Gå til innhold

HTC Magic tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettopp en magic pent brukt. Jeg vil synke med outlookprofilen, men tidligere eier har ikke fjernet sitt brukernavn. Eneste feltet man kan skrive på er passordsfeltet. Hvordan endrer man bruker på telefonen? Lett i innstillinger, men ikke funnet noe.

 

Vil ikke resette telefonen pga æøå tastatur og annet småsnacks.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med min HTC Magic.

 

På mitt WLAN hjemme har eg to accesspunkt, der det ene er et gammelt Gigabyte GN-BR01G. Problemet oppstår når eg går inn i WLAN-sonen til det Gigabyte AP'et.

 

Oppsettet er enkelt:

Samme SSID

WPA (1) Personal / TKIP (PGA Gigabyte, den støtter ikke WPA2)

Har DHCP'server som kjører for seg selv.

Hele pakka på samme subnet.

 

Eg har litt vanskelig for å forstå problemet, for på HTC'en får opp status som connectet i menyen når eg kobler opp mot det gamle AP'et og eg kan lese av serverlogen at enheten faktisk har fått tildelt adresse.

Eg får til og med kontakt med enheten fra lokalnettet. Men, jeg får ikke nett-tilgang på HTC'en samme hva jeg prøver.

 

Det er 4 laptoper, en iPod touch og en N82 som alle sammen fungerer utmerket på dette nett-oppsettet så eg begynner å tro at det kan være HTC Magic og det gamle Gigabyte accesspunktet som ikke er kompatibelt.

 

Dersom noen har tilsvarende erfaringer hadde eg satt stor pris på å få tilbakemelding.

Lenke til kommentar

hei. jeg har hatt magic siden fredag, og er strålende fornøyd med den ;)

men jeg har et lite, upraktisk problem: ifølge app'en Network traffic counter (som følger med på bruken av internett) så lastes det hele tiden ned noe på magicen. dette vil da si at det er noen av programmene (sikkert gmailen) som synkroniseres. sjekket litt på innstillingene på telefonen, men finner ikke noen valg der e kan stoppe all internettbruk (annet om jeg setter telefonen i flymodus). finnes det noen app'er som kan sette en stopper for dette? eller en innstilling jeg har oversett?

Lenke til kommentar
hei. jeg har hatt magic siden fredag, og er strålende fornøyd med den ;)

men jeg har et lite, upraktisk problem: ifølge app'en Network traffic counter (som følger med på bruken av internett) så lastes det hele tiden ned noe på magicen. dette vil da si at det er noen av programmene (sikkert gmailen) som synkroniseres. sjekket litt på innstillingene på telefonen, men finner ikke noen valg der e kan stoppe all internettbruk (annet om jeg setter telefonen i flymodus). finnes det noen app'er som kan sette en stopper for dette? eller en innstilling jeg har oversett?

Mulig du også har installert noen apps, f.eks for værdata, som laster ned været innimellom.

 

Sjekk også følgende:

Menu -> Settings -> Data Synchronization -> Data Synchronization, og at Auto-sync er av.

 

Jeg har gjort dette, men mobilen bruke fortsatt mellom 30 og 50kb per dag, usikker på hva dette brukes til, men mulig jeg mister wireless innimellom da jeg måtte bytte til en gammel router etter at den nye måtte på service (brukt trådløst nett ca. 1-2 timer per dag siden jeg fikk mobilen), men ikke store problemet da jeg har OneCall og betaler 1kr pr mb

Lenke til kommentar
hvordan er det med sync opp mot en mac ? denne mobilen frister veldig , men må nesten ha muligheten til å synce mot mac :p

 

Jeg synker telefonens adresseliste og avtaler mot Gmail. Dette fungerer strømlinjeformet.

Å synkronisere Macen mot Gmail har jeg ikke helt fått til, men det skal visst gå. Foreløpig eksporterer jeg adresselister og avtaler fra Adressebok og iCal, og importerer til Gmail.

Jeg lurer bare på når Missing Sync kommer på banen med Androidstøtte.

 

For lett eksportering fra macens adressebok til Gmail-vennlig csv, funker AddressBook2CSV Exporter utmerket:

http://www.apple.com/downloads/macosx/inte...svexporter.html

 

Vant telefonen helt tilfeldig for ei uke siden og har hatt den i bruk konstant siden 1. juli og etter et litt trøblete førsteinntrykk, begynner jeg nå virkelig å like telefonen. Skikkelig! Det er litt trøblete når man må begynne helt på scratch og lete opp de virkelig nyttige programmene helt på egen hånd (det tok meg to dager å finne ut av dette med norske bokstaver og ordliste - søk på "norwegian" på Market), men så har det gått lettere og lettere. Også det å skrive på det lille tastaturet. Gikk virkelig sakte til å begynne med, spesielt uten ordliste og norske bokstaver, men nå går det raskt. Er merkelig at de innebyggede kontakt- og sms-programmene er såpass "lette" ifh til det du kan finne på Market, men de finnes altså alternativer.

 

Det er noen virkelig smarte programmer der ute og når du finner de så blir man virkelig i fyr og flamme!

