Gå til innhold

Kommentar: Microsofts E3-presentasjon (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, ble referert hit annenstedsfra, og trodde først at dette var for godt til å være sant. Men nei. En skribent som først gjør et håpløst forsøk på å være annerledes, spennende og edgy - og så responderer på negativ tilbakemelding med å trolle i kommentartråden: Kun hos Spillverket ("Spilljournalistisk lavmål - redefinert!").

Lenke til kommentar

Jeg synes denne artikelen(?) var veldig moro lesning! (dog man kanskje heller kan kalle det et kåseri :yes:)

 

Jeg skjønner hvorfor mange kanskje mener det ble litt for moro og litt for lite seriøst, men helt ærlig folkens..

 

Ta dere en bolle!

 

Alle med litt kjennskap til litteratur ser at denne artikkelen ikke er skrevet for å formidle dønn seriøs fakta. Liker du MGS4 og føler deg støtt av artikkelen trenger du en god prosjon ironi. Jeg er helt sikker på at forfatteren ikke synes alt anna enn Crackdown er kjipt selv om det kan tolkes slik. Tolker du det som humor derimot, blir det både artig lesning, og innimellom informativt!

 

Synes dette var god avveksling til eller standard rapporter.

Lenke til kommentar
For deg virket begge lanseringene av Halo et eneste stort gjesp. Jeg synes at Halo: Reach virket som et spennende prosjekt. Kankskje vi får se noe til forhistorien til Master Chief?

Hvis du vil vite mer om historien til Master Chief, kan du lese boken "Halo: The Fall of Reach", eller lese litt om boken eller Master Chief på http://halo.wikia.org :)

 

 

Takk for fine tilbakemeldinger, folkens.

Hehe, hva legger du i ordet "fine"? Er jo for det meste kritikk på en overdrevent, lite morsom og til de grader subjektiv kommentar. En ting er diskusjonen om subjektiviet i spillanmeldelser fra en tid tilbake, men å komme med basante påstander som "ingen bryr seg om storyen i Halo uansett", eller at alt falmer i forhold til annonseringen av Crackdown og lignende blir å dra den for langt - selv for en "kommentar". Det verste er uansett at du fortsetter med provoseringen her i forumet.

 

Å sammenlikne det vi faktisk ble vist av Natal med wii sine funksjoner var det beste med hele artikkelen. Kunne like så godt sammenliknet med Eyetoy eller Duck Hunt.

 

Du spekulerer vilt rundt noe du ikke har det minste peiling om Tryggve.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Jeg fokuserte på å rapportere rene fakta uten å sverte til med mine egne meninger overhodet da jeg skrev artikkelen.

Haha, rene fakta? Jeg fant svært lite "rene fakta" i artikkelen. For det meste var det kommentarer som minnet mistenkelig mye om Svabøs kommentarer under MGP.

 

Ikke vet jeg, men jeg mener bestemt at Halo 3 hadde ”Finish the Fight” som slagord. Det blir spennende å se reklamene for Halo: ODST og Halo: Reach. Jeg kan tenke meg at Reach kommer til å markedsføres med replikken ”Begin the Fight”, mens ODST får det mer snappy mottoet ”Come Pretty Darn Close to Finishing the Fight, Which You’ve Already Done So It’s Not Like It’s a Big Deal or Anything”

Denne var mer eller mindre provoserende. Jeg ser hva du prøver på her, men det blir for dumt når du strekker den ut til en nær hundreordssetning som ser ut som det er skrevet av en 14 år gammel jente.

 

 

For meg virker det som om du prøver å kopiere Yahtzee og hans suksess med "Zero Punctuation"-serien. Forskjellen er at han faktisk klarer å gjøre det morsomt. Dette blir bare for dumt.

 

Dessuten: Rene fakta jeg er i besittelse av slår fast at ingen bryr seg om historien i Halo, og at folk flest synes Metal Gear Solid er dønn kjedelig. Med slike fakta i bakhånd var det naturlig å vinkle saken på den måten jeg gjorde det da jeg rapporterte om Halo og MGS. Akkurat slik Fremskrittspartiet forholder seg til det folk flest mener!

Hva er dine faktakilder da? Jeg kan bekrefte at du har feil her, fordi jeg bryr meg mye om historien i Halo. I tillegg kan man se at svært mange andre gjør det. Det finnes vel 5-6 bøker om historien i Halo, og alle disse har solgt bra. Storyen er også noe som gjennomgående har blitt rost i anmeldelser, spesielt i Halo: CE, som startet det hele.

