Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har prøvd kjære deg.. :)

 

 

alt det du vet om, jeg vet om og legen min og din vet om.. har jeg prøvd..

 

utenom sterelisering og spiral..

 

 

 

jeg har ei med samme symtomer å plager som meg, begynte på hormonspiral og mista mens, smerter.. ALT.

 

men det er en sjanse for å bli steril.. men jeg har ikke store baby planene, så det er en risk jeg er villig til å ta :)

 

 

 

 

OT

Endret av sissluss
Lenke til kommentar

 

Er så enig. God allmennkunnskap er noe veldig få jenter har

 

 

Men dei har stålkontroll på alt det DRITET dei les om i jentemagasina sine. Feilprioritering deluxe.

 

Jeg må bare spørre. Hva slags jenter er det egentlig dere henger med?

 

 

Kan komme med et eksempel da:

 

Før valget var det knapt én eneste jente i klassen min som kunne noe som helst om politikk. De "visste" at FrP var rasister og ville gi drikke til alle, og Sv et rent miljøparti. Under diskusjoner i klasserommet sa de knapt noe, og når de sa noe, avslørte de hvor lite peiling de hadde. Det var først noen uker etterpå, når vi fikk prøve i temaet, at de begynte å plukke opp noe.

Lenke til kommentar

nå har jeg engasjert med i politikken da

 

men at du ikke er så klok på et område skal jo ikke bety noe..

 

mange gutter som f.eks er jævelske på pc men ikke kan skifte dekk en gang.

 

 

min x var slik.. jeg lerte han å skifte dekk, olje osv.. generellt småskruing rundt forbi..

 

men det gjør jo ikke han til dum fordet.

Lenke til kommentar

Men det at jenter har så vanskelig for å lære er noe annet.

Du kan vise dem hvordan du gjør div, og prøve å forklare noe(for å fortsette med bileksempel) som hvordan en forbrenningsmotor fungerer.

De må ha det inn med teskje før de skjønner tegninga, og enda har de ikke helt peiling på hvordan alt går rundt.

Lenke til kommentar

Ja, det med motorer og slikt har garantert med interesse å gjøre. Jeg har ingen interesse av å vite hvordan en bilmotor funker, så hvorfor i helvete skal jeg gjøre en innsats for å forstå det? Blir som om jeg skulle forklare min kjære hvordan strikking og hekling fungerer. Hadde gått fint inn det ene øret, og ut det andre.

Lenke til kommentar

At gutter har mer allmennkunnskaper (geografi,samfunnskunnskap,matte,historie osv) er helt klart, og alle jentene jeg har snakket med synes å være enig. Er forøvrig ganske morsomt at det var stort sett de smarteste jentene som sa seg enig, mens det var de dumme som mente at jenter var mye smartere osv :p

 

Dette kommer nok en del av at menn forguder det å være god og å være best mye mer enn kvinner.

 

Men jeg tror ikke det er roten til kvinnfolklogikken. Kvinnfolklogikken kommer av at kviner styres mer av følelser enn menn, og at kvinner har noen perioder der de er svært tilbøyelig for følelsene.

 

J: Du får ikke lov til å spille data. Det er teit. *sitte i en time på facebook*

Lenke til kommentar

Dårlig eksempel, ville bare følge det sissluss sa.

Som jeg sa før virker det som om jenter har det litt vanskelig for å forstå diverse, som om de har en annen måte å se på verden.

En IQ block på en måte. Men det er virkelig ikke alle jenter som er slik, det fins noen heldige sjeler som har vett i hodet.

Lenke til kommentar

Jeg har så lyst å presentere dere for noen av guttene i klassen min, som er atten år og fortsatt ikke vet hva "etikk" vil si eller sliter med å analysere tekster, å dividere tall med desimaler, eller å huske hvem som fikk reist Versailles.

 

Jeg kan godt være enig i at en del jenter har mindre kunnskap på de områdene der på grunn av at det rett og slett ikke interesserer dem - i likhet med en del gutter - men jeg blir provosert (sjokk, hormonell som jeg er) når gutter våger å påstå at det er på grunn av lav intelligens eller nedsatt læreevne.

Lenke til kommentar

Altså. Jeg har bodd bortafor Skotselv og kan si at jeg har null peiling på geografien i området der. Det vil jo ikke si at jeg er dårlig på geografi generelt, bare at jeg aldri har tatt meg tid til å sette meg inn i navn og lokasjon på små tettsteder jeg aldri drar til. Europa- og verdensgeografi er jeg derimot brukbar på.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar
Altså. Jeg har bodd bortafor Skotselv og kan si at jeg har null peiling på geografien i området der. Det vil jo ikke si at jeg er dårlig på geografi generelt, bare at jeg aldri har tatt meg tid til å sette meg inn i navn og lokasjon på små tettsteder jeg aldri drar til. Europa- og verdensgeografi er jeg derimot brukbar på.

 

 

hu bodde i hokksund. viste ikker hvor ormåsen, skotselv, åmot eller noen av stedene i området er. hu er født og oppvokst i det området og de stenene som ligger helt tett intillhverandre burde man vite hvor er. hvertfall hvor langt unna de er. hu fikk sjokk da jeg sa 10 min

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...