Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Etter å ha blitt kontaktet av et tilfeldig, 22årig kvinnemenneske på nettby, sitter jeg igjen med prakteksemplarer på redselsfull kvinnfolk-tolkning:

 

Først hun, så meg, deretter annehvert:

 

-Må si jeg likte profilen din veldig godt. Hørtes nesten perfekt ut. (For godt til å være sant).. Hehe...

Men står til med deg da? :)

 

-"Om noe høres for godt ut til å være sant, er det som regel det", har mange kloke mennesker sagt.

Profilen min er dønn ærlig og lite sugarcoated den, men jeg har ikke vanskeligheter med å påpeke mangel på perfeksjon i sammenheng med din: Jeg har _overhodet_ ingen interesse av fotball. Bortsett fra å spille tjuett på løkka. Fotball på TV utgår lett til fordel for Curling, om ikke tilogmed kappgang(grøss).

Jeg bør kanskje nevne fotballignoransen min i profilen da, så slipper fler uskyldige sjeler å tro jeg er bedre enn jeg er.

Sånn helt ellers står det bra til! ;)

 

-Om du ikke har no interesse av fotball burde da ikke være no problem. Alle har forskjellig smak.. Unødvendig å utdype det så mye pga jeg liker det og ikke du.. Jeg ville jo egentlig bare si at jeg likte det jeg leste.. Men da var du ikke så "perfekt" alikevel.. Ha en fortsatt fin dag

 

-Haha, nå tror jeg du tok det litt annerledes enn det var ment, gitt. Det var ikke ment fornærmende eller avvisende på noe som helst vis, at det ble mengden ord det gjorde er rett og slett et resultat av måten jeg skriver på.

Jeg har absolutt ikke noe problem med å omgås "fotballidioter", de fleste vennene mine er strengt tatt slike.

MAO var det bare ment som en liten morsomhet med hensyn til at halve din profil hadde fotballstoff, og at det første jeg kom på når jeg leste "for godt til å være sant" var nevnte sitat.

Ikke noe faktisk negativt altså ;)

 

-Jeg tok ingenting av det negativt.. Jeg bryr meg fint lite om hva andre mener.. Bare et takk for det jeg skreiv hadde vært det jeg forventa.

 

-Ah, sånn å forstå. Jeg er usikker på om jeg nevner det i profilen, men jeg er dessverre utstyrt med forholdsvis korte sosiale antenner, så litt kalibreringsvansker oppstår med ujevne mellomrom.

Det var _selvfølgelig_ veldig hyggelig å høre! :)

 

[litt uviktig, småsurt pludder fra henne og litt solskinn fra meg følger, hvorpå historien fortsetter:]

 

-Mhm.

Hør, før jeg stikker avgårde for en måneds tid, skal du få et velment råd(No offence, men det var ganske lett å se at du ble litt.. mutt av noe jeg skrev) :

Ta ALT i beste mening. Dette er en av få ting jeg vet hva jeg snakker om, og jeg kan love at å ta ting negativt når det _kan_ ha vært uskyldig, fører bare til vondt for en selv.

Hvis du umiddelbart tar noe i en kjip mening, tenk igjennom en gang til om det _kan_ ha vært ment positivt eller uskyldig. Og er det noen som helst mulighet for det - tolk det positivt. Det gir deg ikke bare mye mer å smile av, det har dobbel effekt fordi det totalt avvæpner de som faktisk mener noe negativt når du tolker det velment.

Totalt sett gir det deg en veldig mye lysere og lykkeligere hverdag og liv, det garanterer jeg personlig. :)

Lykke til, ha en fin helg! :)

 

-Hadde du visst hva det var snakk om så hadde du ikke skrivd alt det der. Ganske så bortkasta.. Og jeg trenger ikke fra en person jeg ikke kjenner. Jeg klarer meg utmerket uten dine "vise" ord.. Jeg vet faktisk hva jeg gjør og hvorfor, noe du ikke vet at jeg gjør..

