Gå til innhold

HTC Magic tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vert å rota i market og funnet et par tillegg som kan være nyttig for de fleste:

 

YR.no: Raskt og oversiktlig og gjør det som det lover; gir deg været :D

 

Phonalyzr: Holder kontroll på hvem du ringer mest og lengst til +++. Funker fint og er morro og se hvem som "plager" deg mest i løpet av uken.

 

TasKiller Free: Enkelt program for å avslutte programmer du har vert innom som blir gående i bakgrunnen.

 

Usefull Switchers: Genialt lite program der du kan slå av og på gps/wifi/Bluetooth ++++

 

PicSay: Morsomt program der man kan piffe opp bildene. Enkelt å bruke og mangen muligheter.

 

Facebook Sync: Bruker telefonlisten og sammenligner med facebook og henter bilder til kontaktene dine. Ikke absolutt nødvendig for telefonen men morsomt likevel.

 

NoteEverything: Enkel notatblokk der du kan lage egne mapper til de forskjellige notater. Enkelt å bruke.

 

Compass: Vet ikke hvor nøyaktig det er men om det er sånn ca så er jeg helt sikker på at jeg får bruk for det en gang :p

 

QuickUninstall: Fjerner det du ikke vil ha på en enkel måte. Et must vil jeg påstå, ihvertfall om en liker å prøve mye på market.

 

NetCounter: Holder kontrollen på datatrafikken på en oversiktlig måte. Enkel og den virker.

 

Bubble: Vater, tror den funker. Morsomt å ha den der uansett.

 

Det får være alt for denne gangen. Er det noen andre som har "måha" apps?

Noen som har funnet noen form for radioapp som funker?

 

da skal alle være linket til cyrket.com :D

Endret av compurage
Lenke til kommentar
Takker for svar!

 

Bestillte et 16 GB kort fra MPX. Oppdaget etterpå at det var class 2. Vil dette bli ett problem?? Eller gjør det bare at det går tregere å overføre filer til/fra kortet??

Det har så absolutt noe med hvor rask filoverføringen går. Class 6 er mye raskere enn class 2:

* Class 2: 2 MB/s - 13x

* Class 4: 4 MB/s - 26x

* Class 6: 6 MB/s - 40x

Kilde: Wikipedia

Lenke til kommentar

Anyway, sikkert en lett løsning på dette, men nå har jeg prøvd uten å finne.

 

Jeg skriver MYE tekstmeldinger, og dette går desidert raskest med vanlig mobiltastatur-oppsett, og ikke qwerty(scandinavian keyboard-versjon). MEN - velger jeg vanlig oppsett, så finner jeg ikke æøå? De ligger ikke under A og O.. og t9-ordlisten finner "sant" istedenfor "sånt" osv..

 

Hvordan i alle dager fikser jeg så dette funker på vanlig måte? Som med vanlige taster på en telefon uten touch?

 

-snip-

 

Fint om du kan linke til de ulike appsene du anbefaler, eksempel:

 

Lolcat Builder

 

EDIT: Tusen takk :). Dette hjelper mange ferske brukere!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å få satt/lagret nummeret til voicemail på min Magic.

 

Uansett hvilket nummer jeg prøver får jeg bare feilmeldingen: "Call settings error. Voicemail number change unsuccessful."

 

Noen som har lignende problemer, og kanskje helst en løsning? Min Magic er kjøpt i Norge uten operatør-branding av noe slag.

Lenke til kommentar
Android has native support for multi-touch but the feature is disabled at the kernel level (possibly to avoid infringing Apple patents on touch-screen technology). An unofficial mod has been developed that enables multi-touch, but requires superuser access to the device to flash an unsigned kernel.

Er det noen som har fått til multi-touch med sin Magic? Jeg har egentlig ikke lyst til å roote telefonen min, men dette er en feature jeg har lyst på om den kan brukes til noe.

Lenke til kommentar
Til dere som har Netcom som operatør, men likevel sliter med å få MMS til å virke, fant jeg dette på deres hjemmesider:

 

MMS-oppsett

 

* Velg Menu

* Velg Settings

* Velg Wireless controls

* Velg Mobile networks

* Velg Access Point Names

* Velg Menu og New APN

 

Fyll inn som beskrevet nedenfor:

 

* Name: NetCom MMS

* APN: netcom

* Proxy: not set/blank

* Port: not set/blank

* Username: mms

* Password: netcom

* Server: not set/blank

* MMSC: http://mm/

* MMS proxy: 212.169.66.4

* MMS port: 8080

* MCC: 242

* MNC: 02

* APN type: mms

* Velg menu og trykk på Save

 

Etter at jeg fylte ut dette, virket ihvertfall MMS omsider på min tlf.

 

Jeg får det også til å virke nå! Med disse innstillingene. Det jeg hadde gjort feil først var at jeg i min iver la inn mms innstillingene først og internett og wap etterpå. Da skar det seg fullstendig og mms virket ikke, mens de to andre virket! Etter jeg slettet alt igjen og la det inn I DEN REKKEFØLGEN som er vist på netcom sine sider ser alt ut til å fungere! Fikk forøvrig hjelp av en megen serviceinnstilt og kunnskapsrik mann i telebutikken på Sandvikasenteret!

Lenke til kommentar

har no fulført hele guiden din jan rune, men fikk en feil.

 

 

9. Kopier inn kommandoen: "adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery-RAv1.1.1H.img" (<- uten anførselstegn.)

 

Error opening /sdcard/recovery-RAv1.1.1H.img: no such file or directory.

 

 

 

ja jeg tok ikke med anførselstegn.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Er telefonen koblet til og gjenkjent? Feilmeldingen er jo relativt klar i hva den betyr - kan hende løsningen er såpass enkel, men kan hende den ikke er det også :).

 

Anyway, sikkert en lett løsning på dette, men nå har jeg prøvd uten å finne.

 

Jeg skriver MYE tekstmeldinger, og dette går desidert raskest med vanlig mobiltastatur-oppsett, og ikke qwerty(scandinavian keyboard-versjon). MEN - velger jeg vanlig oppsett, så finner jeg ikke æøå? De ligger ikke under A og O.. og t9-ordlisten finner "sant" istedenfor "sånt" osv..

 

Hvordan i alle dager fikser jeg så dette funker på vanlig måte? Som med vanlige taster på en telefon uten touch?

 

Ingen som hadde en løsning på dette forresten?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
har no fulført hele guiden din jan rune, men fikk en feil.

 

 

9. Kopier inn kommandoen: "adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery-RAv1.1.1H.img" (<- uten anførselstegn.)

 

Error opening /sdcard/recovery-RAv1.1.1H.img: no such file or directory.

 

 

 

ja jeg tok ikke med anførselstegn.

 

Er du helt sikker på at du har fått kopiert recovery-filen over til minnekortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...