Gå til innhold

HTC Magic tråden.


Anbefalte innlegg

Den er imponerende rask (bortsett fra at jeg synes den er litt treig til å skifte når man snur den horisontalt) og føles virkelig ganske luksuriøs.

 

 

Dette syntes jeg også var litt plagsomt, noe som er problem med alle tlf som har bevegelsesensor innebygd.. men dette problemet med at den er treig for å snu skjermen horisontalt er fikset på Magic (på en måte).

 

di fleste har tlf i hånden og holder den nesten vannrett når man vrir skjermen, holder du derimot tlf 90 grader når man snur den, så bytter den med en gang uten problemer eller treghet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et spørsmål angående Magic'en og dens Alarm Clock funksjon.

Jeg pleier å skru av tlf om natta ...

 

liten anbefaling:

 

installer "Locale" fra Market ...

 

Det virker som Locale bruker noe vanvittig med batteri. Jeg har installert Timeriffic, og det fungere utmerket. Er foreløpig ikke "location-aware", men det bryr jeg meg lite om, siden det uansett ville drept batteriet. (Jeg deaktiverte dette i Locale bare for å ha det på det rene.)

Lenke til kommentar

Jeg har et par tillegg til lista over applikasjoner:

 

* GeoPicker - Ser ut til å bruke Google Maps, og viser deg koordinater for valgt punkt i tillegg til å gi deg adresse om mulig.

* Babbler - Facebook native API klient. Det jobbes hardt med denne ifølge Facebook-sida deres: http://www.facebook.com/home.php#/apps/app...9033&ref=ts

* Metal Detector

* Voice Recorder

* Panda Firewall - Fyll ut svartelisten og bli kvitt selgere for godt.

Lenke til kommentar
Får ikke market enabler til å funke... får opp en popup "Done ;)" - men samtidig også en beskjed "We Got a Problem Houston :(".

 

Noen som har en oppskrift på hva jeg kan prøve?

 

Et vennlig tips: Hvis du ikke vet hva du driver med så bør du holde deg langt unna root-guidene. :)

Lenke til kommentar

Hehe, siden jeg ikke kjenner deg, mente jeg det på den måten at hvis du ikke vet hva du gjør så bør du la være. For alt jeg vet vet du hva du gjør og skal ha lykke til. Da regner jeg heller ikke med at du føler deg truffet. :)

 

Jeg har ingen linker til sikre guider fordi jeg selv ikke har erfaring med å roote Android, men jeg følger godt med på xda-developers.com, så jeg vet at det gjelder å holde tunga rett i munnen. Så lenge du får inn riktig SPL så har du alltids muligheten til å redde mobilen om ROM-flash går på trynet.

 

Det jeg kan gi deg er denne: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=529062

Lenke til kommentar

Hei dere!

Tenker å kjøpe meg magic nå. Men lurer på noen ting her..

Kan noen greie ut om skjermen? Er det en plastskjerm av typen HTC bruker på enkelte av modellene sine? Der man fysisk må trykke ganske hardt ned, og blir kjempefort ripete... Eller er den av glass? Som på iphone der man bare trenger å berøre lett?

 

Takk

Lenke til kommentar
Hjelp... finnes det en guru der ute som kan hjelpe meg?

 

Har hatt Magic i 3 uker nå men i går fant jeg ut at MMS fortsatt ikke virker.

 

Har lagt inn innstilingene jeg har fått av Netcom, men det virker fortsatt ikke..TIPS?

 

Kan ikke se noe sted i denne tråeden at noen har svart deg skikkelig, derfor prøver jeg også. Har akkurat samme problem. har lagt inn manuelle innstillinger fra netcom sine sider, og dobbelt og trippelt sjekka at de er riktige, men MMS virker fortsatt ikke! Er det noen andre innstillinger i telefonen jeg har misset?

Har vært i kontakt med Netcom som sier det ikke er noe galt med deres innstillinger!

Noen som har noen lure ideer?

Lenke til kommentar
Noen som har noen lure ideer?

Hvor lurt det er vet jeg ikke, men jeg har Chess og går via Netcom. Slik ser det ut hos meg:

 

Name: mms

APN: mms.netcom.no

Username: chess (så det hjelper deg lite)

MMSC: http://mms/

MMS proxy: 193.209.134.133 (mulig denne også er Chess spesifikk)

MMS port: 8080

MCC: 242

MNC: 02

APN type: mms

 

Jeg mener jeg spesielt strula litt med APN og MMSC når jeg satte dette opp.

Lenke til kommentar
Noen som har noen lure ideer?

Hvor lurt det er vet jeg ikke, men jeg har Chess og går via Netcom. Slik ser det ut hos meg:

 

Name: mms

APN: mms.netcom.no

Username: chess (så det hjelper deg lite)

MMSC: http://mms/

MMS proxy: 193.209.134.133 (mulig denne også er Chess spesifikk)

MMS port: 8080

MCC: 242

MNC: 02

APN type: mms

 

Jeg mener jeg spesielt strula litt med APN og MMSC når jeg satte dette opp.

