Gå til innhold

Last ned Windows 7 RC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
prøver på nytt nå. Men en ting jeg lurer på. har Intel Core 2 Quad-cpu. Kan jeg da bruke 64-bit versjonen?

Ja.

 

Intel har støttet 64bit siden Pentium4 "prescott" kom i 2004.

AMD startet trenden med 64bit-støtte i Opteron og Athlon64 i 2003.

 

Noen billig-CPUer (Celeron, Sempron osv) ble solgt uten 64bit etter det, men nå støtter alt utenom Intel Atom, 64bit.

Lenke til kommentar

Jepp, det er en vesentlig forskjell på:

 

Core Duo-serien (mikroarkitektur med kodenavn Yonah)

Core 2 Duo-serien (mikroarkitektur med kodenavn Core)

 

Førstnevnte er forenklet forklart en "Pentium M dobbeltkjerne" mens sistnevnte har fått ny kjernearkitektur med blant annet 64bit. Samtidig skjedde det en rekke store endringer i kjernearkitekturen. Dette la grunnlaget for Core 2-seriens suksess.

Lenke til kommentar

Min Intel Core Duo er på 1,2 Ghz. Det er en veldig sterk prosessor til å være på 1,2 Ghz. Ellers har jeg også en bærbar med Pentium M på 1,4 Ghz, selv den er en veldig bra prosessor. Bruker begge 2 ennå. Dessuten er det nokså kjølige prosessorer har jeg inntrykk av.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg antar du sammenligner med Pentium4-serien. Pentium III, Pentium M, Core og Core 2 har faktisk ganske nært slektskap. Pentium 4 skiller seg klart ut på mange måter. Blant annet med mye høyere klokkefrekvenser, mye lavere ytelse per GHz og mye dårligere ytelse/effekt-forhold. Dette skyldes svært mange underliggende faktorer i mikroarkitekturen.

 

Pentium III, M, Core/Core2 har alltid hatt god ytelse per GHz og lavt effektforbruk i forhold til ytelsen.

 

G: Din Core Duo 1,2 er omtrent like rask som Pentium M 1,4 på entrådede oppgaver, men bortimot dobbelt så rask på programmer som utnytter 2 kjerner godt. Bruker man ikke flertrådede programmer eller multitasker mye så er Pentium M fortsatt en bra prosessor til det meste utenom spilling. Selv har jeg en Pentium M 1,6 som yter bra til "kontorbruk". Siden den har 1 GB ram så tror jeg at jeg skal legge inn W7 RC på den (i dualboot med Ubuntu 9.4). Synd jeg ikke får brukt XP-modus på W7. Synd jeg ikke finner noen god PATA SSD til den heller.

Lenke til kommentar
Selv har jeg en Pentium M 1,6 som yter bra til "kontorbruk". Siden den har 1 GB ram så tror jeg at jeg skal legge inn W7 RC på den (i dualboot med Ubuntu 9.4). Synd jeg ikke får brukt XP-modus på W7. Synd jeg ikke finner noen god PATA SSD til den heller.

Akkurat på en slik maskin ville jeg bare brukt Ubuntu og ikke Win7 Simen1.

Men jøss be my guest ;)

Lenke til kommentar

Argh.. Når jeg klikker på setup så får jeg denne beskjeden : C:\Documents and Settings\Tord-Inge *****\Skrivebord\setup.exe er ikke et gyldig Win32-program. :wallbash:

 

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Er forresten 64-bit versjonen..

 

Edit: Glem det, fant det ut..

Endret av Tord93
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvor Simen1 lyver. Derimot er det blitt klarlagt forskjellene:

 

Intel Core Duo er 32-bit

 

Intel Core 2 Duo (Quad..) er 64-bit, Pass på at du har det 2 tallet. Forresten en dårlig navngivning av Intel dette her og blandet tallet på generasjon med tallet på kjerner (2 og Duo).

