Gå til innhold

Kommentar: Microsofts E3-presentasjon (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette blir som å la en representant fra det politiske partiet venstre lage en anmeldelse av høyre.

For det første, skjønner jeg ikke helt hvor du vil med den sammenligningen. Hadde skribenten opplagt vært en Playstation-fan, og bashet hele konferansen, kunne det kanskje gitt mening. For det andre, bommer du litt hvis planen var å bruke to motpoler som eksempel. Venstre må defineres som et sentrumsparti, mens Høyre ligger sånn midt imellom sentrum og høyresiden. Hadde du sagt Rødt/SV kontra FrP, hadde det blitt noe annet.

Lenke til kommentar
Går ut ifra at Tryggve representerer Spillverket/Tek.no.

 

Resten av innlegget ditt var så på jordet at det for ligge ... Men, en skribent/frilanser representerer vel i de færreste tilfeller noe som helst. Såvidt jeg vet har ikke Spillverket noe faste journalister enda.

Lenke til kommentar

1. Jeg husker aldri navnet på nettsiden, noe som fører til at jeg kun leser artikler de gangene jeg er inne på diskusjon.no (blir mer og mer sjeldent).

 

2. Når jeg da endelig klikker meg inn på siden merker jeg med en gang at gamer.no sitt fokus på kultur er borte. Siden står igjen som en fjortis side med lite fengende navn som reflekterer en mer seriøs side, totalt krasj mellom min forventning og hva som leveres (trodde også i starten at siden ble kalt spillarkivet.no, og hang deretter mer der).

 

Det hele vitner om en totalt missoppfatning av kundegruppen deres. Veldig mange har vært lojale mot gamer.no i en årrekke. Når de ble presset ut er det naturlig at mange følger dem videre. Likevel vil nok mange gi dere en sjanse. Dere har feilvurdert leserne dere grundig. Dumt å satse på aldersgruppen 12-16 når den kundegruppen kun representerer et lite prosent av de faktiske leserne.

 

Ellers takk til forfatter. En slik artikkel trengtes for å få mitt beger til å renne over.

Lenke til kommentar

Jeg lo, både av artikkelen og svarene til kommentarene. Men så er jeg en 15 år gammel drittunge som er litt trøtt akkurat nå, så hva vet vel jeg?

Selv om jeg skal finne en artikkel om dette på en annen nettside er jeg glad for at han skrev som han gjorde, og jeg kommer til å lese artiklene om Nintendos og Sonys presentasjoner også - hvis han i det hele tatt får lov til å skrive dem etter reaksjonene her. :wee:

Lenke til kommentar

Er det virkelig bare jeg som ser at hele artikkelen er gjennomført sarkastisk, og at kommentaren her i diskusjontråden er ca det motsatte av hva han egentlig mener?

 

Ser ikke hvorfor dere reagerer, det her er jo genialt morsomt om man tar det for det det er - en lang sarkastisk kommentar som rister litt i hypen og er 100% subjektiv...:)

Lenke til kommentar

Hele artikkelen "Stinker" det sarkasme og humor av.

MEN! Kommentaren til Tryggve selv her burde ikke vært skrevet slik som den var.

Nå har det seg slik at det er SVÆRT vanskelig å skille sarkasme ved skrevne ord om du ikke kjenner personen.

 

Og jeg kjenner overhodet ikke Tryggve, eller noen ved det navnet heller så da er det SVÆRT lett å misforstå.

Derfor synes jeg EGENTLIG at Tryggve burde legge igjen er reell kommentar her hvor han påpeker at artikkelen var en morsom ukekommentar skrevet som ett sarkastisk kåseri.

 

I allefall slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Må si at kommentarene til denne artikkelen var noe av det morsomste jeg har lest på en stund. :lol:

 

 

Selve artikkelen var også morsom, og et friskt pust synes jeg, at folk har problemer med å forstå ironien får stå for deres regning.

Ellers synes jeg også kommentarene til TrygGve er morsomme, og ser selv ikke hvordan det er mulig å misforstå tanken bak dem.

 

Gøy å se hvordan et kåseri kan skape så mye sinne hos folk. Nei artig lesning dette.

Lenke til kommentar
Jeg synes at Halo: Reach virket som et spennende prosjekt. Kankskje vi får se noe til forhistorien til Master Chief?

 

Har du ikke spillt spill nr 1 i serien eller?

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Chief er en genetisk supersoldat som sannsyneligvis ble sendt rett opp i gående alder uten barndom, som resten av supersoldatene fra Spartaner prosjekte.
Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Spoileren inneholder noe av oppveksten til Master Chief. Det skal ikke spoile noe, da det ikke er noe en får vite i noen av spillene, men er informasjon tatt fra Halo-novellene.

