Gå til innhold

HTC Magic tråden.


Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe denne fra ebay, men er litt skeptisk siden jeg ikke er helt sikker på hvilket merke denne er. noen som har noen formeninger? 

 

Edit: ser i ettertid at dette er for nokia telefoner, har det noe å si?

 

Jeg ville vært litt skeptisk. Det ser ut som no-name, ikke Sandisk som en del av bildene hinter til. Minnekortet kan selvfølgelig fungere helt ypperlig, men det er en sjanse å ta med no-name-kort. Det går jo selvfølgelig også an å spørre selger hva det er for et merke, vedkommende har tross alt 99,4 % positiv omtale.

 

Ifølge prisguiden får du et 8 GB Kingston kort til samme pris, men det er Class 4.

tenkte på det, surte på xda-developers.com og der var det enstemmig at jeg burde velge class 6.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål angående internminne (ROM-minne) på Magicen.

Er det slik at alle apps/programmer man installerer på tlf må installeres i internminnet (ROM minne) som er på 512mb, eller er det mulig å installere apps/programmer på minnekortet også?

 

Grunnen jeg spør er hvis det kommer f.eks et GPS program slik som nå kommer for iphone fra Tomtom vil det kreve vesentlig mer en 512mb, og du er i tilegg keen på å ha andre programer installert.

Lenke til kommentar

Jepp, man kan lagre på minnekort via apps2sd.

Dog, enkelte programmer, f.eks ordbøker, gir deg muligheten til å laste ned hele ordlisten til minnekortet slik at du slipper å være online hele tiden. Sånn er det også med Andnav2. Du kan laste ned kart og legge dem på minnekortet.

 

Ceba, jepp det finnes programvare som avslutter prosesser for deg.

 

http://www.cyrket.com/package/com.tni.TasKiller

Lenke til kommentar
Må noe installeres for å få opp Scandinavian Keyboard i Select Input Method? Hos meg vises kun Touch Input når den trykkes.

Ja, du må installere Scandinavian Keyboard fra Market, og enable det under Settings -> Locale & Text før du kan velge det i Select Input Method.

Lenke til kommentar
Finnes det noe PC software til htc magic ?

 

kikka på htc.com men finner ikke noe.. når jeg kobler tlf til pc'n og velger sync i notification menyen så skrur tlf seg av ..

Ikke som jeg vet om. En "omvei" er å synce telefonen mot Googles tjenester, og deretter synce dine PC-programmer mot de samme tjenestene.

 

Sync mot Exchange (mail, kalender og kontakter) gjøres direkte fra telefonen.

Lenke til kommentar
Finnes det noe PC software til htc magic ?

 

kikka på htc.com men finner ikke noe.. når jeg kobler tlf til pc'n og velger sync i notification menyen så skrur tlf seg av ..

Det finnes noe, men det er ikke stort. Mener å huske at sync verktøyet til HTC ligger på telefonens minnekort, så du kan hente det derfra og installere. Men det har vel ingen annen funksjonalitet enn at det kan synce med Outlook.

Lenke til kommentar

Anti-virus er ikke nødvendig. I hvert fall ikke så lenge du holder deg unna å root-e telefonen og gi tilgang til root fra applikasjoner.

Android er såvidt meg bekjent ikke sårbar for annet enn brukerfeil, så det eneste du kan klare er å videresende virus i for eksempel e-poster.

 

Jeg ville ikke bekymret meg for malware (virus, ormer, trojanere, adware etc.) i det hele tatt.

 

 

Edit: Velkommen til forumet Rashko. :)

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Hei folkens

Jeg har virkelig lyst på en HTC magic. Det er jo en telefon med mange muligheter, men er det en bra brukstelefon også? Jeg bruker telefonen min mye i jobb og det jeg er redd for er at telefonen er mer et avansert "leketøy" og ikke en "arbeidshest". Lurer også på hvor bra Exhange støtten er. Fungerer den bra? Og ettter hva jeg skjønner er operativsystemet kun på engelsk? Vet dere on norsk språk er på vei? Jeg er utrolig usikker på om jeg skal kjøpe denne eller en N97.

 

Takk så langt.

Lenke til kommentar
Må noe installeres for å få opp Scandinavian Keyboard i Select Input Method? Hos meg vises kun Touch Input når den trykkes.

Ja, du må installere Scandinavian Keyboard fra Market, og enable det under Settings -> Locale & Text før du kan velge det i Select Input Method.

Takk, hadde en liten stavefeil når jeg søkte på dette i Market før jeg postet :)

Lenke til kommentar

@Eircag: Du kan ikke uten videre synkronisere med Outlook, nei. Du kan synkronisere kontaktene med Outlook, hvis du får HTC Sync til å fungere. Du kan synkronisere alt med en Exchange Server hvis du har det. Eller så må du eksportere alt til Googles tjenester og så fortsette å synkronisere mobilen dit.

 

Google Calendar Sync tar seg av sync-en mellom Outlook/Exchange-kalenderen og Google Calendar, som lett synces til mobilen.

 

Android har innebygget optimal støtte for Google Contacts, Mail og Calendar.

 

 

@Riptape: Android er ikke produsert av Linux. Linux er kjernen til flere operativsystemer. Android er _basert_ på Linux og kan vel kanskje kalles en Linux-distribusjon for mobile enheter.

Lenke til kommentar

Ja, jeg holder på med å overføre kontakter og kalendernotater til google nå. Er jo helt genialt i grunnen. Overføres nye kontakter og kalendernotater direkte til min profil på google, eller er dette noe jeg må synke manuelt?

 

På outlook har jeg en mail som går via VPN, er det noe i operativsystemet som tilsier at dette oppsettet ikke kan overføres til telefonen?

Endret av Eircag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...