Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er utseende?


Anbefalte innlegg

Okei, jeg er litt skuffet. Gratulerer med å være menn.
Vel, jeg hater deg ikke. Jeg synes bare at du er et sexistisk svin. :)

Det er rimelig umodent å bli sur på folk fordi de svarer ærlig på et spørsmål du stiller dem. Modenhet er forøvrig et av kriteriene jeg er på utkikk etter hos en potensiell partner, men det har forsåvidt lavere prioritet enn utseende. For å si det enkelt; er en dame skikkelig stygg har hun uansett ikke en sjanse, selv om hun har andre trekk som du leter etter. Men det betyr overhodet ikke at man ikke bryr seg om personligheten og utstrålingen til en potensiell partner. Det betyr bare det at fysisk tiltrekning er en forutsetning for at man i det hele tatt skal begynne å vurdere henne på noe annet plan enn som en venninne.

 

Utseende er genetisk betinget, akkurat som intelligens og personlighet er gentisk og kulturelt betinget, så hvorfor er det bare det første det er galt å eksludere mennesker basert på?

Nettopp. Det er ingen objektiv grunn til at det skal være mer høyverdig å bruke personlighet som utvelgelseskriterie enn utseende, selv om det virker som mange tror det.

 

Med moderne kosmetikk kan de fleste uansett forbedre sitt utseende ganske drastisk fra sitt genetiske utgangspunkt hvis de bare gidder å gå inn for det. Istedenfor å kjempe mot strømmen og være uenig i menneskets natur er det like greit å bare godta realitetene og tilpasse seg dem. Det handler om å spare seg selv for masse frustrasjon og bortkastet energi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utseende er viktig for meg når det gjelder førsteinntrykket. Ser jeg en fin kar blir jeg så klart interessert, men har han ikke noe mer utover det så er det over og ut. Skal jeg bli forelsket i en fyr som ikke hverken kjekk eller pen, så krever det litt mer, rett og slett. Men det er mulig.

 

Sånn er det bare. Utseende er det første man legger merke til, og vi mennesker dømmer.

Endret av Lillium
Lenke til kommentar

trang fødsel - drømmedame:

 

"Vi vil ha en drømmedame

en effen, fjeng og fin dame

En sånn som man kan se på kino

En dame man er stolt av å ha med

En kom-å-se-på-meg-dame

som ikke trenger å si no"

 

"Du er søt og jeg vet jeg kan like deg

men det er guttas lov som er loven for meg

Så når de hilser, men ser en annen vei

da er du dømt og jeg vil såre deg"

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Kvinnelogikk. -_- (Ja, har lest for mye i den humor tråden. :blush: )

 

 

Men å ha disse overfladiske tingene gjenspeiler også at personen faktisk har evnen til å utnytte potensialet sitt, altså klarer å oppnå det den vil med livet sitt.

 

Er ikke det en attraktiv egenskap, vet ikke jeg.

 

Hehe.

 

Men det kan jo hende vedkommende har arvet alt, og i virkeligheten ikke har et fnugg av potensiale i seg.

Lenke til kommentar
Mente selvfølgelig ikke at jenta skal snylte på gutten. Men en egenskap som virker tiltrekkende for det motsatte kjønn er at personen klarer å stå på egne ben, og ikke er helt avhengig av andre.

 

Okay, tolket bare de du skrev som at du mente det var bra om jentene gikk etter stort hus og alt det der, for i mine øyne blir jo ikke akkurat det å jobbe for å stå på egne ben. Var bare det jeg ville fram til. :)

Lenke til kommentar
Kvinnelogikk. -_- (Ja, har lest for mye i den humor tråden. :blush: )

 

 

Men å ha disse overfladiske tingene gjenspeiler også at personen faktisk har evnen til å utnytte potensialet sitt, altså klarer å oppnå det den vil med livet sitt.

 

Er ikke det en attraktiv egenskap, vet ikke jeg.

 

Hehe.

 

Men det kan jo hende vedkommende har arvet alt, og i virkeligheten ikke har et fnugg av potensiale i seg.

 

Men hvis man lærer personen å kjenne, så vil nok personligheten skinne gjennom. Hvis det er en lat vedkommende som ikke gjør en døyt annet enn å leve på andre, tror jeg nok de fleste ville klart å se gjennom det.

 

Hadde ikke klart å være ilag med en bortskjemt rikmannsdatter/arver, dersom det hadde vist seg at hun gjør null ut av livet sitt.

Lenke til kommentar
Men hvis man lærer personen å kjenne, så vil nok personligheten skinne gjennom. Hvis det er en lat vedkommende som ikke gjør en døyt annet enn å leve på andre, tror jeg nok de fleste ville klart å se gjennom det.

