Gå til innhold

Last ned Windows 7 RC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Funker denne linken hos dere? :) Anbefaler dere å lage en slopsbox adresse slik at dere slipper å registrere deres egen e-mail adresse.

 

Måtte dere laste ned Akai Download Manager for å laste ned CD'en? Den var helt forferdelig.

 

 

Regner med de fleste har en windows live konto allerede? Live messenger er jo sånn passelig utbredt hvertfall. Brukte ingen downloadmanager, bare lastet ned filen direkte.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Har en en rimelig gammel pc med 256mb RAM, og en 2.4 GHz Celeron. Rundt 25gb er ledig på harddisken. Vil jeg få en noenlunde grei brukeropplevelse med W7? Stiller ikke så altfor høye krav, siden jeg surfer mest internett.

I følge videoen under skal det gå relativt greit å åpne oppgavebehandling:

 

 

Men ikke regn med at det vil gå særlig smidig, hverken å åpne notebook eller tyngre programmer. Får du dyttet inn mer ram og brukt en USB2.0 minnepinne til "readyboost" så kan det muligens bli brukbart til en del lette oppgaver.

Lenke til kommentar
Kunne vært artig å prøve, men før jeg laster ned trenger jeg svar på to spørsmål.

 

1. har den livecd funksjon?

 

2. Vil den se at jeg har andre OS installert og ikke overskrive mbr?

 

1. Den har ikke LiveCD-funksjon

 

2. Den overskriver MBR. Hvis ett av OSene du har installert er XP vil dette legge seg til i bootmanageren til Windows 7. Andre OS blir ikke lagt til. Jeg bruker Ubuntu og måtte legge inn GRUB på nytt, som forresten er en smal sak å gjøre.

Lenke til kommentar
Har Win7 installasjonen mulighet til å resize en partisjon?

Det tør jeg ikke svare på i farten ...

Det finnes flere muligheter for å styre med partisjoner enn det var i XP, men om man kan resize partisjoner ....?

 

Bruk heller en boot-CD med diskverktøy på.

Men ta backup av disken din først!

Bruker du et "image backup"-program, så er veien rask tilbake til en PC som virker.

 

Prøv f.eks. Parted Magic (som kan lastes ned herfra eller derfra.)

Eller søk etter GPartEd, eller "Ultimate Boot CD".

Hvis disse virker litt for "Linuxy", så kan kanskje Easeus Partition Master være et alternativ? (Gratis for privat bruk.)

Lenke til kommentar
Men ikke regn med at det vil gå særlig smidig, hverken å åpne notebook eller tyngre programmer. Får du dyttet inn mer ram og brukt en USB2.0 minnepinne til "readyboost" så kan det muligens bli brukbart til en del lette oppgaver.

 

Tviler på at det er USB2.0 på den maskinen :p

Lenke til kommentar
Prøv f.eks. Parted Magic (som kan lastes ned herfra eller derfra.)

Eller søk etter GPartEd, eller "Ultimate Boot CD".

Parted Magic + GUI = GPartEd

 

Begge deler bruker altså den samme partisjonerings"motoren", men sistnevnte har et godt GUI på toppen. Jeg vil derfor anbefale GPartEd fremfor Parted Magic.

 

Programmet GPartEd ligger på de fleste gnome-baserte Linuxdistroer. Et eksempel på det er Ubuntu. Les mer om Gparted her: http://en.wikipedia.org/wiki/GParted og last det gjerne ned i form av Ubuntu eller som Gparted Live CD eller Live minnepinne.

Lenke til kommentar
Tviler på at det er USB2.0 på den maskinen :p

Det var i den tiden USB 2.0 kom på markedet. Jeg ser derfor ikke bort i fra at denne har det.

 

Kanskje ett dumt spørsmål, men hvordan er støtten for norsk tastatur siden OSet er på engelsk?

Støtten for norsk tastatur er nok på plass (selv om jeg ikke har testet det selv ennå).

Lenke til kommentar

Jeg regner nesten med at det lar seg gjøre å oppgradere fra denne nye RC til Final Release når den blir å finne i butikk.

 

Hvor stort tap av RAM må en forvente (hvor mye spiser den) på 64-bit VS 32-bit Windows 7?

 

Går det an å få gratis CD-plate i posten fra Microsoft, eventuellt vil de sende slike CD-plater til el-kjede butikkene slik at en kan plukke med seg en gratis?

Lenke til kommentar

Funka overraskende bra med Win7 på Lenovo S10e med 2gb ram. Aero fungerer tilogmed relativt bra, inkludert Aero peek og forhåndsvisning.

Kjører uten problemer nettleser+office samtidig som kopiering. Den klarer tilogmed en XP-sesjon i VMplayer uten problemer. (1gb dedikert til VM-en). Noen som er interessert i Win7 på lenovo/netbook kan bare spørre. Vurderer å legge opp en film som viser litt på youtube i morgen.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...