Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er utseende?


Anbefalte innlegg

Det er forøvrig en ting jeg hater, jenter som stiller dumme spørsmål og gjør teite ting for å "teste" reaksjonen. Det er en tap/tap situasjon.

 

Enig. Kan man ikke bare spørre?

 

photojenny: Aksepter det. Det er bare sånn det er. Men som jeg sa tidligere, skal det være kjærestemateriale går det selvfølgelig på mer enn bare utseendet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke stygg. Jeg har et søtt ansikt, tar vare på meg selv, trener jevnlig osv. Og jeg skjønner at utseendet mitt er viktig i møte med andre mennesker. Men når jeg er sammen med gutter blir jeg skuffet over at de ser på dette som min fremste verdi.

 

Jeg blir ikke forelsket i gutter fordi de er pene. MEN de må selvfølgelig helst være blant de pene, samtidig som de tilbyr noe mer. Jeg forelsker meg i gutter som får meg til å le til jeg gråter, som vet akkurat hva de skal si når jeg forteller dem om noe jeg synes er vanskelig, som har verdier som tilsvarer mine, som er sosialt oppegående, som bryr seg om menneskene rundt seg, som ser mennesker, som ser meg, som er kloke.

 

Ser jo at disse guttene kanskje ikke er de samme som jeg var sammen med tidligere. Men de brydde seg hvert fall ikke om noe særlig utover at jeg så ok ut, var i godt humør og ikke var irriterende og masete. Som om de aldri reflekterte noe særlig over min person. Og ja, det er sårende.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvordan du tenker, og hvorfor du tenker sånn. Men slik jeg oppfatter det, så får ikke ikke noe følelser for de guttene som går etter utseende, og får heller følelser for de guttene som faktisk verdsetter deg som person. Og da ser jeg ikke helt problemet? Venner er jo glad i deg for den du er, ikke for hvordan du ser ut - åpenbart.

 

Og alle mennesker er forskjellige. Men det kan være du har et poeng med at det er litt for mange gutter som kun går etter utseende, og det synes jeg også blir dumt.

 

Den situasjonen du forklarte der blir litt annerledes enn det du åpnet tråden med, synes jeg. Fordi her er problemstillingen hvorfor mange gutter ikke verdsetter det personlige hos pene mennesker, men henger rundt de og ler av de - siden de er pene, ikke fordi de kemien er den beste.

 

Jeg skjønner hvorfor du kan bli litt oppgitt, men å bli såret av det synes jeg blir å ta ting litt for personlig. Folk er forskjellige, og alle verdsetter forskjellige ting. Vi skal heller ikke glemme at det også finnes jenter som bare går etter utseende.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg utseende er veldig viktig. Vil ikke virke overfladisk eller noe, men jeg må fysisk være tiltrukket av en jente for å i det hele tatt være interessert i å gå noe lenger.

 

Husk at hva som er pent eller ikke pent varier fra hver person, så vanskelig å gi et "fasitsvar" på det. Personlig synes jeg Halle Berry og Angelina Jolie er lite (ja, LITE) attraktive kvinner, jeg vet at svært mange mener det motsatte. De aller fleste jenter kan hvis de bruker litt tid på å pleie seg selv, se bra ut, mener jeg.

Lenke til kommentar
I mine forhold har jeg ofte opplevd at guttene jeg har vært sammen med har vært urovekkende opptatt av utseendet mitt. Og jeg er ikke blant de peneste her i verden. Det har vært sånn at jeg føler at de ikke er så interessert i å bli kjent med meg, som om det ikke har noe å si hvordan jeg er når jeg ser ut som jeg gjør. Jeg er verken dum eller grunn, så jeg har jo et ønske om å kommunisere andre egenskaper enn utseendet mitt med evt. kjærester.

 

Bryr gutter <18 seg virkelig ikke om noe annet enn utseende? Gutter, er dere fornøyde så lenge dere bare får ei fin dame?

 

Det spørs på hvordan jenta er også. Er jenta drit pen, men horete, dum, irriterende osv, så er det vel helt turn off hos meg:p

Lenke til kommentar

Sikkert nevt før. Det sies jo at utsende tenner med at det indre teller, slik mener jeg det er til en viss grad. Er jeg på en fest, så går jeg heller bort til ei av de penere jentene og prøver å bli kjent med dem. Kan godt hende at ei litt mindre fjong dame er en mye mer spennende persjon!

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett en definisjon av hva som er pent her, her har man gjerne ulik smak. Personlig så er det ikke utseendet jeg har gått etter i jakten på kjæresten, men da jeg lærte kjæresten min å kjenne ble det til at jeg også syntes han var utrolig kjekk. Ja, det er jo viktig at jeg liker utseendet på den jeg er sammen med, samtidig, jeg gjør jo det uansett fordi jeg elsker ham.