 

Hadde ikke klart å være ilag med en bortskjemt rikmannsdatter/arver, dersom det hadde vist seg at hun gjør null ut av livet sitt.

 

Ja, det vil man selvsagt finne ut etter hvert. Men poenget er at masse penger og flotte eiendeler ikke nødvendigvis betyr at vedkommende er driftig og arbeidsom. :)

 

Jeg hadde heller aldri giddet å være sammen med en bortskjemt og lat guttebass. Da er det bedre med en som har lite penger, men står på for noe han tror på. Idealisme er (for meg) langt mer attraktivt enn penger og materielle goder.

Lenke til kommentar
You never get a second chance to make a first impression. Utseende teller mer en folk vil ha det til, basic facts :)

 

Nå er det vel strengt tatt ikke bare snakk om første inntrykk her. ;)

 

Men som tidligere nevnt, utseende tiltrekker seg nok mest oppmerksomhet ved første øyekast. Men det gjør faen meg smil og/eller glimt i øyet også.

Lenke til kommentar
Det utsagnet blir for overfladisk for meg. Hvis jenta møter drømmeprinsen, regner jeg med at hun er solgt ved første øyekast. At hun da skal bry seg om hva han kjører, framfor personligheten og hans personlige attributter, blir bare latterlig. En bil skal tross alt bare frakte deg fra punkt A til punk B.

 

Agreed.

 

Det finnes selvsagt ekstreme unntak, men hos dem er det nok ikke bare bilen som må være perfekt.

Lenke til kommentar
Ja, det vil man selvsagt finne ut etter hvert. Men poenget er at masse penger og flotte eiendeler ikke nødvendigvis betyr at vedkommende er driftig og arbeidsom. :)

 

Jeg hadde heller aldri giddet å være sammen med en bortskjemt og lat guttebass. Da er det bedre med en som har lite penger, men står på for noe han tror på. Idealisme er (for meg) langt mer attraktivt enn penger og materielle goder.

 

Da er vi enige da. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det utsagnet blir for overfladisk for meg. Hvis jenta møter drømmeprinsen, regner jeg med at hun er solgt ved første øyekast. At hun da skal bry seg om hva han kjører, framfor personligheten og hans personlige attributter, blir bare latterlig. En bil skal tross alt bare frakte deg fra punkt A til punk B.

 

Agreed.

 

Det finnes selvsagt ekstreme unntak, men hos dem er det nok ikke bare bilen som må være perfekt.

 

Golddiggers med andre ord.

Lenke til kommentar
Er så glad kjæresten min ikke har bil jeg. Hakke førerkort engang (hjelpes liksom). Har aldri forstått greia med hva som er så kult med bil, men jeg tror jeg er født rar. :!:

 

Bil er kult fordi det er praktisk, og fordi det er gøy å kjøre hvis man har sprek motor.

 

Jeg var litt på datern en gang med en gutt som viste seg å ha den bilen jeg har drømt om og siklet etter så lenge jeg kan huske. Jeg fikk helt hakeslipp da jeg fikk lov å kjøre den (!!!), men samme hvor lykkelig jeg var over å endelig ha tilgang til drømmebilen, var han uansett en kjempetosk, så det hjalp liksom ikke i lengden.

 

Lengden = cirka to måneder.

Lenke til kommentar
Er så glad kjæresten min ikke har bil jeg. Hakke førerkort engang (hjelpes liksom). Har aldri forstått greia med hva som er så kult med bil, men jeg tror jeg er født rar. :!:

 

Bil er kult fordi det er praktisk, og fordi det er gøy å kjøre hvis man har sprek motor.

 

Jeg var litt på datern en gang med en gutt som viste seg å ha den bilen jeg har drømt om og siklet etter så lenge jeg kan huske. Jeg fikk helt hakeslipp da jeg fikk lov å kjøre den (!!!), men samme hvor lykkelig jeg var over å endelig ha tilgang til drømmebilen, var han uansett en kjempetosk, så det hjalp liksom ikke i lengden.

 

Lengden = cirka to måneder.

 

Tja, kanskje ser jeg litt annerledes på det fordi jeg heller ikke har førerkort, og er heller ingen prioritet. Jeg har blitt vant til pendling (selv om bil nok ville vært mer praktisk), så det er vel noe med det også.

 

Men ja, om man ikke har noe annet å by på, så hjelper det jo svært lite med en bil.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Hmm, akkurat nå tenker jeg på hun rødhårede i Frustrerte Fruer. :s

Slikt er jo dømt til å feile, hvis man legger all vekt på å opprettholde fasaden til enhver tid.

