Gå til innhold

Last ned Windows 7 RC


Anbefalte innlegg

Hvorfor fungerer ikke Google Chrome i Windows 7 :wallbash:

 

Er det i X64 Windows 7 versjonen ?

Isåfall her er oppskriften :

http://www.blogsdna.com/1900/how-to-run-go...bit-version.htm

 

Eller :

Quote [ If you want to use the Windows 7 Beta, please install Chrome's 2.0 Beta]

http://code.google.com/p/chromium/issues/d...&colspec=ID Stars Pri Area Type Status Summary Modified Owner Mstone

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den klarer tilogmed en XP-sesjon i VMplayer uten problemer. (1gb dedikert til VM-en).

 

Kommer du ut på nett fra XP i VMPlayer? Jeg testet win7x64 i helga på en HP EliteBook 8730w. Det fungerte bra. Men jeg får altså ingen tilgang til nettet fra XP i VMPlayer. Litt googling har avslørt at flere sliter med dette. Hadde dette fungert ville jeg sluppet å gå tilbake til Vista. Typisk :(

Lenke til kommentar

Har en gammel AMD Athlon XP 1700+ (1.3GHz) og 1GB RAM.

Noen her som har prøvd Win7 med lignende spes?..

 

 

(Har jo selvfølgelig lagt inn Win7 x64 på hoved pc, og er kjempe fornøyd så langt etter to år med Vista x64. Synes egentlig Vista har fått ufortjent mye pepper…..)

Lenke til kommentar
Noen som har fått til å laste ned Windows 7 via Google Chrome?

Jeg måtte ty til firefox til slutt. Fint hvis MS kunne ha skrevet dette på

forhånd at registreringsprosessen krevde spesifikke nettlesere.

 

Jeg hadde samme problem, så jeg hoppet inn i IE8.

 

Har forøvrig installert W7 RC (32-bit) på en testmaskin nå (Toshiba Tecra M9), og ferdig installasjon bruker 8,96GB plass på harddisken, 27% minne idle (av 2GB) og har etter en omgang Windows Update installert drivere for alle enheter, med unntak av en Unknown device jeg ikke har bestemt meg for hva kan være enda.

 

Påstår at man trygt kan installere Win7 RC på sin egne private PC om man vet hvordan man evt. kommer seg tilbake til et annet OS som virker.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg usikker jeg også angående valget rundt 64-bit eller 32-bit...

 

Har det siste halve året inneholdt veldige positive endringer innen 64-bit støtte og ytelse på student PC'en? Eller er64 bare et kulere tall enn kulere tall en 32 og derfor bedre, samtidig med at ingen med reel kunnskap gidder å bruke tid på å gjenta de samme doktoravhandling lange innlegg og kommentarer?

 

Men det er jo bare å prøve og feile, samtidig nytte litt den samme enkle tilgangen på MS OS som på 90 tallet?

 

Blir vi like hekta 20 år senere, blir 2009 et tungt år for Linux.

 

Forøvrig var jeg en av dem som mente Nintendo 64 var bedre enn Playstation, fordi 64 er kulere enn 32!

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å ikke velge 64-bit hvis man har maskinvaren til det. Ytelsen er bedre, man har mulighet for mere minne og 64-bits kompabiliteten blir jo bare bedre og bedre for hver dag som går, så dette er ikke noe reelt problem lengre for meg hvertfall.

Lenke til kommentar
Har en gammel AMD Athlon XP 1700+ (1.3GHz) og 1GB RAM.

Noen her som har prøvd Win7 med lignende spes?..

 

 

(Har jo selvfølgelig lagt inn Win7 x64 på hoved pc, og er kjempe fornøyd så langt etter to år med Vista x64. Synes egentlig Vista har fått ufortjent mye pepper…..)

 

Har kjørt windows 7 beta build 7000 på en pc på jobben med 512MB minne og 1Ghz cpu uten problemer. Men vil anbefale minimum 1GB minne, så det skulle gå greit å kjøre det på din.

 

 

Ellers så har eg kjørt RC siden fredag, utrolig deilig OS...gleder meg til den ferdige releasen kommer :)

Lenke til kommentar
Har kjørt windows 7 beta build 7000 på en pc på jobben med 512MB minne og 1Ghz cpu uten problemer. Men vil anbefale minimum 1GB minne, så det skulle gå greit å kjøre det på din.

 

 

Ellers så har eg kjørt RC siden fredag, utrolig deilig OS...gleder meg til den ferdige releasen kommer :)

 

Jeg kjører W7 x64 på en 1GB, det går greit. Men må vente litt av og til. Skal oppgradere til 4GB znart. Må bare få ut fingeren.

Lenke til kommentar
Den klarer tilogmed en XP-sesjon i VMplayer uten problemer. (1gb dedikert til VM-en).

 

Kommer du ut på nett fra XP i VMPlayer? Jeg testet win7x64 i helga på en HP EliteBook 8730w. Det fungerte bra. Men jeg får altså ingen tilgang til nettet fra XP i VMPlayer. Litt googling har avslørt at flere sliter med dette. Hadde dette fungert ville jeg sluppet å gå tilbake til Vista. Typisk :(

 

Har hatt samme problem selv ja, både på netbooken og en HP 8530w (samme modellen som du nevner med 15" skjerm) som jeg også har installert W7 på. Fikk det til å fungere i går ved å sette til bridged network mode, restarte VM-en og kjøre ipconfig /release og ipconfig /renew. Kan godt hende man bare trenger å ta en ipconfig release/renew, men dette er nå i alle fall alt jeg gjorde for å få det til å funke. :p

Håper det funker for deg også.

 

Edit:

Dette var standard Windows ja. Det stoppet helt opp under installasjonen :hmm:

 

Høres mer ut som hardwarefeil, gitt. Har installert win7 på seks maskiner nå uten et eneste problem.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Fått lastet ned Rc1 64 Bits versjonen nå og har prøvd den litt :

 

*Minnebruken er ca 1.57Gb med en hel haug av programmer som kjører (utorrent, skype, messenger , avast ) og ser ut til å være noe snillere enn vista.

 

*Superfetch og Prefetch fungerer bedre her enn I vista, mindre HD aktivitet er allerede registrert så det er godt mulig at den har blitt kraftig forbedret.

 

*W7 innstallerte riktige drivere for 99% av enhetene mine (noe småproblemer med Crative Audigy 2 zs).

 

*Spill fungerer av en eller annen grunn bedre enn på vista, et par av de "snodige" crashene er helt borte.

Lenke til kommentar
Fått lastet ned Rc1 64 Bits versjonen nå og har prøvd den litt :

 

*Minnebruken er ca 1.57Gb med en hel haug av programmer som kjører (utorrent, skype, messenger , avast ) og ser ut til å være noe snillere enn vista.

 

*Superfetch og Prefetch fungerer bedre her enn I vista, mindre HD aktivitet er allerede registrert så det er godt mulig at den har blitt kraftig forbedret.

 

*W7 innstallerte riktige drivere for 99% av enhetene mine (noe småproblemer med Crative Audigy 2 zs).

 

*Spill fungerer av en eller annen grunn bedre enn på vista, et par av de "snodige" crashene er helt borte.

 

TADA! Enda en fornøyd W7 bruker! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...