Gå til innhold

Kommentar: Microsofts E3-presentasjon (X360)


Anbefalte innlegg

Tryggve:

Kun at det kunne være lurt å ha frilansskribenter i flere aldersgrupper så ikke alle skribenter er utilgjengelig pga. eksamen ved store hendelser som E3, som spillverket selv sa her. Men det forklarte jeg vel ganske godt i det opprinnelige innlegget om du ikke fikk det med deg.

 

Forøvrig oppdaget jeg i dag at gamer.no faktisk har slike kommentarer i en egen bloggseksjon på sine sider. De listes opp i høyre marg under "siste BLOGGER" og er skribenter som skriver kommentarartikler som dette.

 

Så jeg forstår ikke nå hvorfor dere var så fiendtlig til det forslaget mitt tidligere.

 

 

Ang. førstegangstjeneste:

Man har ikke lenger verneplikt her i landet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Theo: Det er klart det hadde vært fint om vi kunne hatt flere heltidsansatte og folk i flere aldersgrupper og så videre, men det var et forsøk her tidligere på å forklare hvordan situasjonen faktisk er. Så kom du og skulle aldersbestemme de som skriver for Spillverket og så skjønte jeg lite.

 

Gamer.no har en egen bloggseksjon på sine sider, og det er selvfølgelig helt greit. Så jeg forstår ikke nå hvorfor det skulle være relevant for Spillverket, som ikke er det samme som Gamer.

 

Ang. førstegangstjeneste:

Jeg antar du med å si at "man ikke lenger har verneplikt her i landet" prøver å benytte sarkasme for å komme med et slags poeng, men ut ifra det du skrev tidligere i setningen så forventet jeg et annet og mer saklig svar og dermed sitter jeg her og er veldig skuffa og reagerer kraftig på at du kan tillate deg å skrive slikt i et offentlig debattinnlegg.

Endret av TryggveS
Lenke til kommentar
Forøvrig oppdaget jeg i dag at gamer.no faktisk har slike kommentarer i en egen bloggseksjon på sine sider. De listes opp i høyre marg under "siste BLOGGER" og er skribenter som skriver kommentarartikler som dette.

 

Gamer.no har en egen bloggseksjon på sine sider, og det er selvfølgelig helt greit. Så jeg forstår ikke nå hvorfor det skulle være relevant for Spillverket, som ikke er det samme som Gamer.

 

Bare for å være pinlig nøyaktig, så har Gamer både blogg og kommentarer på samme måte som vi har her. Se http://gamer.no/articleArchive.php?articleTypeId=9.

Lenke til kommentar

Jeg gir meg over, dette er kverrulering på "høyt" nivå!

 

1. Ingen har snakket om heltidsansatte, vi snakker om frilansere.

 

2. Å vise til en liste i et artikkelarkiv er ikke hva vi har snakket om, men førsteside samt egen seksjon for blogg! Selvfølgelig vil en kronologisk arkivliste vise det tilsynelatende likt.

 

3. Vi har ikke riktignok fortsatt verneplikt blant menn, men alle vet at andelen som fortsatt deltar etter sesjon har gått drastisk ned. Spesielt får man vesentlig lettere unntak fra førstegangstjeneste nå om man er i gang med høyere utdannelse som jo var temaet! Det har også vært oppe til debatt mange ganger blant yrkesmillitære og politikere siste 10 år om å avvikle verneplikten i sin helhet.

 

4. Jeg er klar over at du gjerne vil vri mitt innspill om større variasjon på alder til aldersbestemmelse, dog vet du meget godt at det var rettet til det faktum at spillverket sa at alle frilansskribenter var opptatt med eksamen samtidig i mai-juni. Dermed vil større variasjon på alder sikre at dette ikke skjer! I tillegg kan det også føre til ytterligere synsvinkler og større variasjon i kreativitet i artikler som man er blitt så glad i.

