Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er utseende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del holder det ikke egentlig at jeg alene synes dama er pen. Sosial annerkjennelse, enighet om hvordan hun ser ut fra familie, venner osv spiller også inn.

Nå er dette et teoretisk mer enn et praktisk problem da jeg anser meg selv for å ha god smak når det gjelder kvinner ( who doesnt riktignok), men likefullt.

 

For min del betyr det å ta høyde for at man skal leie dama på stranden om sommern samt vise henne frem til venner og familie, og det setter visse krav til kroppsfasong blandt annet.

 

Jeg har selv vurdert utrolig ansiktspene jenter tidligere, men har måttet avslutte datingen da de i grunn var for feite. Nå sier ikke jeg at damer med litt ekstra ikke kan slanke seg, men jeg er 25 år gammel, og må gå utifra at jenter som er overvektige når de er 20-25, sjelden går til det bedre. 5 av 100 kanskje, men som sagt er det unntaket heller enn regelen.

 

For å generalisere litt: Hvis du ikke er tynn når du er 20, blir du det aldri som regel.

 

For min del har utseendet utrolig mye å si. Den gode nyheten er at jenter i stor grad kan oppfylle kravene mine ved å ha pene tenner og en slank kropp. Det eneste som kan være vanskelig for dem å rette på er ansikts-symmetrien, som dessverre i stor grad er genetisk.

En rett nese, harmoniske trekk og pene øyne.

 

Darwin is a bitch.

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg mye om utseendet på jenta, men ofte er det slik at de "styggeste" jentene ikke gidder å gjöre noe for å se ok ut. Ta f.eks. en av mine venninner. Hun er egentlig ganske så pen når hun gidder å ta på seg sminke, sette opp håret og div. slike ting, men hun gjör det bare ikke...Det er noe jeg misliker sterkt. Kall meg gjerne overfladisk, falsk og div. men jeg setter visse krav på akkurat de områdene.

 

Ja du er falsk hehe.

Du sier jo at hun er pen, men siden hun ikke er konform med dine sosiale regler så misliker du henne og hennes handling.

Vil kalle det rimelig falskt ja.

Lenke til kommentar
De sosiale reglene våre forteller oss at vi skal dusje, kle oss pent og fikse håret. Jeg setter dette som absolutt minstekrav for en jente, og jeg er absolutt ikke falsk som gjør dette. Litt krav burde man få lov til å sette, blant annet at man tar vare på seg selv.

 

Sosiale regler er ingen fast enhet. Hvis den sosiale reglen tilsier at man skal gå med illgrønne boss-gensere og man finner dama dritherlig, men liker ikke dama fordi hun har illrosa boss-genser i steden så vil jeg kalle denne handlingen falsk.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
bare for å begi meg inn på polemikk når du sier det Dorian, sett at dama hadde en flott kropp som man vanskelig kunne kritisere, hadde du sett på det som et problem at hun spiste sykt usunt og aldri trente?

Jeg skal innrømme at det viktigste er at hun fremstår som sunn, så hvis hun klarer å holde kroppen flott ogikke er slapp som resultat av lite trening så er det klart at jeg ikke henger meg opp i det. Dessverre går det den andre veien også, selv om en jente trener mye, spiser sunt og tar vare på seg selv så vil ikke det være nok hvis hun likevel får fet hud og slapp kropp. Det viktigste er at hun ser ut som hun bryr seg, da jeg ikke kan være med en jente som ser ut som hun gir faen i utseendet sitt.

 

Luftbor: Det er forsåvidt sant at slike normer endrer seg, men jeg ser ikke på mine krav om at jenten er i form og bryr seg om utseendet som urimelige eller overfladiske. Når jeg er sammen med en jente så er hun den ene personen i verden som jeg er fysisk med, da ser jeg ikke på det som overfladisk at jeg er fysisk tiltrukket av henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...