 

Er det mulig å være SÅ bitter? Jeg sendte et siste svar, men hun blir vel bare forbanna:

 

-Nå tok du tilogmed det velmente rådet dårlig opp, ser du virkelig ikke hvordan det forsurer hverdagen og humøret?

Jeg vet ikke "hva det er snakk om", og har heller ikke behov for å vite det. Jo, jeg hadde skrevet akkurat det samme, det var helt generelt råd kjære deg, ikke tilsvar på noe konkret. :)

Og at jeg ikke kjenner deg spiller heller ingen rolle, sannhet er sannhet, lykke er lykke og blide mennesker er blide mennesker. Heldigvis. :)

Dog ser jeg at du er trassig innstilt til mine innspill uansett nå, så bidrar nok desverre lite uansett hva jeg sier. Lar deg derfor være i fred fra nå, jeg får bare håpe det synker inn en dag, kanskje om du hører det fra noen andre :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=RntL-2uwt_g

http://www.youtube.com/watch?v=l9K4BKkLaCI

 

Ønsker deg all mulig lykke fremover :)

____________________________

 

Greit nok at jeg er kvalmende hyggelig i mine meldinger, men er det mulig å være så POTTEsur for ingenting? Jeg lo hvertfall godt. Jenter; Det over er prakteksemplar på hvordan dere ikke skal reagere.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prøver å se på det fra begge siden.. og kan ikke helt forstå hvorfor du skulle legge i vei med ironi å greier før du visste en dritt om dama?

 

hvorfor ikke takke for at prfilen din var bra, skrive noen fine ord tilbake å fortelle hva du gjorde på? :p bare sånn for enkelthetens sjuld..

Endret av sissluss
Lenke til kommentar

BTW bom over det PERFEKTE eksempeltet på kvinnfolk logikken deres :D

 

 

.. var ute på lønsj med ei veninne netop som fikk lappen kl 9 i morres :)

 

 

så rakte du frem armen å skulle ta etter noe så sier hun:

 

"hva faen var det jeg skulle gjøre nå??.... JA! gire ja!"

 

 

doh *facepalm* :whistle:

Lenke til kommentar
jeg prøver å se på det fra begge siden.. og kan ikke helt forstå hvorfor du skulle legge i vei med ironi å greier før du visste en dritt om dama?

 

hvorfor ikke takke for at prfilen din var bra, skrive noen fine ord tilbake å fortelle hva du gjorde på? :p bare sånn for enkelthetens sjuld..

Hvilken ironi tenker du på? Det var ingen ironi i mitt første svar, og halve profilen hennes var dekket med "VÅLERENGA<3", som resulterte i svaret mitt. At jeg ikke sa takk var rett og slett en forglemmelse, og jeg fortalte at ellers gikk alt fint med meg, som hun spurte om. Var det så fælt?

Lenke til kommentar
Fleste jenter har lite kunnskap på alt som omhandler matrialer, elektronikk, motor og alt menn er "kjent for å kunne" - så hva er det som er igjen som jenter er eksperter på?

Hva er det egentlig jenter forstår?

 

Psykologi, sosiologi, sosialantropologi, historie, etikk, moral, oppdragelse osv.. osv..

 

Edit: glemte generell pedagogikk

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Det var humor, absolutt. Men velment sådan.

Jeg syns jeg var gjennomgående hyggelig jeg, prøver og prøver å få henne til å smile, men nei :p

 

Hun ga seg forøvrig ikke:

 

-Jeg tok ikke noe dårlig opp.. Jeg mener bare at folk som ikke vet noenting ikke burde si noe heller.. Så det du sier kommer aldri til å hjelpe til i det hele tatt..

______________________

-Siden du tydeligvis kan endel om dette, ser jeg gjerne at du utdyper, så jeg kan lære av mine feil:

Hvordan kan generelle gode råd for en gladere hverdag - som likegjerne kunne stått i en selvhjelpsbok eller et livsstilsmagasin, bli dårligere av at man ikke vet noenting om leseren?