 

Men jeg forventet jo at du skulle vri det til noe negativt ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Om ansatte i butikker og andre bedrifter skulle ha kverulert såpass mye med kundene sine som det dere gjør så hadde de ikke fått mange kunder. Det er nemlig vi lesere som er kundene deres, og jeg har i allefall til vane å høre på hva kundene sier og om mulig rette seg inn etter deres ønsker å behov. Har vært såpass lenge på denne spillsiden til å vite at når det rettes kritikk mot noe så møtes dette med NULL forståelse. Hva med å bare unnskylde seg for de leserene som synes at disse artiklene var bortkastet tid. Gjør det slik at slike "morsomme" kommentarer ikke misforståes som seriøse artikler. Og tror dere også skjønner at de som besøker siden deres under E3 faktisk ønsker å få oppdateringer når de skjer, og ikke 3 dager etterpå. Men slike "morsomme" kommentarer prioriteres før den virkelige dekningen av E3. En slik kommentar burde kanskje ha kommet etter E3, men en tittel som ikke kan misforståes. For slik det var under E3 så var det liten vist å besøke spillverket.

Lenke til kommentar

Merkelig at dere fra spillverket ikke bare har beklaget dere selv i stede for å lede ut på en 10-siders diskusjon på forumet for å forsvare dere selv. Fordi alle her inne nå forstår at dette var en kommentar og ikke en artikkel. Og alle vet at dette ikke var skrevet for å dekke Microsofts E3-presentasjon, men det var en kommentar med sarkasme/ironi. Jeg personlig likte teksten veldig godt

 

Det som er problemet nå er at vi brukere reagerer på at det eneste som var tilgjengelig fra spillverkets side anngående E3 var denne teksten, når vi gamere i hovedsak var ute etter en detaljert utgreiing, og måten denne kommentaren var plassert på forsiden var misledende for noen. Nytter ikke fra deres side å kverulere på at det står "Kommentar" foran, for det er fortsatt noen som blir misledet.

 

Og ja, vi har også forstått at dere ikke hadde noen skribenter ledige til å skrive en dekkende artikkel om E3, i stede for å forsvare dere selv så kan dere beklage!

 

Nå er det ikke lenger teksten til Trygve som er problemet, det er faktisk responsen fra Spillverket og dets moderatorer. Vi er kundene som en over meg nevnte, og det første butikken lærer selgere er at kunden nesten alltid har rett, det burde dere også lære dere.

 

Med alt dette sagt, fortsatt med slike kommentarer! Er greit med varierende tekster, men pass på i fremtiden å plassere de slik at vi lesere vet hva vi kan forvente, og for guds skyld, ikke være så selvgode at det ender med en 10-siders diskusjon med kveruleringer fordi dere ikke vil innrømme en tabbe.

Endret av siindre
Lenke til kommentar
Nå er det ikke lenger teksten til Trygve som er problemet, det er faktisk responsen fra Spillverket og dets moderatorer. Vi er kundene som en over meg nevnte, og det første butikken lærer selgere er at kunden nesten alltid har rett, det burde dere også lære dere.

 

Spillverket, forumet og de andre sidene er til for kundene, dvs brukerene, det er det ingen tvil om. Men det er ikke alltid så lett, fordi kundene i dette tilfellet ikke er en homegen ennhet, alle mener ikke det samme, en kunde kan mene noe helt annet enn den neste.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men det er ikke alltid så lett, fordi kundene i dette tilfellet ikke er en homegen ennhet, alle mener ikke det samme, en kunde kan mene noe helt annet enn den neste.

 

AtW

 

Det finnes da ingen bedrift eller næring i verden som har en "homogen" kundegruppe som alle mener det samme. Det er derfor næringen har kommet opp med et uttrykk som "kunden har alltid rett".

Lenke til kommentar
Men det er ikke alltid så lett, fordi kundene i dette tilfellet ikke er en homegen ennhet, alle mener ikke det samme, en kunde kan mene noe helt annet enn den neste.

 

AtW

 

Det finnes da ingen bedrift eller næring i verden som har en "homogen" kundegruppe som alle mener det samme. Det er derfor næringen har kommet opp med et uttrykk som "kunden har alltid rett".