 

Det er feil del_diablo. Master Chief ble kidnappet av myndigheter, som mange andre på den tiden, da han var 6 år, pga. hans allerede da, gode fysiske egenskaper. Deretter var det hard trening til mer eller mindre nå, der han gikk gjennom mange rutiner, som karbonisering av beina for å gjøre de uknuselige, diverse behandlinger for å gjøre hans reflekser raskere osv., sammen med trening, trening og atter trening. Han var vel en av ca. 150 barn som ble kidnappet til Spartan-programmet

 

At the age of six, he was identified by Dr. Halsey as one of 150 preliminary candidates for the SPARTAN-II Program. John was an ideal physical candidate, standing a head taller than his schoolmates, having perfect physical proportions, possessing great strength, exhibiting quick reflexes, and having an aggressive drive for winning. When Dr. Halsey and Lieutenant Jacob Keyes visited Eridanus II in 2517 to study him, they were impressed with his intellect and his luck. In a final test of his viability as a candidate, he was asked to determine which side an old coin would land on. He watched the coin as it flew in the air and caught it before it could land, correctly stating which side was face-up. Later that same year John, and 74 other six-year-old children were "conscripted", covertly kidnapped from their homes and replaced with Flash Clones, all of which would later die of natural causes to cover up the kidnappings. John along with the other candidates are taken to Reach it is here that Dr. Halsey informs them of the SPARTAN-II program. The next morning John discovers his service tag, stitched into his training uniform, and from now on he is only known as John-117.

 

At the age of 14, John underwent the dangerous process of SPARTAN-II Augmentation Procedures that caused most of the Spartan candidates to die, or be physically disabled. John was one of 33 Spartans who made it through the process unscathed, while the rest who could still operate were sent for jobs in the Office of Naval Intelligence. At only 14 years old, it is said that John had a body of an 18 year old Olympic athlete, the augmentation process gave the Spartans faster reflexes, greater strength, better eyesight and made their bones near unbreakable.

 

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Hei igjen folkens! Jeg beklager at en del av dere ikke skjønte det var tull da jeg skrev at alle synes MGS er kjedelig, ingen liker Halo og at det er morsomt å kræsje bilen sin i 120 km/t, men det var altså ikke seriøst ment! Koz!

Endret av TryggveS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Ja, jeg ser jo nå at det ikke var så galt som jeg trudde.

Men jeg mener nå at dette kunne vært et innlegg på en blogg, ikke en

anmeldelse på en så stor side som dette her.

 

Hvis vi skal snu dette til noe positivt så var det tøft gjort å skrive på denne måten ;)

Lenke til kommentar

Du kan umulig være gammel her inne Tryggve om du ikke fra før av har skjønt at sarkasme og ironi kan fungere dårlig i skriftlig form.

 

Som en fremtidig skribent så burde du ta det til deg og lære av det.

 

Har absolutt ingenting imot måten du skriver på, for den burde du bare fortsette med. Men sørg for å få med alt, for her reagerte du på en jævlig dårlig måte mot reaksjoner på at du "glemte" noen av de større tingene ved denne konferansen og at du i så måte måtte svare med noe som kun kan oppfordres til "flamewar".

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Du kan umulig være gammel her inne Tryggve om du ikke fra før av har skjønt at sarkasme og ironi kan fungere dårlig i skriftlig form.

 

Som en fremtidig skribent så burde du ta det til deg og lære av det.

 

Har absolutt ingenting imot måten du skriver på, for den burde du bare fortsette med. Men sørg for å få med alt, for her reagerte du på en jævlig dårlig måte mot reaksjoner på at du "glemte" noen av de større tingene ved denne konferansen og at du i så måte måtte svare med noe som kun kan oppfordres til "flamewar".

 

Sarkasme og ironi kan fungere vel så bra i skriftlig form, spesielt når de brukes i en hel tekst. Jeg kan forstå at det kan være vanskelig å skille om en kommentar på et forum er sarkastisk ment, men å ikke klare å se at en hel tekst er gjennomført ironisk og sarkastisk er noe helt annet. Artikkelen var aldri ment som en anmeldelse eller seriøs artikkel,

men heller et lite skråblikk på noe som er hypet veldig opp. At du skriver at han skal ha alt med blir bare tåpelig, dette var ikke en seriøst artikkel som skulle ta for seg hele E3 og gi leserne en fullstendig gjennomgang av denne. Det var rett og slett en morsom kommentar. At dette ble videreført til kommentarere under så i alle fall bare jeg på som veldig morsomt.

 

Og hvis du savner en utfyllende artikkel om selve E3 så håper i alle fall jeg en slik en er på vei, men blir uansett feil å klage på at dette skråblikket ikke dekket hele messen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...