 

Ja! Hva med Forza 3?? Ikke ofte jeg legger inn en klage her, men det var da ihvertfall for meg den ALLER største nyheten på E3!! Så at ikke dette er nevnt er for dårlig! :(

Hei Frode! Hyggelig at du setter pris på en slik liten filleserie som Forza-bilspillene, men forskning tyder på at folk er mye mer interessert i å kjøre bil på ordentlig istedenfor å late som om de kjører bil på TV-en. Det er mye artigere å kræsje i 120km/t på ordentlig istedenfor å gjøre det på liksom, det er vi nok begge enige i!

Forza en filleserie? Her tar du igjen feil. Greit nok at du bevisst prøver å provosere, men vennligst gjør det på en litt bedre måte enn slike åpenbare, direkte tilnærminger? Jeg lurer også på hvilken forskning det er snakk om. :)

 

Stå på folkens, det er fortsatt flere E3-konferanser igjen og Spillverket vil jobbe videre for å gi dere de mest objektive og nøyaktige betraktningene rundt det som blir annonsert!

Det tviler jeg sterkt på, i hvertfall hvis det er du som skal skrive oppsummeringene fra de andre konferansene.

 

 

Leste den i dag. Artikkelen var ille nok (objektiv var den ihvertfall ikke) men det at han svarer leserne med tull gjør at spillverket virker veldig useriøst... Later til at de setter alle og enhver til å skrive artikler for dem.

 

Satser spillverket på å være en useriøs spillside?

Utifra denne artikkelen, så virker det som om det gjør det ja. Men ellers syntes jeg de gjør en god jobb. For meg blir Tryggve det sorte fåret i gruppen, akkurat som Tore Neset er for ITAvisen.no. :)

 

 

 

Dette kvalifiserer seg som den dummeste artikkelen jeg noensinne har lest. Ikke var den morsom heller.

+1

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Du må være den største idioten

 

Vil nesten sende denne tilbake til deg, jeg! Forstår dere ikke at dette er en subjektiv og jeg-preget kommentar som bare er en refleksjon av skribentens egne meninger? Det er da ingen grunn til å tro at dette skal forstås som noen faktaartikkel, og det står jo faktisk "kommentar" i navnet på artikkelen.

 

At dere heller ikke plukker opp at skribenten er ironisk i kommentarfeltet er helt priceless for meg. Seriøst folkens, dette er ikke krig og fred, men spill!!!! Kan vi ikke ta litt lettere på ting og ha litt uhøytidlige artikler av og til?

 

Når det er sagt er ikke denne artikkelen helt i tråd med mine egne preferanser rent humoristisk, men den var velskrevet, og hadde flere gode poenger, om enn litt skarpt formulerte. Er imidlertid IKKE enig i at MGS-historien er dårlig, den opplevde jeg med en gang som et slag under beltestedet. Men klarte å komme over det.

 

Hvorfor prøver ikke dere hatere på samme ting?

 

Dere var vel klar for å finne et eller annet å dra frem for å stille spillverket i dårlig lys, og hoppet umiddelbart til konklusjonen at dette var en artikkel som burde være seriøs, men som ikke var det.

Lenke til kommentar

Går ut ifra at Tryggve representerer Spillverket/Tek.no.

Siden man kan si hva faen man vill i dette kommentarfeltet så kan jo jeg lire av meg noen subje...jeg mener objektive synspunkter jeg også.

 

Tryggve virker som en særdeles arrogant og barnslig kverulant. Det virker ikke som han eier det fnugg selvinnsikt da han avfeier all konstruktiv kritikk med utrolig umoden sarkasme og ironi.

 

Han har lært seg å skrive "edgy" og lar dette prege artiklene sine, istedet for å bruke sine ferdigheter til å krydre selve innholdet i artikkelen. Dette tar fokuset helt bort ifra innholdet og heller trekker til seg likesinnede, ofte i ung alder, som synes det er stas med "tøffe" ord og uttrykk (ref. kisen i kommentarfeltet som tydligvis ikke bryr seg en døyt om hva artikkelen handler om, så lenge den er skrevet "edgy").

 

All journalistisk integritet forsvinner idet han ikke tar leseren seriøst, og her har du mildt sagt driti deg loddrett ut Tryggve - for maken til spadetak har jeg sjelden sett en skribent grave sin egen skribentgrav.

 

Nei for meg så virker Tryggve som en nyutdanna fjott som har blitt fortalt han har en skarp tunge og en rask penn. Hvem i all verdens navn og rike kvalitetssikrer dette skvipet du lirer av deg?

 

Det er mulig noen kids synes du er kul siden du er tøff i kjeften Tryggve, men noen jouarnalistisk fremtid har du ikke.

 

Kvalitet > Edgy pisspreik anyday!