 

Men utrykket hjelper ikke i seg selv. Hva skal man gjøre da, om halvparten mener det ene, og den andre halvparten det andre? I tillegg er det ikke alltid folk egentlig mener det de tror de mener, eller kommer på det som hadde gjort et produkt bedre. Jeg sier ikke at det er umulig, eller at disse artiklene bør være immun mot kritikk, men det er ikke akkurat slik at svaret er gitt av "kunden har alltid rett".

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, man må gjøre det som hundrevis av bedrifter hver eneste dag gjør i Norge. Forsøke å gjøres de som klager fornøyd samtidig som man holder de som er fornøyde fortsatt fornøyd. Men ingen sier at det går å få alle fornøyde, noen er bare umulige.

 

Men her på spillverket så skal det heller kveruleres og diskuteres i det vide uten at noen tar til seg kritikken. Og det må da sies at det er vel ikke bare 1 eller 2 som har gitt kritikk.

Lenke til kommentar
Men utrykket hjelper ikke i seg selv. Hva skal man gjøre da, om halvparten mener det ene, og den andre halvparten det andre? I tillegg er det ikke alltid folk egentlig mener det de tror de mener, eller kommer på det som hadde gjort et produkt bedre. Jeg sier ikke at det er umulig, eller at disse artiklene bør være immun mot kritikk, men det er ikke akkurat slik at svaret er gitt av "kunden har alltid rett".

 

AtW

 

Dette uttrykket er laget for å gjøre det enklere å forholde seg til kritikk fra brukere/kunder. Det vil si at man alltid bør være lydhør for klager og prøve å rette seg etter disse, det er slik man forbedrer sitt produkt.

 

Ros er alltid fint å få men det blir sjelden noe produktivt ut av det, en fornøyd kunde i dag er mest sannsynligvis det i morgen også når man har rettet seg etter klagene fra de misfornøyde kundene. Så en annen floskel fra servicenæringen kan passer bra her; "Har du ros, si det til andre. Har du ris, si det til oss."

 

Til slutt vil jeg bare si at det er en usunn holdning når man bagatelliserer og latterliggjør sine brukeres meninger med utsagn som "I tillegg er det ikke alltid folk egentlig mener det de tror de mener". Jeg vil tro det er sunere å ta utgangspunkt i at folk som har kritikk til dere faktisk mener det de skriver.

Lenke til kommentar
Men utrykket hjelper ikke i seg selv. Hva skal man gjøre da, om halvparten mener det ene, og den andre halvparten det andre? I tillegg er det ikke alltid folk egentlig mener det de tror de mener, eller kommer på det som hadde gjort et produkt bedre. Jeg sier ikke at det er umulig, eller at disse artiklene bør være immun mot kritikk, men det er ikke akkurat slik at svaret er gitt av "kunden har alltid rett".

 

AtW

 

Dette uttrykket er laget for å gjøre det enklere å forholde seg til kritikk fra brukere/kunder. Det vil si at man alltid bør være lydhør for klager og prøve å rette seg etter disse, det er slik man forbedrer sitt produkt.

 

Ros er alltid fint å få men det blir sjelden noe produktivt ut av det, en fornøyd kunde i dag er mest sannsynligvis det i morgen også når man har rettet seg etter klagene fra de misfornøyde kundene. Så en annen floskel fra servicenæringen kan passer bra her; "Har du ros, si det til andre. Har du ris, si det til oss."

 

Til slutt vil jeg bare si at det er en usunn holdning når man bagatelliserer og latterliggjør sine brukeres meninger med utsagn som "I tillegg er det ikke alltid folk egentlig mener det de tror de mener". Jeg vil tro det er sunere å ta utgangspunkt i at folk som har kritikk til dere faktisk mener det de skriver.