Som sagt hadde jeg liten tro på umiddelbar effekt, men jeg håper du tar feil når du sier "aldri" :)

______________________

-Jeg utdyper ingenting.. Jeg har ikke bedt deg om å si alt du sier, så derfor er Jeg ikke interessert i å høre hva du har å si.. Jeg tar imot når jeg vil og trenger det.. Ikke av noen som desperat prøver å få folk gladere..

______________________

-----------------------------

Nå måtte jeg rett og slett provosere med en *klem* følte jeg:

-----------------------------

 

-Janei, shame on me som prøver å gjøre folk gladere. Fryktelig egoistisk av meg, beklager så mye.

Hadde jeg vært religiøs kunne jeg sikkert sagt jeg skulle be for deg, men jeg får heller si jeg håper for din og de du omgås sin del at du ser solskinnet en dag du og :)

ha et fint liv! *klem* :)

______________________

Underholdning på høyt plan! :D (ja, den siste der dryppet det litt sarkasme av, får være måte på hvor lenge jeg skal være overhyggelig)

Lenke til kommentar

Folk som er av den sorten at de gjerne vil at jeg skal hjelpe dem med ditt og datt, men ikke gidder ta i et tak når jeg trenger en tjeneste er nesten alltid kvinnfolk, hvertfall i "min" verden. Akk ja. Kanskje akkurat disse tullingene tror de er så små og sarte at de må få spesialbehandling eller noe sånt :p Ikke vet jeg... Evt at begrepet "fair play" ikke helt har seget inn i skallene deres.

 

Sikkert en sånn John Cleese endte opp med... måtte de ble flådd, stekt og dumpet på sjøen alle sammen

 

[/rant]

Lenke til kommentar

At jenter ikke forstår seg på generøsitet og andres ydmykhet over internet har jeg også fått erfare. Godt bidrag toth! :)

 

Selv har jeg vært et ekte offer for nettopp denne manglende evne til å sette seg neg og skaffe seg et overblikk over samtalesituasjonen:

 

Snakker med en veninne som jeg ikke kjenner så veldig godt, og vi kommer innpå temaet "religion og livssyn".

 

Hun: Jeg er kristen.

 

Jeg: Åh. :) Jeg er agnostisk ateist, jeg. :)

 

Hun: Ja, du tror ikke på Gud.

 

Jeg: Nei. :) Det er ikke det at jeg tror at Gud ikke eksisterer, det er bare at jeg ikke selv har noen grunn til å tro at Han eksisterer. Menmen, hva som gjør at du kaller deg kristen, da? :)

Hun: Jeg tror på Gud, og Jesus.

 

Jeg: Ah. :)

 

Hun: Hva da?

 

Jeg: Vel, det er ganske mange som kaller seg kristen, uten å tro på det som står i bibelen og på mange måter ikke være "kristen". Det er litt interessant. Jeg f.eks. tror på Jesus som en historisk person, fordi det er beviselig at en slik person har eksistert, men at han var Jesus Kristus og utførte mirakler er noe annet, for det kan jeg ikke vite. Og for personer som ikke tror på alt som er i bibelen, så er kanskje ikke Gud så lik den kristne gud?

 

Vi er altså kanskje litt like, likevel. Begge tror på Jesus i alle fall. :)

 

Hun: Vel, jeg er kristen så dersom du ikke klarer å leve med det så kan du bare slutte å snakke!

 

:wow:

 

----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------

 

Nå skal det sies at vi trolig snakket forbi hverandre her, og jeg kunne se det. Skikkelig hyggelig jente. Ja, faktisk ble vi et par senere - men da viste det seg, etter kanskje ett år, at dette hang alt for godt igjen. Jeg fortalte henne om nettopp dette forumet, og hun begynner etter første dags inspeksjon av forumet:

 

Hun: Gah

 

Jeg: Hm? :p

 

Hun: Blir så provosert. Religionsgreiene på diskusjon.no.. Er det MULIG å respektere? Holde en høflig tone mot de som mener noe annet?

