Gå til innhold

Kommentar: Microsofts E3-presentasjon (X360)


Anbefalte innlegg

Skjønner du virkelig ikke at forfatteren her igjen er ironisk? Jeg skal gi deg et hint: "Det er mye artigere å kræsje i 120km/t på ordentlig istedenfor å gjøre det på liksom, det er vi nok begge enige i!" Kanskje han gikk litt langt i kommnetartråden når han så at en del hadde problemer med å forstå teksten, men jeg må ærlig innrømme at det hadde vært veldig fristende for meg å svare på samme måte hadde jeg vært han.

 

Og til FrodeA: var noen en god del brukere som synes denne typen kommentar var veldig interessant, og morsom. At den grupper ikke nødvendigvis skriker like høyt som de som klager betyr ikke at dere er i overveldende flertall.

 

Jeg skjønte selvsagt at kommentaren han gav meg måtte være ironisk, men hva er poenget? Ironi benytter jeg i meste laget selv, men syntes ikke det passer her. En ting er at hele artikkelen er ment som ironi, men til og med svarene på tilbakemeldingene..? Det virker bare provoserende. Kan han ikke heller bare skrive om Forza 3? Som en annen en sier her, jeg måtte ty til andre kilder..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp! Det kan bli for mye av det "gode", og i dette tilfellet så ble det ALT FOR MYE, det er nå hvert fall min mening :)

Men nå finnes det de som liker Mr. Bean, og det finnes de av oss som ikke liker det overhode.. Jeg syntes det blir ALT FOR OVERDREVET, mens andre finner det hysterisk morsomt. Så smaken er som baken, men syntes det er dumt, teit, skuffende, barnslig (you name it) at en skribent skal forsette å dra ting enda lengre i kommentarfeltet til artikkelen når flere helt tydelig mislikte (andre feiltolket) budskapet med artikkelen, stør jo bare salt i sårene og viser en oppførsel som jeg ikke syntes hører noen sted hjemme.

Lenke til kommentar

Åhh, dette er gøyalt. Ikke bare en artig kommentar, men moroa forsetter i diskusjonen. Kanskje litt respektløst, og slettes ikke det tryggeste (tryggveste, fnis), av forfatter å forsette den tonen her. Men når resultatet blir så morsomt er det tilgitt. Ikke noe vits i å bare gjøre det halveis, eh?

 

Håper at det kommer lignende kommentarer fra Sony og Nintendo sine pressekonferanser.

 

Koz & klemz til Tryggve S.

Lenke til kommentar

Trygve, du kan slappe av tror jeg. Blir sjokkert over hvor høytydelig enkelte her inne er i stand til å ta seg selv. Det er rett og slett skammelig. Neste artikkel burde være dedikert til visse brukere og ta opp emne selvinnsikt og ironi. jeg sluker gjerne flere slike artikkler iallefall. Stå på :)

Lenke til kommentar

Rett og slett fantastisk! :D

Både artikkelen, svaret i kommentartråden og meningene fra andre brukere forlot meg med et skjevt smil om munnen ;)

Ingen har vondt av litt variasjon i form av mild provosering og rappkjefta svar :devil:

Endret av V3gg3n
Lenke til kommentar
Det hele vitner om en totalt missoppfatning av kundegruppen deres. Veldig mange har vært lojale mot gamer.no i en årrekke. Når de ble presset ut er det naturlig at mange følger dem videre. Likevel vil nok mange gi dere en sjanse. Dere har feilvurdert leserne dere grundig. Dumt å satse på aldersgruppen 12-16 når den kundegruppen kun representerer et lite prosent av de faktiske leserne.

 

Ellers takk til forfatter. En slik artikkel trengtes for å få mitt beger til å renne over.

 

Personlig tviler jeg på en slik tekst appelerer til 12-16-åringer, tvert imot er mitt inntrykk at det er de yngre gruppene som tar sin plattform mest seriøst, og misliker harselering i størst grad. De som begynner å dra på åra har vært igjennom så mange systemer at man ikke knytter seg så sterkt til en plattform lenger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig tviler jeg på en slik tekst appelerer til 12-16-åringer, tvert imot er mitt inntrykk at det er de yngre gruppene som tar sin plattform mest seriøst, og misliker harselering i størst grad. De som begynner å dra på åra har vært igjennom så mange systemer at man ikke knytter seg så sterkt til en plattform lenger.

 

AtW

 

+1

Lenke til kommentar

Det er da ikke det som provoserer Windsor. Selv er jeg PS fanboi, så jeg gulper vel ut mitt om XBOX selv, ikke det som er poenget.

 

Det som er poenget er at jeg opnet denne artikkelen, las den og føler at jeg sitter igjen med svært lite utbytte av det.