 

Jeg bryr meg ikke om folk ser at livet mitt ikke er perfekt, så lenge jeg er fornøyd med det.

 

Ja, hehe, det er henne jeg tenker på også.

 

Nei, det spiller jo ingen rolle om andre mener du har et perfekt liv eller ikke. Kan man egentlig oppnå et perfekt liv? Det skal i hvert fall godt gjøres, men jeg vet det er mange som bruker mye tid på akkurat det.

Lenke til kommentar
Hmm, akkurat nå tenker jeg på hun rødhårede i Frustrerte Fruer. :s

Slikt er jo dømt til å feile, hvis man legger all vekt på å opprettholde fasaden til enhver tid.

 

Jeg bryr meg ikke om folk ser at livet mitt ikke er perfekt, så lenge jeg er fornøyd med det.

 

Ja, hehe, det er henne jeg tenker på også.

 

Nei, det spiller jo ingen rolle om andre mener du har et perfekt liv eller ikke. Kan man egentlig oppnå et perfekt liv? Det skal i hvert fall godt gjøres, men jeg vet det er mange som bruker mye tid på akkurat det.

 

Perfekt liv - streve etter: lykkelig gift, suksessfull på jobben, masse gode venner, 2 barn?

 

eller

 

Perfekt liv - fornøyd med hva man har, og gjør det beste ut av det?

Endret av cyclo
Fjernet tilsvar på slettet post
Lenke til kommentar
Tja, kanskje ser jeg litt annerledes på det fordi jeg heller ikke har førerkort, og er heller ingen prioritet. Jeg har blitt vant til pendling (selv om bil nok ville vært mer praktisk), så det er vel noe med det også.

 

Men ja, om man ikke har noe annet å by på, så hjelper det jo svært lite med en bil.

 

Vel, herover hvor jeg bor (i skauen) er det nødvendig å ha bil. Uten den hadde ikke jeg kunne hatt noen av jobbene jeg har i dag. Og jeg vet at jenter som er i tenårene gjerne synes det er ekstra stas om guttene har bil, for det er jo et slags statussymbol herover. Dette er tross alt rånebygd nummer tre i landet, eller noe.

 

Men når jentene blir eldre og får seg lappen selv, er det ikke så viktig om kjæresten har bil eller ikke, for da klarer de seg fint selv.

 

Jeg kan innbille meg at det er annerledes i mer sentrale strøk.

Lenke til kommentar
Perfekt liv - streve etter: lykkelig gift, suksessfull på jobben, masse gode venner, 2 barn?

 

eller

 

Perfekt liv - fornøyd med hva man har, og gjør det beste ut av det?

 

Jeg tipper...hmm...nummer to!

 

Det handler om innstilling og hvilke verdier og prioriteringer man har i livet, mener jeg.

Endret av cyclo
Fjernet tilsvar på slettet post
Lenke til kommentar
Tja, kanskje ser jeg litt annerledes på det fordi jeg heller ikke har førerkort, og er heller ingen prioritet. Jeg har blitt vant til pendling (selv om bil nok ville vært mer praktisk), så det er vel noe med det også.

 

Men ja, om man ikke har noe annet å by på, så hjelper det jo svært lite med en bil.

 

Vel, herover hvor jeg bor (i skauen) er det nødvendig å ha bil. Uten den hadde ikke jeg kunne hatt noen av jobbene jeg har i dag. Og jeg vet at jenter som er i tenårene gjerne synes det er ekstra stas om guttene har bil, for det er jo et slags statussymbol herover. Dette er tross alt rånebygd nummer tre i landet, eller noe.

 

Men når jentene blir eldre og får seg lappen selv, er det ikke så viktig om kjæresten har bil eller ikke, for da klarer de seg fint selv.

 

Jeg kan innbille meg at det er annerledes i mer sentrale strøk.

 

Nå har ikke jeg bodd i sentrale strøk de siste åra da (de siste seks åra), bare så det er sagt. Her (eller der jeg har bodd fram til for bare et par måneder siden) er jeg avhening av tog og buss for å komme meg noe sted, og bussen til toget (som jeg er nødt til å ta fordi det er for langt å kunne gå til toget) går aldri eller sjeldent i helgene, og ikke veldig ofte i ukedagene heller), så vel, jeg vet jo hvordan det er da. Er vant med pendling på opp til 2 timer en vei for å komme meg til forelesning/jobb. ;) Men det er utrolig hva man blir vant til også når man ikke har annet valg. Mange rånere der jeg har bodd de siste åra, men aldri klart å skjønne greia.

 

Og aldri i verden om jeg hadde dumpa kjæresten min om han hadde hatt en rusthaug. Biler bryr meg uansett midt bak.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...