 

Selvsagt kan det komme noe produktivt ut av ros, mener du at om en gruppe roser et aspekt ved et produkt, og en annen riser det, så skal man automatisk avskrive gruppen som roser? En fornøyd kunde er ikke nødvendigvis der i morgen om man fjerner alt kunden er fornøyd med, fordi disse tingene ikke appelerer til en annen kunde. Man kan ikke levere produkter som appelerer til alle, å bare basere seg på kritikk når man velger ting vil neppe føre godt fram.

 

Er det usunt å ha en holdning basert på realiteter? Det mangler ikke på undersøkelser som viser at det folk tror vil forbedre et produkt ofte ikke harmonerer så godt med hva som fakstisk fører til økt tilfredshet og salg. Veldig ofte er produkter som gjør det veldig godt ikke etterpsurt av noen, før produktet faktisk kommer. Hvorfor er dette baggatellisering og latterligjøring? Mennesker er ikke ufeilbarlige, og det bør man ta innover seg. Det betyr ikke at man ikke skal høre på kritikk, men det betyr at det ikke er noen nødvendighet at å tilpasse seg kritikken fører til gull og grønne skoger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vi leser det dere skriver og tar det til oss. At dekningen av E3 ikke ble fyldigere, beklager vi også. Helst skulle vi selvsagt hatt en egen representant tilstede på messen, men vi er rammet av de samme innsparingene som traff Amobil i februar under MWC (http://www.amobil.no/artikler/amobil_ikke_til_mwc_2009/67784).

 

Det tar tid å få en såpass stor side oppe og gå, det er ikke gjort i en håndvending. Flere frilansere er nå neste steg på veien.

Lenke til kommentar
Vi leser det dere skriver og tar det til oss. At dekningen av E3 ikke ble fyldigere, beklager vi også. Helst skulle vi selvsagt hatt en egen representant tilstede på messen, men vi er rammet av de samme innsparingene som traff Amobil i februar under MWC (http://www.amobil.no/artikler/amobil_ikke_til_mwc_2009/67784).

 

Det tar tid å få en såpass stor side oppe og gå, det er ikke gjort i en håndvending. Flere frilansere er nå neste steg på veien.

 

Takk for ett godt svar. Ett svar som skulle ha kommet i starten av tråden, i stedet for at moderatorer og skribenter skal forsvare seg gule og blå.

Lenke til kommentar

En ting er i alle fall sikkert, her på hotellet setter jeg meg ikke ned og krangler med gjestene om de påpeker feil ved hotellet eller klager på servicen. Om man gjør det trenger man å lese "God service for dummies" på nytt et par ganger i alle fall. Om skribenter for spillverket.no ikke tåler krass kritikk fra leserne sine så må de bare kutte ut hele sulamitten for jeg er ikke interesert i å lese en spillblekke som produserer den ene elendigheten etter den andre uten å høre hva leserne sier. Om det er tilfellet kan de bare legge ned hele spillverket, selve om hele gamer.no stabben tar ferie og erstatter skribentene sine med 5 aper og en tapir så leser jeg det mye heller enn hva spillverket produserer.

 

Hele den arogante holdningen og kvervuleringen som kommer fra spillverket.nos skribent bare provoserer meg grenseløst, om man ikke tåler kritikk så får man holde seg langt unna skrivejobber. Skulle jeg sulket for envær krass kritikk jeg fikk for mine skriverier så kunne jeg bare lagt meg ned å dø med en gang, det er av kritikk at man lærer, om alle er noen nikkedukker og er enige så lærer skribenten aldri.

 

Ta lærdom sier jeg, det er det som er hele poenget...

Lenke til kommentar

Greit at skribenter og redaksjon skal høre på klager, men dere krever i svarene deres nærmest at de gjør det.

Enten tror dere da at dere er de viktigste her inne, så er dere misfronøyd skal det endres på. BASTA!

Eller så er det bare utrolig kverulanter hele gjengen.

 

Vi som likte og faktisk forstod forskjellen på feature og kommentarer vil jo gjerne ha mer i samme stil, så da bør vel redaksjonen ta like mye hensyn til oss som de som ikke likte eller forstod forskjellen på dette.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...