Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

 

 

Var i butikken i dag og da var det et snusskap fordelt på alle de 4 kassene og det virka som om den eneste metoden de brukte var å kaste boksen over folk og kasser. Så det en gang, og boksen trilla over halve butikken.

hehe ja har skjedd et par ganger her også:p Og når det er liksom 5 kasser og 1 skap så går det fort tomt for den jeg skal ha :p Noen ganger må jeg bare si at dem skal bare ta en :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Tenkte å prøve en boks med løssnus. Noen anbefalinger ?

 

Det jeg bruker nå og har brukt mest er skruf portion sterk. Liker ikke at snusen renner for mye. Så har hørt at general renner som faen så tenkte å holde meg unna den :p

HAWKEN

Toppers snus som har passe styrke og nydelig smak av Wintergreen

...eller

Skoal RC Wintergreen, Long Cut

Fiffig liten sak. Ferdig portioner med løs snus

 

Se på : walhalla.no ( utrolig utvalg )

Hawken og Skoal er ikke snus, men amerikansk "dip". Dette er laget på en annen måte og skal visstnok være mer skadelig for kroppen enn svensk snus. Forøvrig er dip ment å ha i underlippa istedet for overlippa og det skal også renne mye mer, og det anbefales at man spytter saften fra dip.
Lenke til kommentar

 

 

Tenkte å prøve en boks med løssnus. Noen anbefalinger ?

 

Det jeg bruker nå og har brukt mest er skruf portion sterk. Liker ikke at snusen renner for mye. Så har hørt at general renner som faen så tenkte å holde meg unna den :p

HAWKEN

Toppers snus som har passe styrke og nydelig smak av Wintergreen

...eller

Skoal RC Wintergreen, Long Cut

Fiffig liten sak. Ferdig portioner med løs snus

 

Se på : walhalla.no ( utrolig utvalg )

Hawken og Skoal er ikke snus, men amerikansk "dip". Dette er laget på en annen måte og skal visstnok være mer skadelig for kroppen enn svensk snus. Forøvrig er dip ment å ha i underlippa istedet for overlippa og det skal også renne mye mer, og det anbefales at man spytter saften fra dip.

 

Det er helt motsatt.

Har lest masse på nettet om det de siste dagene, og de sier det samme.

USA snus har mindre nikotin og er endel søtere på smak.

"Rå" snusen ( tobakksbladene ) er nokså likt laget ( lite tobakksblader som vokser i Sverige ) og kommer fra USA.

Svenskene fokuserer mere på tobakks smaken og amerikanerne mere på appelsin, mint, banan or what ever......

Det med "spyttingen" er vel mere fra "chew" som er virkelig grov "snus" eller karvet blader som cowboyene hadde i underleppen og spyttet svart gørr.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tenkte å prøve en boks med løssnus. Noen anbefalinger ?

 

Det jeg bruker nå og har brukt mest er skruf portion sterk. Liker ikke at snusen renner for mye. Så har hørt at general renner som faen så tenkte å holde meg unna den :p

HAWKEN

Toppers snus som har passe styrke og nydelig smak av Wintergreen

...eller

Skoal RC Wintergreen, Long Cut

Fiffig liten sak. Ferdig portioner med løs snus

 

Se på : walhalla.no ( utrolig utvalg )

Hawken og Skoal er ikke snus, men amerikansk "dip". Dette er laget på en annen måte og skal visstnok være mer skadelig for kroppen enn svensk snus. Forøvrig er dip ment å ha i underlippa istedet for overlippa og det skal også renne mye mer, og det anbefales at man spytter saften fra dip.

Det er helt motsatt.

Har lest masse på nettet om det de siste dagene, og de sier det samme.

USA snus har mindre nikotin og er endel søtere på smak.

"Rå" snusen ( tobakksbladene ) er nokså likt laget ( lite tobakksblader som vokser i Sverige ) og kommer fra USA.

Svenskene fokuserer mere på tobakks smaken og amerikanerne mere på appelsin, mint, banan or what ever......

Det med "spyttingen" er vel mere fra "chew" som er virkelig grov "snus" eller karvet blader som cowboyene hadde i underleppen og spyttet svart gørr.