 

Takker for svar! men dette har jeg lagt inn, eller netcom sitt da slik:

 

Name: NetCom MMS

APN: netcom

Proxy: not set/blank

Port: not set/blank

Username: mms

Password: netcom

Server: not set/blank

MMSC: http://mm/

MMS proxy: 212.169.66.4

MMS port: 8080

MCC: 242

MNC: 02

APN type: mms

 

 

Men det funker ikke lell! Jeg er ute etter om det er noe annet sted i telefonen, en eller annen hake som skal være på eller av, selv om jeg har klikket rundt og prøvd det meste, tror jeg!

Det rare er ( iforhold til andre telefoner) at jeg får inn teksten på mms'n, men ikke bildet. det står bare download og når jeg trykker der, får jeg til svar at dette er mislykket!

Lenke til kommentar
Hei dere!

Tenker å kjøpe meg magic nå. Men lurer på noen ting her..

Kan noen greie ut om skjermen? Er det en plastskjerm av typen HTC bruker på enkelte av modellene sine? Der man fysisk må trykke ganske hardt ned, og blir kjempefort ripete... Eller er den av glass? Som på iphone der man bare trenger å berøre lett?

 

Takk

 

 

Ja og nei.... ;-)Det er plast, men det er en såkalt kapasitiv skjerm slik som iphone sin, dvs. at den reagerer på berøring fremfor på trykk. Dermed må du ikke trykke ned på skjermen med fingernegl, pinne e.l. som på en del andre mobiler.

 

Edit: Det stemmer vel ikke helt at kapasitiv skjerm reagerer på varme... er spenningsforskjeller pga. berøring eller noe.

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Men det funker ikke lell!

Hm, Netcom har jaggu tatt seg bryet med å lage en bruksanvisning spesifikt for Magic ser jeg. Nei da aner jeg ikke. Vil jo tro de har testet det.

 

Eneste settingen jeg kan komme på relatert til MMS mottak, er den som går på å ikke hente innhold når du roamer. Men det er jo umulig noe problem som direkte kunde av Netcom.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Fikk tak i HTC Dream i dag, og så langt så vel. Jeg ser derimot at telefonen fortsetter å holde seg tilkoblet wlanet når den er i sleep (fortsatt mulig å pinge den fra en annen maskin på nettverket). Er dette normalt, eller burde den koblet seg av? Skulle jo tro den ville koble seg av for å spare batteri..? (Og ja, jeg har valgt "When screen turns off" under "Wi-fi sleep policy")

Lenke til kommentar
Hei folkens!

 

Fikk tak i HTC Dream i dag, og så langt så vel. Jeg ser derimot at telefonen fortsetter å holde seg tilkoblet wlanet når den er i sleep (fortsatt mulig å pinge den fra en annen maskin på nettverket). Er dette normalt, eller burde den koblet seg av? Skulle jo tro den ville koble seg av for å spare batteri..? (Og ja, jeg har valgt "When screen turns off" under "Wi-fi sleep policy")

Go to Settings -> Wireless Controls -> Wi-fi Settings - Press menu and select Advanced. There you can set the Wi-fi sleep policy.

 

Copy-paste fra tidligere post i tråden ^^

Lenke til kommentar

...(Og ja, jeg har valgt "When screen turns off" under "Wi-fi sleep policy")

Go to Settings -> Wireless Controls -> Wi-fi Settings - Press menu and select Advanced. There you can set the Wi-fi sleep policy.

 

Copy-paste fra tidligere post i tråden ^^

 

Leste du hele innlegget mitt, egentlig? :-) Jeg skrev på slutten at jeg har valgt "When screen turns off" under Wi-fi sleep policy...

Lenke til kommentar
Takker for svar! men dette har jeg lagt inn, eller netcom sitt da slik:

 

Name: NetCom MMS

APN: netcom

Proxy: not set/blank

Port: not set/blank

Username: mms

Password: netcom

Server: not set/blank

MMSC: http://mm/

MMS proxy: 212.169.66.4

MMS port: 8080

MCC: 242

MNC: 02

APN type: mms

 

 

Men det funker ikke lell! Jeg er ute etter om det er noe annet sted i telefonen, en eller annen hake som skal være på eller av, selv om jeg har klikket rundt og prøvd det meste, tror jeg!

Det rare er ( iforhold til andre telefoner) at jeg får inn teksten på mms'n, men ikke bildet. det står bare download og når jeg trykker der, får jeg til svar at dette er mislykket!

 

MMS fungerer for meg med samme instillinger bare at APN er mms.netcom.no hadde samme problemet som deg med APN som netcom så prøv mms.netcom.no

For internett profilen bruker jeg bare APN:netcom og resten default

Endret av JVP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...