Lenke til kommentar
Okei, jeg er litt skuffet. Gratulerer med å være menn.

 

Nå må du ikke bli bitter, det var tross alt du som spurte. Men klart, jeg kan jo lyge til deg og si at det er kun det indre som teller, for meg kan hun se ut som en burugle så lenge det indre er bra. Happy?

 

Og forresten, jo det hender at jeg later som jeg bryr meg om ei stygg jente. Men det er for at ei hver stygg jente har ei fin venninne.

 

yvonne2: Vi vet at du bestandig har det synet som er sosialt "riktig"...

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Ah, en formidabel diskusjon :) Jeg ser på meg selv som en veldig lite overfladisk person, og prøver med vilje å drite litt i utseendet til folk, og heller fokusere på deres personlighet, handlinger og meninger etc.

 

Men uansett hvor mye jeg bryr meg om personlighet og hvor lite jeg bryr meg om utseendet tror jeg utseendet ALLTID vil stå i fokus, enten man leter etter venner eller kjærester eller hva som helst, pga utseendet er på en måte alt man har å gå på, og utseendet selger. Og jeg tror aldri det vil bli mindre populært.

 

Så for meg er utseendet viktig, selv om jeg vektlegger personlighet så sykt mye mer i det lange løp.

 

Forøvrig vet jeg egentlig ikke hvordan spørsmålet EGENTLIG er vinklet, nå tenkte jeg med tanke på hvem man liker og omgås osv. Om det gjelder mitt eget utseendet er jeg ganske opptatt av det, ikke for å se best ut for andre, men for å se ut slik som jeg liker det selv, på en måte jeg er komfortabel og føler meg bra.

Lenke til kommentar

Førsteinntrykket av en person, for meg iallefall, kommer an på utseendet. Om man gidder å dumme seg ut der og da for å forsøke bli kjent med personen eller ikke (ja, så fort som mulig fordi hun er bare driiit deilig).

 

Når man tilbringer med tid med folk rundt seg i sosiale sammenhenger etc og lærer personen å kjenne, kan det være indre verdier som man liker og da kan det hende man faller(vil bli bedre kjent med) for personen.

 

Uansett så hadde jeg ikke taklet å være sammen med ei hawt jente, hvis det hadde vist seg at hun er umoden eller dum som et brød. Må være på noenlunde samme stadium i livet.

 

Hvor vidt utseende går, er det ikke så nøye så lenge jeg liker henne. Så lenge hun tør vise sin feminine side, både i måten hun handler på og kler seg, burde det være nok for meg. Vil jo ha en kjæreste, ikke bare enda en kompis.

 

 

TL;DR: Førsteinntrykk baseres på utseende, andreinntrykk/venne-og/eller-kjærestefaktor avgjøres ved personlighet.

Kan være et noe rotete innlegg, da jeg er veeeldig trøtt atm.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett en definisjon av hva som er pent her, her har man gjerne ulik smak.

Det har vel ingenting å si om vi er enig med hverandre om hvorvidt noen er pen eller ikke. Kanskje jeg finner en jente pen mens de andre guttene finner henne stygg, poenget er uansett at jeg går etter henne fordi jeg synes hun er pen. Vi vil finne en vi selv synes ser bra ut, ikke en vi tror vil bli godt mottatt av vennegjengen.

Lenke til kommentar
Vel, jeg hater deg ikke. Jeg synes bare at du er et sexistisk svin. :)

Utseende er genetisk betinget, akkurat som intelligens og personlighet er gentisk og kulturelt betinget, så hvorfor er det bare det første det er galt å eksludere mennesker basert på?

 

Å ha en kjæreste man ikke finner attraktiv er ikke nobelt elle rettskaffent, det er hyklersk.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
yvonne2: Vi vet at du bestandig har det synet som er sosialt "riktig"...

 

Nei, det har jeg ikke, du kjenner meg ikke, så det kan du umulig vite. Jeg sier den mening jeg har, ikke hva som måtte være sosialt "riktig", som du kaller det. Uansett, jeg nekter ikke for at jeg finner min partner attraktiv, at jeg liker hans utseende.

 

Det har vel ingenting å si om vi er enig med hverandre om hvorvidt noen er pen eller ikke. Kanskje jeg finner en jente pen mens de andre guttene finner henne stygg, poenget er uansett at jeg går etter henne fordi jeg synes hun er pen. Vi vil finne en vi selv synes ser bra ut, ikke en vi tror vil bli godt mottatt av vennegjengen.

 

Nei, jeg er klar over det, jeg faktisk helt enig med deg, jeg bare spør, da det virker som mange har en fasit på hva som er "pent" og ikke. Det var bare et retorisk spørsmål sånn sett, da jeg allerede har gjort meg opp en mening. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...