Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

http://www.nettotobak.com/25-gora-eget

1kg råtobakk blir ca. 2,5kg snus.

 

 

Snusen er helt grei, koster ikke mye og dekker behovet mitt. Google og du finner diverse på både svensk og norsk.

Jepp, men det koster kr. 1 pr. gram i tull ( toll ) og mva oppå det igjen. Grrr...

Her er regnestykket mitt.

1kg snus 180,-

smak 20,-

Toll 1000,-

mva 300,-

Totalt 1500,- / 28 bokser ( ca. 35g pr. boks ) totalt pr. boks 54,-

...og så kommer frakt oppå det igjen fordi de sender ikke til Norge

Da er faktisk General billigere på Svinesund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nytt design og navn på General long portion: G3 (Generation 3). Endelig kan jeg kjøpe denne igjen siden jeg nå slipper å si generalexstrastronglong for å få folka i kassa til å forstå hva jeg vil ha. Har bare kjøpt 02 omtrent siden de flyttet skapene bak kassa. Er akkurat samme produkt bare at nikotinnivået har blitt senket fra 0.22 til 0.20 for non-white versjonen.

 

Nick & Johnny har også fått nytt design på alle bokser, og et par navn er endret. Radical Red heter nå Red Hot.

 

I tillegg kommer Skruf med 3 nye: Slim versjoner av Tranbär, Extra Strong, og original. Alle som white portions.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Godt de begynner å forstå det at noen av navnene er for tungvinte å si til kassedama.
Drittlei av å si nickandjohnnycrushedicewhite .

 

Savner virkelig når snusskapene stod ute i butikken.
Dog kudos til de butikkene som har disse papirlappene du skriver ut for røyk/snus.

Lenke til kommentar

Godt de begynner å forstå det at noen av navnene er for tungvinte å si til kassedama.

Drittlei av å si nickandjohnnycrushedicewhite .

 

Savner virkelig når snusskapene stod ute i butikken.

Dog kudos til de butikkene som har disse papirlappene du skriver ut for røyk/snus.

Rema(eller Rimi?) på Oslo S hadde det systemet, men nå har de av en eller annen merkelig grunn flytta systemet til kassa, så det er komplett umulig å handle snus der med mindre du vet akkurat hva du skal ha. I humør for å prøve noe nytt? Ikke forvent hjelp fra de bak kassa. Slutta å handle der etter endringa.

Lenke til kommentar

Rimi.

 

Det har sine fordeler og ulemper. Jeg handler en del der selv på vei til/fra jobb og det var smått irriterende da appratene stod foran kassa, man trakk lapp, bare for å få vite at det var tomt når de prøvde å scanne lappen. Man merket irritasjonen blant andre kødeltagere steg dramatisk i det man for tredje gang måtte gå tilbake for å velge en annen snus :p Når dette er i selve kasseapparatet så får den linket opp mot lagerbeholdningen slik at de får beskjed med en gang hvis det er tomt.

 

Men ja, er relativt døfødt at man ikke skal ha muligheten til å kunne snoke i skapet for å se om det er noe annet man vil ha. Jeg vil tippe dette er en gullgruve for enkelte merker, og svært ugunstig for nye produkter og nisjemerker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er dette aldri en problemstilling jeg har tenkt over, men så har du følgende:

http://www.toll.no/no/handle-i-utlandet/alkohol-og-tobakkskvote/kvote/

Det står at kvota gjelder tobakk. Onico er tobakksfri. Altså er det rimelig å anta at det går på verdigrensa, som er 3000 om du er mindre enn 24 timer i utlandet, 6000 om du er mer enn 24 timer i utlandet.

Samtidig, er ikke utenkelig at tollen/myndighetene er så firkanta at de mener Onico går under tobakk siden det er et tobakkslignende produkt..

 

Kanskje høre med tollvesenet på 22 86 03 12?

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Epok Hvit Tobak Orginal, veldig rart med helt hvite snusposer. Syns den smaker helt OK, selv om det er en merkbar forskjell til vanlig tobak. Men står ikke noe om styrke, så regner med at orginal vil se middels (svak) Når det renner er det heller ikke brunt, så kanskje positivt for noen.

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

Snus er bakteriedrepende, men det der kan høres ut som dårlig munnhygiene og/eller betennelse. Tror jeg ville vurdert et par bokser pose for å se om det bedrer seg (ikke white portion).

Okei, fordi har hendt at jeg har hoppa over tannpuss hvis jeg har vært ganske trøtt. men skal kjøpe meg pose så se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...