Som andre har skrevet så er den avgjørende forskjellen på dip og snus at snus blir pasteurisert. Dette gjør at snus inneholder mindre bakterier enn dip, som igjen fører til mindre tilfeller av kreft ved bruk av snus sammenlignet med dip. Det er nesten dobbelt så stor sjans for visse krefttyper ved bruk av dip sammenlignet med snus.

At snus inneholder mer nikotin har lite å si, da nikotin i seg selv ikke er det farligste stoffet i hverken snus eller dip. Derimot inneholder dip søtnigsmiddel, og mye mer smakstilsetninger sammenlignet med den typiske snusen. I det siste har det kommet mye smaksatt snus også, men ingen av disse inneholder søtningsmiddel slik som amerikansk dip og også amerikansk snus (type Camel snus som man kan få kjøpt i USA).

Når det gjelder spytting så anbefales det absolutt at du spytter dip også. Med chew så er spytting et must, men pgså ved dip anbefales dette da man fort blir dårlig av å svelge dip saften. Og siden man har dip i underleppa produseres det mer saft ved bruk av dip enn snus. Dette kan også merkes viss man prøver å ha snus, særlig løssnus, i underleppa.

Endret av Dolven313
Lenke til kommentar

 

 

 

Tenkte å prøve en boks med løssnus. Noen anbefalinger ?

 

Det jeg bruker nå og har brukt mest er skruf portion sterk. Liker ikke at snusen renner for mye. Så har hørt at general renner som faen så tenkte å holde meg unna den :p

HAWKEN

Toppers snus som har passe styrke og nydelig smak av Wintergreen

...eller

Skoal RC Wintergreen, Long Cut

Fiffig liten sak. Ferdig portioner med løs snus

 

Se på : walhalla.no ( utrolig utvalg )

Hawken og Skoal er ikke snus, men amerikansk "dip". Dette er laget på en annen måte og skal visstnok være mer skadelig for kroppen enn svensk snus. Forøvrig er dip ment å ha i underlippa istedet for overlippa og det skal også renne mye mer, og det anbefales at man spytter saften fra dip.

 

Det er helt motsatt.

Har lest masse på nettet om det de siste dagene, og de sier det samme.

USA snus har mindre nikotin og er endel søtere på smak.

"Rå" snusen ( tobakksbladene ) er nokså likt laget ( lite tobakksblader som vokser i Sverige ) og kommer fra USA.

Svenskene fokuserer mere på tobakks smaken og amerikanerne mere på appelsin, mint, banan or what ever......

Det med "spyttingen" er vel mere fra "chew" som er virkelig grov "snus" eller karvet blader som cowboyene hadde i underleppen og spyttet svart gørr.

 

Amrikansk Chew/dip lages ved fermentering som skaper mere giftige stoffer , de har og mye sukker som ødelegger tennene mere , Amerikansk snus må ikke blandes med amrikansk chew/dip da de ikke er like .

 

 

 

EDIT : linker med kjek info

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dipping_tobacco

http://en.wikipedia.org/wiki/Snus

http://en.wikipedia.org/wiki/Chewing_tobacco

 

 

kan vel og legge til forviringen at Thunder har lansert en "snus" i eu som de kaller for Chew men er laget som snus ......

Endret av Mato
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, jeg har planer om å begynne å bestille snus i håp om å spare penger :p så jeg vurderer denne: http://billig-snus.no/?product=liquorish-mini-white-portion jeg tenkte å bestille rundt 10 om gangen så må vite om denne har like mye tobakk eller hva jeg skal si som skruf portion sterk.

 

Også hvor sterk er den c.a? For jeg har lenge hatt skruf sterk men vurderer å gå over til extra sterk så lurer på om denne blir litt vel svak.

Lenke til kommentar

Hvis noen har lurt på hva tallet som er brent inn under innholdsetikketen under snusboksene til Swedish Match betyr så fikk jeg følgende svar fra dem på e-post.

I think the number you are asking about is the number of the machine which produce the snus.

 

Best regards

Robert

Endret av Wixicy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...