Gå til innhold

Last ned Windows 7 RC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor bruker dere 32-bit i stedenfor 64-bit?

 

Har installert Win7 x64 på tre maskiner i helgen, og skal installere 32-bit på en Lenovo netbook i dag, for å se hvordan det går. Hittil er jeg veldig fornøyd. Ikke støtt på noen spill eller programmer som ikke fungerer, og responsen er overraskende god, særlig på indeksering/søk og filbehandling.

Det er jo ikke noe i veien å benytte 64bit, bare det at:

- Spiser mer minne(30-50%?). Så har man ikke en flott maskin med masse ram så er det litt kjedelig for øyeblikket.

(...)

Stemmer virkelig dette? Tenkte jeg skulle teste ut win7 og har 4GB på maskina. Ville det kanskje vært en fordel å bruke 32bit-versjonen i stedet for min del selv om jeg ikke får utnytta alt minnet mitt? Endret av Lars
Lenke til kommentar

64-bit tar mer ressurser da det foretar flere kalkulasjoner enn 32-bit gjør. Men vil ikke si at det spiser 30-50% av minnet. Da tar du hardt i... Har du 4GB minne, eller mer, går du for 64-bit (CPU må også støtte 64-bit..)

 

Når det gjelder drivere, så vil trolig W7 finne disse selv. Men hvis de ikke blir funnet, tar du vista driverene, 64-/32-bit alt etter som.

Lenke til kommentar

Lastet personlig ned denne for 2 uker siden og det gikk lynraskt, men jeg brukte torrent.

 

Etter 2 ukers bruk kan jeg ikke si annet enn at det aldri skal Vista inn på maskinparken min igjen, har bare positive brukeropplevelser med RC versjonen av W7. Den er glatt, lettkjørt, rask og stabil :)

 

Det skremmer meg litt med tanke på markedsandelene til Linux, tror ikke det blir så lett å erobre markedesandeler etter W7 er sluppet :(

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hva skal du med XP og Windows 7 samtidig? Vil tørre å påstå at W7 erstatter XP, og vel så det.

Jeg skal bare leke i win7

Du vil ikke få noen god følelse med Windows 7 hvis du installerer den i en virtuell maskin. Den bør helst installeres på en egen disk-partisjon. Hvis du ikke har noen ledig partisjon på disken din, så finnes det spesialverktøy som kan "resize" en partisjon uten at du mister de data som ligger på den. (Men de sier at du bør ta backup først...)

I den ledige plassen som skapes på denne måten kan du opprette en ny NTFS-partisjon der du kan installere Windows 7. Etter installasjonen vil du kunne velge mellom 7 og Xp når du booter maskinen.

 

Det finnes mange oppskrifter på nettet over hva du må gjøre for å "resize" en diskpartisjon.

Lenke til kommentar

Herregud! Hver tiende artikkel på Hardware.no for tiden handler om Windows 7. Og i diskusjonene er det alltid folk som kan melde om hvor fantastisk Windows 7 er. Og hvor forferdelig Windows Vista har vært. Og dette har pågått i 4 måneder nå. Dette er tidenes hype.

 

Windows 7 == Mojave

Lenke til kommentar
Hva skal du med XP og Windows 7 samtidig? Vil tørre å påstå at W7 erstatter XP, og vel så det.

Jeg skal bare leke i win7

Du vil ikke få noen god følelse med Windows 7 hvis du installerer den i en virtuell maskin. Den bør helst installeres på en egen disk-partisjon. Hvis du ikke har noen ledig partisjon på disken din, så finnes det spesialverktøy som kan "resize" en partisjon uten at du mister de data som ligger på den. (Men de sier at du bør ta backup først...)

I den ledige plassen som skapes på denne måten kan du opprette en ny NTFS-partisjon der du kan installere Windows 7. Etter installasjonen vil du kunne velge mellom 7 og Xp når du booter maskinen.

 

Det finnes mange oppskrifter på nettet over hva du må gjøre for å "resize" en diskpartisjon.

 

Har Win7 installasjonen mulighet til å resize en partisjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...