Lenke til kommentar
Du må være den største idioten

 

Vil nesten sende denne tilbake til deg, jeg! Forstår dere ikke at dette er en subjektiv og jeg-preget kommentar som bare er en refleksjon av skribentens egne meninger? Det er da ingen grunn til å tro at dette skal forstås som noen faktaartikkel, og det står jo faktisk "kommentar" i navnet på artikkelen.

 

Er jo ikke til artikkelen jeg sa det der for. Det er svarene hans på enkeltes kritikker. Selv syntes jeg artikkelen var grei nok, selv om jeg ikke var enig i mange av hans synspunkter angående konferansen. Det var når jeg så hans idiotiske utspill angående kritikken fra hans EGNE lesere at jeg syntes at han rett og slett ikke kan være gamle gutten når han ikke klarer å svare seg på en ordentlig måte.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Nå har jeg egentlig trukket over til gamer.no uten å se meg tilbake, men siden det var så mye fuzz om denne artikkelen, måtte jeg nesten ta meg en kjapp tur innom.

 

Synes denne kommentaren var forfriskende, og den oppsummerer mye av det jeg tenker rundt Microsofts visning(bortsett fra alt det rundt Halo/MGS, der er jeg stort sett likegyldig). Det som derimot skuffer, er som noen har nevnt, hvordan han fører den samme stilen over i kommentarfeltet. Spesielt den Forza3-kommentaren var et stykke over kanten.

 

Oppsummert: Morsom kommentar, liker stilen, men minus for å dra den samme stilen over i kommentarfeltet.

Lenke til kommentar

Overraskende hvor mange forumbrukere i denne tråden som ikke eier humor, ironi og forståelse for sarkasme. Det er ganske tydlig at dere har missforstått hele poenget med kommentaren som han har skrevet her. Å begynne å spørre han om hvor han har kildene sine fra og påpeke faktafeil om forza blir jo helt latterlig.

 

Kanskje på tide at de fleste her inne åpner øynene litt ekstra og tar det han skriver med en klypesalt og leser det som humor og ikke som en artikkel med mangler. Selvfølgelig er det ikke alle som syntes dette var en morsom kommentar, men da får dere gi kritikk på det. Fordi det de fleste her inne gjør er å klage på "sjangeren" han skriver i, noe som blir litt feil. Klage på at det er for mye action i en action-film henger ikke på greip, men å si at action-filmen ikke var god er en annen ting.

 

Personlig likte jeg det han har skrevet, og syntes at kommentarene han kom med på forumet var morsomt fordi jeg regner med det var ment som det. Men han får ta kritikk på at folk ikke forstod humoren og blir da tolket som barnslig, så kanskje holde seg unna slike svar i forumet i fremtiden?

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Heftig lesning! Var så heftig at jeg var i tvil om min seksuelle legning og mitt politiske synspunkt. Morsomt? Nei, akkuratt! Kudos Tryggve for å bæsje deg på leggen, og samtidig den andre leggen og når du i samme slengen klarer å drite deg på ryggen så er du jaggu flink!

Lenke til kommentar

Med all respekt Tryggve, du er spillanmelder og ikke komiker. Når du dekker et stevne som E3, som er en av de største, forventer folk å få konkrete oppdateringer om hva som har skjedd. Aller helst objektivt og i prioritert rekkefølge. Dette ble for banalt. Spar på kreativiteten til reflekterende tekster du.

Lenke til kommentar
Overraskende hvor mange forumbrukere i denne tråden som ikke eier humor, ironi og forståelse for sarkasme. Det er ganske tydlig at dere har missforstått hele poenget med kommentaren som han har skrevet her. Å begynne å spørre han om hvor han har kildene sine fra og påpeke faktafeil om forza blir jo helt latterlig.

 

Ka

 

Det er akkurat her det er forfatteren bommer. Artikkelen er skrevet for et visst publikum, og humoren blir tolket deretter. At vi, som er lesere av Spillverket.no, og forumbrukere, ikke synes artikkelen er morsom, er noe han får ta sin del av skylden for.

Lenke til kommentar

Det er en overraskende mengde med brukere som ikke har satt fot i Spillverkets diskusjonsforum siden Gamer.no ble kasta ut i denne tråden. At de som vil ha Gamer tilbake setter seg på bakbena kan han vel ikke ta skylden for? Det er ikke hans skyld at Gamer ble tatt bort, og man får den heller ikke tilbake i Tek-nettverket når man oppfører seg som drittunger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Latterlig.

Har hengt rundt her i åresvis, men dette må være noe av det dummeste jeg har lest.

Microsoft hadde en sinnsykt bra presentasjon uansett hvordan du vender og snur på det. Sier du noe annet, så er du enten døv eller blind. Det er fakta at denne var helt topp. Og nå gleder jeg meg til sony sin om en halvtime.

 

Dette blir som å la en representant fra det politiske partiet venstre lage en anmeldelse av høyre.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...