Gå til innhold

Youtube fjerner flere videoer


Anbefalte innlegg

HALLO HW LIKSOM-JOURNALISTER:

1. Gammel sak.

2. Dere "glemte" å fortelle om at avtalen warner hadde med youtube faktisk har gått ut på dato, og at en reforhandling har strandet fordi warner vil ha mer penger.

3. Fordi den gamle avtalen har gått ut på dato så har warner bedt youtube å fjerne all warner stuffs.

4. Fordi det ikke er en avtale så rapporterer warner inn innslag som inneholder warner stuffs (filmer laget av private brukere som legger på litt koselig bakgrunnsmusikk f.eks)

5. Fordi youtube har et system som tagger videoer med hva de har av innhold. Dette fører til at når warner ber youtube fjerne 1 film med en warner sang, så sletter youtube filmer som er merket å ha den sangen istedet for filmen - slik at 1 fjerning fører til at flere blir fjernet automagisk.

6. Dette contentid systemet til youtube fører da til enda mer bråk da filmer som kommer i kategorien "fair use" også blir slettet.

 

Slutt å klipp og lim. Les, surf etter mer, tenk, og så skriv litt??? Eller var det meningen at det skulle fremstå slik??

Ville bare legge til:

 

 

På videoen spiller Weybret på piano og singer låten "Winter Wonderland".

 

Acv moar? Fail.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er vel bare riktig at youtube fjerner musikkvideoer/feature films, uansett hvor mye jeg kommer til å savne dem. For meg personlig så er det bare flott at de fjerner amatørinnspillinger av diverse musikk, fordi jeg hater å måtte browse meg gjennom et hav av dritt hver gang jeg skal finne en original.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja, det er vel bare riktig at youtube fjerner musikkvideoer/feature films, uansett hvor mye jeg kommer til å savne dem. For meg personlig så er det bare flott at de fjerner amatørinnspillinger av diverse musikk, fordi jeg hater å måtte browse meg gjennom et hav av dritt hver gang jeg skal finne en original.

 

Det utsagnet var morsomt.

Du synes det er greit at de fjerner original-"snutter" av f.eks. ditt favorittband, samt patetiske "karaoke-versjoner" av de samme.

Fordi de gjør at du må lete etter originalen som er fjernet?

 

Og:

Hvorfor er det greit at de samme "snuttene"/filmene/musikk (gjerne i betraktelig bedre kvalitet) finnes på ulike sentrale server til <sett-inn-"pirat-site-her>, men ikke på Youtube's servere?

Jeg må da konkludere med at du er mot fil(d/stj)eling. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sony, Warner & Co er ikke akkurat blandt mine favoritter fra før og historier som dette gjør ikke akkurat respekten noe større.

 

Disse foretakene utgjør pilarene i en rettighetskåt industri som har voldtatt både artister og folk flest altfor lenge. Forhåpentligvis vil nettet etterhvert sørge for industriens fall.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om Warner music tenker på det faktum at de fleste artister/band starter med coverlåter. Det har da ingen ting med å tjene penger å gjøre, men om å vise at man setter pris på en viss sang eller artist.

Platebransjen er helt klart paranoid når det kommer til hvordan de forsvarer artistenes rettigheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Platebransjen er helt klart paranoid når det kommer til hvordan de forsvarer artistenes rettigheter.

Øh? Artistene har ingen rettigheter, plateselskapet tatt fra dem disse for lenge siden.

Lenke til kommentar
Snart har du ikke lovt å spille CD-er du har kjøpt i butikken for andre å høre for de har jo ikke betalt for CD-ene :whistle:

Ta det med ro, TONO tar hånd om deg med en gang du spiller av musikk i det offentlige rom ;)

Denne opprydningen er forøvrig noe Youtube driver med kontinuerlig, og er vel ikke noe å lage slikt oppstyr om?

Lenke til kommentar

Synes opplegget på youtube er litt merkelig. Spesielt når en tilfeldig person som spiller piano og synger en sang får fjernet filmen sin. Var det mange views på filmen?

 

Jeg fikk fjernet soundtracken på en linerider film jeg lastet opp en gang.... hehe :!:

Lenke til kommentar
Ja, det er vel bare riktig at youtube fjerner musikkvideoer/feature films, uansett hvor mye jeg kommer til å savne dem. For meg personlig så er det bare flott at de fjerner amatørinnspillinger av diverse musikk, fordi jeg hater å måtte browse meg gjennom et hav av dritt hver gang jeg skal finne en original.

 

Det er vel all bruk av musikken de vil til livs, og da er jo å fjerne originalen som har høyest prioritet.

 

Forøvrig en helt latterlig sak, men de er jo stormannsgale disse selskapene. Ford i USA nektet bla. en Ford Mustang-klubb å lage en kalender med bilder av sine egne Mustanger. En helt annen sak, men samme form for galskap.

 

Vi forbrukere får lage vår egen musikk og vår egen frie programvare som vi deler med hverandre, så kan Warner, Sony og resten av røkla sitte der med DRM som de kan selge til hverandre svindyrt.

Lenke til kommentar
Denne opprydningen er forøvrig noe Youtube driver med kontinuerlig, og er vel ikke noe å lage slikt oppstyr om?

 

Poenget burde være åpenbart. Med dette eksempelet til Warner, står det veldig mange

videoer i fare for å bli slettet, uten at det faktisk ligger noe bra grunnlag for det.

Eksempler:

Du sitter i hagen og filmer det fine været mens du kommenterer hvor fin dagen er.

Naboen har på musikk i bakgrunnen. Youtube fjerner hagevideoen (evt lyden sammen med kommentarene dine) din fordi musikken som naboen spillte ikke er tillat.

Hvis du en dag på stranden filmer dine barn som leker og ler, men dem ved siden av

hører på radio med noen kjente sanger på.

Du bestemmer deg for å spille gitar og synge en sang, f.eks. en av Alanis Morisette,

og vil ha litt feedback om teknikk og stemmebruk.

Du er på fest om noen fulle folk finner på noe morsomt, men tilfeldigvis går

en film på tv i bakgrunnen.

 

Folk skjønner vel at det blir for dumt hvis man skal drive å slå av tv og musikk

før man filmer noe.

 

 

Jeg tror at hvis dette fortsetter vil youtube miste mange, mange brukere,

og alternative sider vil dukke opp med teknologi som gjør det vanskelig å

få ordre fra noen myndighet. (noe ala p2p streaming f.eks).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...