spesialskrugjern.

Endret av Complexity
Skrevet
Kan være kabelen mellom telefondelene som er løsnet ja.

Om du ikke ser noe tydelig skader på skjermen så vil jeg ikke tro at den er blåst.

uansett ikke noe garantisak, så du kan jo bare få noen som kan litt til å skru den opp, eller skru den opp selv om du er flink :)

Aner ikke hvor vanskeli det er å skru på disse telefonene though, men du må regne med at du kansje trenger spesialskrugjern.

Var liksom ikke noen logiske skruer heller, bare plastdeksler rundtom. Får prøve å jekke litt med et brilleskrujern eller noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...