Batteritiden synker raskt om du bruker den veldig mye ifh til nett og synking (noe man gjør i begynnelsen), men når man kommer ned på vanlig bruk, så er ikke dette så ille.

 

Den er imponerende rask (bortsett fra at jeg synes den er litt treig til å skifte når man snur den horisontalt) og føles virkelig ganske luksuriøs. Jeg var 100% klar for å kjøpe meg en iPhone før jeg vant denne, også den første dagen etter at jeg fikk den, men nå føles det ikke lenger nødvendig. Og Android kommer til å bli bedre og bedre (og har allerede mange av de samme type programmene som iPhone - hva med Where's My Android som er gratis, ikke som med iPhone som trenger MobileMe?), samt at det kommer flere og flere program for hver dag som går.

 

Konklusjon etter fem dager: Mildt imponert over Android. Men ikke imponert over HTC som både har elendig støtte for PC og nada for Mac. DET er dårlig det!

Lenke til kommentar
hei. jeg har hatt magic siden fredag, og er strålende fornøyd med den ;)

men jeg har et lite, upraktisk problem: ifølge app'en Network traffic counter (som følger med på bruken av internett) så lastes det hele tiden ned noe på magicen. dette vil da si at det er noen av programmene (sikkert gmailen) som synkroniseres. sjekket litt på innstillingene på telefonen, men finner ikke noen valg der e kan stoppe all internettbruk (annet om jeg setter telefonen i flymodus). finnes det noen app'er som kan sette en stopper for dette? eller en innstilling jeg har oversett?

Mulig du også har installert noen apps, f.eks for værdata, som laster ned været innimellom.

 

Sjekk også følgende:

Menu -> Settings -> Data Synchronization -> Data Synchronization, og at Auto-sync er av.

 

Jeg har gjort dette, men mobilen bruke fortsatt mellom 30 og 50kb per dag, usikker på hva dette brukes til, men mulig jeg mister wireless innimellom da jeg måtte bytte til en gammel router etter at den nye måtte på service (brukt trådløst nett ca. 1-2 timer per dag siden jeg fikk mobilen), men ikke store problemet da jeg har OneCall og betaler 1kr pr mb

har gjort det, men med meg kom trafikken opp i 800 kb på en dag.. men skaffet meg APNdroid, og no fungerer alt finfint :D

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående Magic'en og dens Alarm Clock funksjon.

Jeg pleier å skru av tlf om natta, og på ALLE andre telefoner jeg har hatt tidligere, har alarmen likevel ringt. Men på Magic ringer visstnok ikke alarmen om du har skrudd av tlf. Kan dette stemme, eller må jeg kanskje gjøre noen instillinger?

 

Telefonen er heller ikke i stillemodus før jeg skrur den av.

Noen som kan ha noen tips eller erfaring angående dette?

 

Jeg har et spørsmål angående Magic'en og dens Alarm Clock funksjon.

Jeg pleier å skru av tlf om natta, og i motsetning til ALLE andre telefoner jeg har hatt tidligere, har alarmen likevel ringt. Men på Magic ringer visstnok ikke alarmen om du har skrudd av tlf. Kan dette stemme, eller må jeg kanskje gjøre noen instillinger?

 

Telefonen er heller ikke i stillemodus før jeg skrur den av.

Noen som kan ha noen tips eller erfaring angående dette?

Endret av Rashko
Lenke til kommentar
lurer på det samme selv :) og lurer på om weather app'en tar små byer også og ikke kun de/den største. Slik som på min Htc Touch.

Den har ingen innebygd værapplikasjon, men ja, flere av de som kan lastes ned støtter de aller fleste byer, t.o.m steder i en by, YR widget finner f.eks de fleste steder i Oslo, regner med at den gjør det samme for andre norske byer og.

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål angående Magic'en og dens Alarm Clock funksjon.

Jeg pleier å skru av tlf om natta, og på ALLE andre telefoner jeg har hatt tidligere, har alarmen likevel ringt. Men på Magic ringer visstnok ikke alarmen om du har skrudd av tlf. Kan dette stemme, eller må jeg kanskje gjøre noen instillinger?

 

Telefonen er heller ikke i stillemodus før jeg skrur den av.

Noen som kan ha noen tips eller erfaring angående dette?

 

Jeg har et spørsmål angående Magic'en og dens Alarm Clock funksjon.

Jeg pleier å skru av tlf om natta, og i motsetning til ALLE andre telefoner jeg har hatt tidligere, har alarmen likevel ringt. Men på Magic ringer visstnok ikke alarmen om du har skrudd av tlf. Kan dette stemme, eller må jeg kanskje gjøre noen instillinger?

 

Telefonen er heller ikke i stillemodus før jeg skrur den av.

Noen som kan ha noen tips eller erfaring angående dette?

 

liten anbefaling:

 

installer "Locale" fra Market og definer instillinger der på når og hvor du skal ha lydløs, kanskje ikke 100% løsningen du er ute etter, men funker veldig bra i forhold til å lage deg f.eks. en natt-profil med mørkere skjerm, kortere tid til hvilemodus, lydløs, etc etc :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...