 

Det synes jeg ikke er godt nok på en slik side. Jeg er en ganske ivrig bruker av Akam.no, som jeg synes holder et noenlunde høyt nivå, derfor forventet jeg meg mye av det samme når jeg opnet denne arikkelen som tross alt sorterer under samme portal.

 

Håper jeg får igjenom poenget mitt nå, det føler jeg ikke at artikkelforfatteren gjorde.

Lenke til kommentar

Herregud, sånn i farta kommer jeg på minst fem nettsteder som skriver "seriøst" om MS in happening på E3. Og de skriver klin likt og det er ganske kjedelig. Ihvertfall hvis du i tillegg har sett pressekonferansen. Alle journalistene prøver å være seriøse, nøytrale, informative og koke suppe på noen ganske tynne spikere. Og hvem sier at Spillverket ikke har rapportert "seriøst" fra E3? Denne kommentaren var da kun en sak av mange som Spillverket har hatt om spillmessen.

 

Jeg synes det er forfriskende at noen tør å se E3 litt på skrått og som tør å være litt anderledes. Det er da ikke spillverket eller skribentens skyld at folk ikke skjønner den sjangeren det her skrives i.

Lenke til kommentar
mmmmm. Uprentesiøs, tullet, til tider smakløs og likevel informativ artikkel. Me likes

 

Enig, dette er den beste oppsummeringen av microsofts E3 presentasjon jeg noen gang har lest, uheldigvis har svette kidz en tendens til å ta seg nære av at folk troller favorittspillene deres.

 

*Edit*

 

Og hjertens enig i kommentaren om forza/bilspill generelt. Å kjøre den styla kopien av golfen din i en fjellvegg er bare morsomt to-tre ganger.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Håper at det kommer lignende kommentarer fra Sony og Nintendo sine pressekonferanser.

 

Koz & klemz til Tryggve S.

 

Men det gjorde det jo ikke. Nintendo konferansen var jo omtrent kun fryd å gammen i hans øyne. Er jo ganske klart å tydelig at han kjører på med "fanboy'ism" fremfor å kjøre samme stil på alt han skriver noe som jo ville vært greit, slik at man har en litt artig skribent her som kjører litt i motsatt kjøreretning, men slik er det altså ikke.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Har aldri kommentert på en artikkel fra Spillverket før, men dette her var en smakløs samling av sarkastisk og til de grader subjektivt møl.

 

Ikke var det morsomt, og ikke hadde artikkelen en humoristisk vinkling eller interessant oppbygging. Når dette skriveriet ikke inneholder relevant informasjon heller spår jeg en mørk fremtid for spillmakkverket.no. Det er en grunn til at Amobil.no har blitt en suksesshistorie - hovedgrunnen er reflekterende kommentarer og informative/undersøkende artikler.

 

Jeg er direkte flau på artikkelforfatters vegne og registrerer meg herved på Gamer.no sine forumer. Denne artikkelen er og forblir et uintelligent skrevet makkverk.

 

MVH

Morten, en herved fast leser av Spillverket.no.

Lenke til kommentar
Jeg skjønte selvsagt at kommentaren han gav meg måtte være ironisk

Det tviler jeg meget sterkt på. Men det er jo å håpe at dette var en utdannende opplevelse for deg ;)

 

Haha, kverulant!! Jaja, tro hva du vil du! ;) Høres heller ut som du kunne trenge en "utdannende opplevelse"! :D

 

Men, er enig med iMono. Har vært her noen år selv, og dette har jeg faktisk ikke sett maken til før. Noen skriver her at det er gjerne den "yngre" delen av folket her som reagerer på "ironien" til skribenten, men må si meg uenig der. Virker heller som om skribenten er i tenårene, for å si det på en pen måte.

 

Meeen, nok om dette! Håper det blir lagd en egen artikkel om Forza snart som blir skrevet av en annen en! :D

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar
Har vært her noen år selv, og dette har jeg faktisk ikke sett maken til før.

Her ser du maken (til nerd rage). Vi har da fler tilfeller også.

 

Nå beklager jeg at jeg skrev "her", for er for det meste på hardware.no, men har tittet innom diverse spillartikler av interesse også. Og uansett har jo ikke spillverket i seg selv rukket å leve i "noen år" ennå. Anywas, leste de første postene der.. Virket ikke som folk var så fornøyd med den heller nei.. :p

Lenke til kommentar

At et hopetall tåplige utsagn i denne artikkelen skal være ment "ironisk" gjør det hele i beste fall komisk på en lite god måte for å si det slik.

 

Det er så malplassert som det får blitt.

 

Dette dreier seg ikke om at vi ikke forstår "ironien" men at vi ikke forstår hensikten med teksten og artikkelen i det hele tatt. Den såkalte "ironien" feiler totalt og det blir bare som å lese en sammenklemt haug med meningsløst slarv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...