Gå til innhold

HTC Magic tråden.


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

For de av dere som er lei av å vente på at HTC skal gjøre Android 2.1 tilgjengelig og har nyeste oppdatering fra HTC installert har jeg funnet en måte for å installere custom ROM. Har selv installert CyanogenMod og er veldig fornøyd :)

 

Du finner info om telefonen din ved å skru av telefonen for så å skru den på igjen ved å holde inne Power+Back. Før jeg begynte hadde min Magic følgende:

 

SAPPHIRE PVT 32A SHIP S-ON H

HBOOT-1.76.0009 (SAPP10000)

CPLD-12

RADIO-6.35.08.29

Dec 8 2009,17:38:48

 

Denne guiden er skrevet på bakgrunn av informasjonen ovenfor. Har du ikke samme informasjon som meg anbefaler jeg at du bruker de originale forumtrådene jeg har linket til aktivt under hele prosessen.

 

Husk at data på telefonen blir slettet, så husk å ta backup av alt du vil ta vare på. Dette gjelder også SD-kortet ditt selv om dette i utgangspunktet ikke skal berøres av stegene under.

 

PS: Jeg tar ikke ansvar for ødelagte telefoner. Vet du ikke hva du gjør og er veldig glad i telefonen din bør du tenke deg om to ganger :)

 

Del 1: Roote telefonen (original post hos XDA)

 

1.1 Last ned følgende filer: RUU, Engineer's SPL, Recovery og Android SDK.

1.2 Installer oppdateringen (RUU) ved å koble telefonen til PC'en. hadde selv problemer med Windows 7, så bruk et annet OS hvis du har det tilgjengelig. (Se originalpost for mer info om problemet).

1.3 Legg recovery og SPL i root på SD-kortet.

1.4 Pakk ut Android SDK på hard-disken (f.eks til C:\android-sdk-windows\)

1.5 Ha telefonen koblet til PC'en og åpne Command Prompt (Run -> CMD). Her manøvrerer du deg frem til \android-sdk-windows\Tools\.

1.6 Skriv 'adb shell'

1.7 Skriv så 'flash_image recovery /sdcard/recovery-RA-hero-v1.6.2.img' for å installere Recovery.

1.8 Skru av telefonen og skru den på igjen ved å holde inne Power+Home. Du er nå inne i Recovery Mode.

1.9 Velg 'Flash zip from sdcard'.

1.10 Velg filen som heter 'update-hboot-1762007-signed'.

 

Telefonen er nå rootet. Dersom du ønsker å stoppe her er dette fullt mulig. Etter hva jeg har skjønt skal det ikke være noen nevneverdige forskjeller fra det du hadde tidligere.

 

Del 2: Nedgradere Radio og SPL (original post hos XDA)

 

Skal du som jeg installere CyanogenMod trenger du for øyeblikket en nedgradert SPL og Radio for at nyeste Recovery skal virke på telefonen.

 

PS: Andre Custom ROM's krever kanskje ikke dette.

 

2.1 Last ned følgende filer: SPL, Radio og nyeste Recovery (for øyeblikket recovery-RA-sapphire-v1.7.0H.img).

2.2 Legg alle filene i \android-sdk-windows\Tools\.

2.3 Skru av telefonen.

2.4 Skru den på ved å holde inne Power+Back. Du er nå i Fastboot Mode.

2.5 Åpne CMD og manøvrer deg frem til \android-sdk-windows\Tools\.

2.6 Skriv følgende kommandoer:

* fastboot flash radio Radio_HTC_PVT_32A_3.22.20.17.img

* fastboot flash hboot hboot-1.33.2010.img

* fastboot flash recovery recovery-RA-sapphire-v1.5.2H.img

* fastboot erase system -w

* fastboot reboot-bootloader

2.7 Telefonen starter nå opp igjen i Fastboot Mode. Sjekk at tallene stemmer (Radio er 3.22.20.17 og SPL er 1.33.2010).

 

Telefonen er nå 'nedgradert' og du kan installere CyanogenMod.

 

Del 3: Installere CyanogenMod (original guide fra CyanogenMod)

 

3.1 Last ned følgende filer: Google Apps(hvis du ønske disse), nyeste versjon av CyanogenMod (for øyeblikket v5.0.8-DS) og for de som har 32A oppdatert kernel (bc-5.0.8-ebi1-signed).

3.2 Legg alle filene i root på SD-kortet.

3.3 Skru av telefonen for så å skru den på igjen ved å holde inne Power+Home. Du er nå i Recovery Mode.

3.4 Her kan du foreta en backup om du ønsker dette (Nandroid Backup).

3.5 Valgfritt: Rensk telefonen (ikke SD-kortet) ved å velge Wipe -> Factory Reset (anbefales).

3.6 Velg 'Flash zip from sdcard' og velg 'Update-CM-5.0....' (ROM).

3.7 Velg 'Flash zip from sdcard' og velg 'gapps-ds-ERE36B-signed.zip' (Google Apps).

3.8 Velg 'Flash zip from sdcard' og velg 'bc-5.0.x-ebi1-signed.zip' (Kernel).

3.9 Start telefonen på nytt ved å trykke Home+Back.

 

For mer informasjon og eventuelt hjelp kan du sjekke linkene til der jeg har funnet informasjonen. Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For de av dere som er lei av å vente på at HTC skal gjøre Android 2.1 tilgjengelig og har nyeste oppdatering fra HTC installert har jeg funnet en måte for å installere custom ROM. Har selv installert CyanogenMod og er veldig fornøyd :)

 

Du finner info om telefonen din ved å skru av telefonen for så å skru den på igjen ved å holde inne Power+Back. Før jeg begynte hadde min Magic følgende:

 

SAPPHIRE PVT 32A SHIP S-ON H

HBOOT-1.76.0009 (SAPP10000)

CPLD-12

RADIO-6.35.08.29

Dec 8 2009,17:38:48

 

Denne guiden er skrevet på bakgrunn av informasjonen ovenfor. Har du ikke samme informasjon som meg anbefaler jeg at du bruker de originale forumtrådene jeg har linket til aktivt under hele prosessen.