Lenke til kommentar

Det smarteste er å gjøre en clean install av Win7 dere. Selv om det skal fungere å oppgradere, så vil en clean install være bedre. Da blir man kvitt en del rot som det blir på system partisjonen over tid også.

Boot fra DVD'n med Win7 og legg det inn på den måten.

Lenke til kommentar
Akkurat på en slik maskin ville jeg bare brukt Ubuntu og ikke Win7 Simen1. Men jøss be my guest ;)

Bare på grunn av 1 GB ram eller noe annet?

 

Forøvrig er det en bærbar med klar og god 1600x1200 skjerm, godt med tilkoblinger og fungerer ellers bra med XP og Ubuntu i dag. Dvs. til foto + kontorprogrammer.

 

Mulig du har et poeng, at jeg bør beholde det som i dag.

"if it aint broken - dont fix it"

Lenke til kommentar
Intel har støttet 64bit siden Pentium4 "prescott" kom i 2004.

AMD startet trenden med 64bit-støtte i Opteron og Athlon64 i 2003.

 

Noen billig-CPUer (Celeron, Sempron osv) ble solgt uten 64bit etter det, men nå støtter alt utenom Intel Atom, 64bit.

Hm, jeg har en Intel Core Duo i min bærbare maskin og såvidt meg bekjent er det 32-bit. Denne er vel fra 2006.
Jepp jeg vet, skulle bare påpeke Simen1 sin feilinformasjon. Liar! :tease:

Jeg prøver å finne ut hva du mener er feilinformasjon, uten at jeg finner noe særlig. Mener du jeg burde spesifikt føyd til Core Duo i siste linje i stedet for å bare skrive "osv"?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer om jeg skal legge inn Windows 7 RC på en Athlon XP 2,0 Ghz. Den PC'en står og støver likevel. Dessuten har den lekkasjestrøm på BIOS-batteriet, så BIOS'en resettes til Factory defaults noen ganger per år (hyggelig), for da er det modent for batteribytte. :p slitsomt.

 

EDIT: det kan jo hende det blir avinstallert etterpå. Men det kan jo være gøy å se om Windows 7 er like raskt eller rasker enn Windows XP på denne type hardware. Radeon 8500 skjermkort forøvrig.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg synes HW.no kunne satt opp en bit-torrent server, slik at også vi andre kan laste det ned. Går det an å få lastet ned dette på en tredjeparts server via bit-torrent? Og kan man da få registrert seg hos Microsoft etterpå?

Lenke til kommentar

Tross av at IE8 er deaktivert så vil den likefult hente oppdateringer til den som krever reboot, via Windows Update. Poenget med "deaktivering" ser jeg ikke helt, man får ikke mer plass på harddisk og fortsatt må man oppdatere den...

 

Mappe for Games vil forbli i startmeny uten at jeg får slettet den, selv om de alle er blitt deaktivert..

 

Ønsker man å endre ikon for mapper så ser jeg de fortsatt bruker Win98 ikoner.. De kunne kanskje spandert på seg noen nye.

 

Installerte Kubuntu Linux 9.04 og Win7 i Virtualbox med samme "hardware"(herunder 1gig med ram), og man har helt klart mye å hente på å velge Kubuntu for dem med bærbare/eldre maskiner mht. ytelse.

 

Muligheten for å automatisk justering av programstørrelse ved å trekke det til ulike sider likte jeg godt. Kontrollpanelet er også blitt ryddig, minner meg veldig om det man finner i Mandriva.

Lenke til kommentar
Jeg synes HW.no kunne satt opp en bit-torrent server, slik at også vi andre kan laste det ned. Går det an å få lastet ned dette på en tredjeparts server via bit-torrent? Og kan man da få registrert seg hos Microsoft etterpå?

 

Vi andre? Hvem er dere da? :) Og hvorfor kan dere ikke laste ned fra microsoft?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...