 

Jeg: ^^

 

Etter en liten prat der det kommer frem at jeg er enig i at veldig mange innlegg på dette forumet er av dårlig kvalitet - veldig mange angriper fremfor å diskutere rederlig og bra. Imidlertidlig får jeg frem at disse dårlige innleggene kommer fra alle kanter, ikke-religiøse som religiøse, og at det også er en del brukere som er veldig flinke til å skrive skikkelige gode innlegg. Hun mener at alle innleggene kun er nedverdigende:

 

Hun: Ser ut til at hvert eneste innlegg er slik. Hvorfor ikke bare legge ned hele driten?

 

Jeg: Neh, da har du ikke lett lenge nok :)

 

Hun: Mange ateister som kan fint lite om troen.

 

Jeg: Det er en god del ateister der inne som jeg vet om, faktisk, som er veldig aktive på det forumet og kan mer om den kriste -og andre religioner enn de aller fleste. :)

 

Og jeg fortsetter..: *Dette er mer eller mindre ordrett* De som virkelig kritiserer religiøse for å være religiøse, er ofte personer som ikke har satt seg inn i religionen. Og de som kritiserer andre veien, er ofte personer som ikke helt vet hva de kritiserer. Og når begge parter har brølaper, kritiserer de som kan noe om begge deler, brølapene. Så de som er der for å lære eller høre noe nytt, får aldri noe.

 

Hun: Så de kan stenge det

 

Jeg: Nei. *Så forteller jeg om eksempler der brukere faktisk lærer, og at dette vises gjennom nyere innlegg, og fortsetter:* Det er ikke bare for religionsprat heller. Det er jo òg for filosofi -og livssyns-diskusjon. Og siden religion treffer begge disse andre temaene, så blir det litt vanskelig å skille de at noen ganger. Tror for eksempel tråden "Hvorfor er du kristen?" egentlig spør om den filosofiske begrunnelsen, mens mange tar det som.. ja, hvorfor er du kristen? Det er den forumsdelen jeg egentlig liker best :) Så jeg vil ikke at den skal stenges! :p

 

Hun: ..

 

Jeg: Leter du, så finner du gode innlegg der :)

 

Hun: ..

 

Jeg: Og det er ingen grunn til å gi meg silent-treatment :$

 

Hun: *vil ikke kommentere fordi jeg er helt uenig og vil ikke skape krangel - som skapes litt for lett*

 

------------------------------------------------------------------------------------

:dontgetit:

 

Det skal sies at alt ikke er ordrett her, og heller ikke reflekterer slik personen er som en helhet - og vi gjorde slutt av andre grunner. Egentlig er vel ingenting ordrett, men kronologien og innholdet i samtalen er bevart, og også "følelsene" i form av smileyer og formulering, enn om moderert. Helt til dette forholdet tok slutt har jeg ikke siden fått nevne emnet før hun bryter ut i sinne, eller tier helt. Uansett hvilken munter stemning som gjalt - likevel skulle hun for påpeke at hun var mer åpen om emnet enn meg, og at jeg kunne lite om nettopp dette emnet.

 

Det emnet jeg interesserer meg mest for per dags dato, alltid har interessert meg mest i, fikk man altså ikke lov til å nevne.

 

I mean, come on! :roll:

 

Selv om dette er en trist historie, igrunn, og at det er mange lettvinte løsninger ved hele misforståelsen, så er det hysterisk morsomt - og kvinnfolk-logikk-preget - at dette måtte lide helt til forholdets slutt ene og alene fordi hun ikke vil eller makter å finne eller se en løsning.

 

Konklusjon: That we in some ways are different, matters not - unless if you're a guy and have a girlfriend, becuase if such's the case; You'll have to shut up, and have no truth to embrace.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
Av mine 18 år på denne klode kan jeg bekrefte at jeg har møt langt flere veloppdragne kvinner enn menn :sleep2:

Kanskje veloppdragne som i å takke for ting, hilse, osv, men langt ifra veloppdragne når det kommer til helt basic oppførsel om hvordan en skal behandle andre mennesker. Manipulering, mobbing, løgner osv. Det er utrolig mye lettere å vite hvor en har en kamerat enn ei venninne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...