Gå til innhold

Last ned Windows 7 RC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har tidligere blitt nevnt (som en positiv ting) at W7 RC vil slutte å virke 1.juni 2010, dvs. at man bruke den i mer enn ett år.

 

denne siden bekrefter de også dette, men med et lite tillegg:

"Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours. Windows will notify you two weeks before the bi-hourly shutdowns start."

 

I mine øyne betyr dette at Windows 7 RC vil slutte å virke 1.mars 2010.

Hvorfor kunne de ikke ha sagt det med en gang? Og heller lagt til i ettertid at "i ytterligere tre måneder kan du bruke den i inntil 2 timer av gangen dersom det er noe du har glemt å gjøre" e.n.s. ...

 

De kommer nok til å få en del (fortjent) pepper for denne "innskrenkingen" ...

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker dere 32-bit i stedenfor 64-bit?

 

Har installert Win7 x64 på tre maskiner i helgen, og skal installere 32-bit på en Lenovo netbook i dag, for å se hvordan det går. Hittil er jeg veldig fornøyd. Ikke støtt på noen spill eller programmer som ikke fungerer, og responsen er overraskende god, særlig på indeksering/søk og filbehandling.

Lenke til kommentar
De kommer nok til å få en del (fortjent) pepper for denne "innskrenkingen" ...

Jepp, jeg kommer ikke på ett eneste annet gratis OS som har noe tilsvarende. ;)

 

Men seriøst, man må nok bare finne seg i slike begrensninger. Den ferdige utgaven kommer nok på sensommeren og vil garantert koste en hel del. RC er ikke noe ferdig produkt og du får bruke den gratis i hele 10 måneder mot at du er prøvekanin.

Lenke til kommentar
De kommer nok til å få en del (fortjent) pepper for denne "innskrenkingen" ...

Jepp, jeg kommer ikke på ett eneste annet gratis OS som har noe tilsvarende. ;)

 

Men seriøst, man må nok bare finne seg i slike begrensninger. Den ferdige utgaven kommer nok på sensommeren og vil garantert koste en hel del. RC er ikke noe ferdig produkt og du får bruke den gratis i hele 10 måneder mot at du er prøvekanin.

Jeg har ikke noe problem med at W7 RC slutter å virke 1. mars 2010. Hadde de sagt det fra dag 1, så hadde jeg syntes det var en god deal. Men de sa 1. juni - og unnlot å nevne at maskinen ville slå seg av etter 2 timer fra 1. mars og utover.

 

Jeg har heller ikke noe problem med å betale "en hel del" - som du kaller det - når W7 blir tilgjengelig i høst. Som andel av mine datakostnader over en 10-års periode er ikke OS-lisenser særlig dominerende ...

 

synd at man ikke kan oppgradere fra tidligere builds. er pes å installere clean.

Man kan oppgradere fra tidligere builds ...

Lenke til kommentar
Hvor lenge etter RC er det normalt at den endelige versonen kommer? Hvor lang tid tok det med Vista igjen?

Hvor lang er en hyssing?

 

En Acer-direktør har vel vært ute og sagt at de skal ha PC'er med Windows 7 klare til salgs 23. oktober, men MS har ikke bekreftet dette. Vi får vente og sjå.

Lenke til kommentar
synd at man ikke kan oppgradere fra tidligere builds. er pes å installere clean.

Det er mulig.

 

 

* - Download the ISO as you did previously and open iso with ISO editors like ultra iso or winrar.

* - Copy the whole image to a storage location you wish to run the upgrade from (a bootable flash drive or a directory on any partition on the machine running the pre-release build).

* - Browse to the sources directory.

* - Open the file cversion.ini in a text editor like Notepad.

* - Modify the MinClient build number to a value lower than the down-level build. For example, change 7100 to 7000 (see picture).

* - Save the file in place with the same name.

* - Run setup like you would normally from this modified copy of the image and the version check will be bypassed.”

 

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker dere 32-bit i stedenfor 64-bit?

 

Har installert Win7 x64 på tre maskiner i helgen, og skal installere 32-bit på en Lenovo netbook i dag, for å se hvordan det går. Hittil er jeg veldig fornøyd. Ikke støtt på noen spill eller programmer som ikke fungerer, og responsen er overraskende god, særlig på indeksering/søk og filbehandling.

Det er jo ikke noe i veien å benytte 64bit, bare det at:

- Spiser mer minne(30-50%?). Så har man ikke en flott maskin med masse ram så er det litt kjedelig for øyeblikket.

- Begynner sikkert å bli bra med drivere, men kanskje man har noe som ikke har driver?

- Kanskje et eller annet program ikke funker?

 

Bortsett fra det ... gidder ikke jobben med å finne dette ut. Litt slitsomt om man blir sittende noen dager/uker for å komme til konklusjon at dette får vente litt. Ellers - Det som funker, funker. Hvorfor fikse noe som funker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...