 

Husk at data på telefonen blir slettet, så husk å ta backup av alt du vil ta vare på. Dette gjelder også SD-kortet ditt selv om dette i utgangspunktet ikke skal berøres av stegene under.

 

PS: Jeg tar ikke ansvar for ødelagte telefoner. Vet du ikke hva du gjør og er veldig glad i telefonen din bør du tenke deg om to ganger :)

 

Del 1: Roote telefonen (original post hos XDA)

 

1.1 Last ned følgende filer: RUU, Engineer's SPL, Recovery og Android SDK.

1.2 Installer oppdateringen (RUU) ved å koble telefonen til PC'en. hadde selv problemer med Windows 7, så bruk et annet OS hvis du har det tilgjengelig. (Se originalpost for mer info om problemet).

1.3 Legg recovery og SPL i root på SD-kortet.

1.4 Pakk ut Android SDK på hard-disken (f.eks til C:\android-sdk-windows\)

1.5 Ha telefonen koblet til PC'en og åpne Command Prompt (Run -> CMD). Her manøvrerer du deg frem til \android-sdk-windows\Tools\.

1.6 Skriv 'adb shell'

1.7 Skriv så 'flash_image recovery /sdcard/recovery-RA-hero-v1.6.2.img' for å installere Recovery.

1.8 Skru av telefonen og skru den på igjen ved å holde inne Power+Home. Du er nå inne i Recovery Mode.

1.9 Velg 'Flash zip from sdcard'.

1.10 Velg filen som heter 'update-hboot-1762007-signed'.

 

Telefonen er nå rootet. Dersom du ønsker å stoppe her er dette fullt mulig. Etter hva jeg har skjønt skal det ikke være noen nevneverdige forskjeller fra det du hadde tidligere.

 

Del 2: Nedgradere Radio og SPL (original post hos XDA)

 

Skal du som jeg installere CyanogenMod trenger du for øyeblikket en nedgradert SPL og Radio for at nyeste Recovery skal virke på telefonen.

 

PS: Andre Custom ROM's krever kanskje ikke dette.

 

2.1 Last ned følgende filer: SPL, Radio og nyeste Recovery (for øyeblikket recovery-RA-sapphire-v1.7.0H.img).

2.2 Legg alle filene i \android-sdk-windows\Tools\.

2.3 Skru av telefonen.

2.4 Skru den på ved å holde inne Power+Back. Du er nå i Fastboot Mode.

2.5 Åpne CMD og manøvrer deg frem til \android-sdk-windows\Tools\.

2.6 Skriv følgende kommandoer:

* fastboot flash radio Radio_HTC_PVT_32A_3.22.20.17.img

* fastboot flash hboot hboot-1.33.2010.img

* fastboot flash recovery recovery-RA-sapphire-v1.5.2H.img

* fastboot erase system -w

* fastboot reboot-bootloader

2.7 Telefonen starter nå opp igjen i Fastboot Mode. Sjekk at tallene stemmer (Radio er 3.22.20.17 og SPL er 1.33.2010).

 

Telefonen er nå 'nedgradert' og du kan installere CyanogenMod.

 

Del 3: Installere CyanogenMod (original guide fra CyanogenMod)

 

3.1 Last ned følgende filer: Google Apps(hvis du ønske disse), nyeste versjon av CyanogenMod (for øyeblikket v5.0.8-DS) og for de som har 32A oppdatert kernel (bc-5.0.8-ebi1-signed).

3.2 Legg alle filene i root på SD-kortet.

3.3 Skru av telefonen for så å skru den på igjen ved å holde inne Power+Home. Du er nå i Recovery Mode.

3.4 Her kan du foreta en backup om du ønsker dette (Nandroid Backup).

3.5 Valgfritt: Rensk telefonen (ikke SD-kortet) ved å velge Wipe -> Factory Reset (anbefales).

3.6 Velg 'Flash zip from sdcard' og velg 'Update-CM-5.0....' (ROM).

3.7 Velg 'Flash zip from sdcard' og velg 'gapps-ds-ERE36B-signed.zip' (Google Apps).

3.8 Velg 'Flash zip from sdcard' og velg 'bc-5.0.x-ebi1-signed.zip' (Kernel).

3.9 Start telefonen på nytt ved å trykke Home+Back.

 

For mer informasjon og eventuelt hjelp kan du sjekke linkene til der jeg har funnet informasjonen. Lykke til :)

 

 

Hei! Fin guide! Einaste eg lurer på er korleis fungerer batteriet med den nye cyanogenmoden?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei.

 

Fikk ikke til å lage eget emne. Så spørr her..

 

Har en HTC Magic fra ebay.com som er ulåst. Mitt problem er at den ikke vil lese Netcom. Mobilen fungerer med mitt simkort i, men nettverket blir ikke oppfattet. Når jeg søker etter nettverk dukker bare N Tele- Mobil opp :( Ingen netcom... Er det mulig å løse problemet eller er det bare å sende den tilbake?

 

Takk for svar!

post-221148-1284576206,7528_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...