Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lab13 var grusom ja, altfor søt. Kamerat av meg synes den var god.

 

Ellers synes jeg Lab merket gruser det meste annet, Jeg liker Lab06, har prøvd Lab07 ekstra sterk hvit også... Den var god, men gikk lei.

Ja. Skal nok ikke ha noe mer Lab13. Men som du sier. 06 er jo god. Det er absolutt en av mine favoritter :-) Men har ikke prøvd 07 enda.

Lenke til kommentar

Har søkt i denne tråden og fant ikke noe endelig svar på spørmålet mitt, men jeg lurte på om en ting. Kvota er 250 gram tobakk (snus), og snus boksen jeg har nå veie 16,8 gram (Skruf tranebær ekstra sterk) Betyr det da at jeg lovlig kan ha med meg 15 bokser inn til Norge? 15x16,8 = 252 tror jeg regnestykke skal være?

Lenke til kommentar

Har søkt i denne tråden og fant ikke noe endelig svar på spørmålet mitt, men jeg lurte på om en ting. Kvota er 250 gram tobakk (snus), og snus boksen jeg har nå veie 16,8 gram (Skruf tranebær ekstra sterk) Betyr det da at jeg lovlig kan ha med meg 15 bokser inn til Norge? 15x16,8 = 252 tror jeg regnestykke skal være?

Hvis de tar deg for 2 gram ekstra, kan du bare kaste ut en snus og kjøre videre :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har søkt i denne tråden og fant ikke noe endelig svar på spørmålet mitt, men jeg lurte på om en ting. Kvota er 250 gram tobakk (snus), og snus boksen jeg har nå veie 16,8 gram (Skruf tranebær ekstra sterk) Betyr det da at jeg lovlig kan ha med meg 15 bokser inn til Norge? 15x16,8 = 252 tror jeg regnestykke skal være?

Hvis de tar deg for 2 gram ekstra, kan du bare kaste ut en snus og kjøre videre :p

 

Haha! Sant sant! Lurte egentlig på det der fordi alle kjøper kun et tårn, og enkelte jeg sitter på med til Sverige er ganske nazi på det med å ta med litt over kvota, noe jeg blir irritert over, så begynte å sjeke litt grundig over hva regelene var og la ikke merke til at regelen er 250 gram tobakk og ikke 10 bokser. Så ville bare høre med folk om at man sier 10 bokser er siden snitt gram per boks av de mest "kjente" merkene ligger jo på 21-24 gram.

Lenke til kommentar

Har noen forslag om en god snus jeg burde prøve. Ikke løs og samme åssen styrke det er.

Du bør da prøve Lab 07 den svir sinnsykt godt og er effektiv, også likte jeg at den var hardpakket. Men gikk lei smaken etter en pakke på 5. Prøve en boks Lab13 men det smakte som en sukkertøybombe med lakris etc..

 

Men Lab merkene gruser General og Skruf etc...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, er det lovlig å kjøpe snus fra swedish-snus.com? De er de eneste som har den typen jeg vil ha. Så jeg lurte på om noen vet om det er lovlig å bestille 5 bokser porsjon derfra?

 

Og om den skulle bli stoppet i tollen så blir det lagt til en tollavgift jeg må betale på postkontoret? :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, er det lovlig å kjøpe snus fra swedish-snus.com? De er de eneste som har den typen jeg vil ha. Så jeg lurte på om noen vet om det er lovlig å bestille 5 bokser porsjon derfra?

 

Og om den skulle bli stoppet i tollen så blir det lagt til en tollavgift jeg må betale på postkontoret? :)

http://www.posten.no/422324/regler-for-privat-import-av-alkoholholdige-drikkevarer-snus-og-tobakk

http://www.toll.no/no/1/rundskriv1/vfs09/r2009-01546-711/

 

 

kort fortalt , du kan , så sant du er 18 , og boksene er merket med norske advarsler som i butikken , men tviler noen selger utenfor norge oppfyller merkingen.

Endret av Mato
Lenke til kommentar

 

Hei, er det lovlig å kjøpe snus fra swedish-snus.com? De er de eneste som har den typen jeg vil ha. Så jeg lurte på om noen vet om det er lovlig å bestille 5 bokser porsjon derfra?

 

Og om den skulle bli stoppet i tollen så blir det lagt til en tollavgift jeg må betale på postkontoret? :)

http://www.posten.no/422324/regler-for-privat-import-av-alkoholholdige-drikkevarer-snus-og-tobakk

http://www.toll.no/no/1/rundskriv1/vfs09/r2009-01546-711/

 

 

kort fortalt , du kan , så sant du er 18 , og boksene er merket med norske advarsler som i butikken , men tviler noen selger utenfor norge oppfyller merkingen.

 

 

Får ikke opp Norge på den siden(swedish-snus.com). Sikker på at de sender til Norge i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med swedish-snus selv, og de sender ikke til Norge da det tidligere kom masse snus i retur fra Norge pga. regelverket.

Vi i WALHALLA SHOP kriger febrilsk med Helsedirektoratet ang. snus vi tar inn fra vår grossist i USA.

Som ståa er i dag, må vi selv reise til Østersund, merke snusen med norsk advarsel og så ta det med til tollerne på Storlien for å fortolle det.

Har vært i kontakt med produsentene av div. typer snus, og de forlanger 1000 bokser av hver enda type før de kan merke med Norsk tekst. av våre i dag 172 typer snus, blir det.... ja 172.000 bokser om vi vil ha Norsk merking.

Juristen til Helsedir. sa det i klartekst til meg. "Vår jobb er å gjøre det så vanskelig som mulig og omsette tobakksvarer"

Hele "Norsk merking" er egentlig teit i grunnen. Hvem forstår egentlig ikke Engelsk og i det minste Svensk da?

Som en stor snus importør ( vi har importert ca. 2500 bokser snus fra USA før bråket startet ) gi gir oss ikke.

Vi har en dialog med Helse og Omsorgs dep. ang. dette og håper på en dispans for å kunne merke snusen på vårt lager før den blir omsatt.

Det er masse spennende merker ( Hawken, Gold River osv osv ) som ikke finnes i Norge fra før. Ser ut som, pga. av merkingen det blir mindre og mindre forskjellige typer snus i handelen.

Det blir vel bare General, Skruf og Thunder igjen etterhvert.

Endret av Alil_64
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har vært i kontakt med swedish-snus selv... *snip*

 

Ganske ironisk at de gjør det så vanskelig for importører og grossister som selger produkter ferdig fortollet og skattet, mens avgiftsfrie varer kan fritt importeres innenfor tollkvoten med "feil" merking.

Lenke til kommentar

Fant denne:

 

http://www.toll.no/no/1/rundskriv1/sas08-06-/r2006-01987-5-42-08-1/

 

Første avsnitt tilsier at det teller på kvota:

 

 

 

Toll- og avgiftsdirektoratet har fulgt en praksis for at urtesigaretter og snus, uten innhold av nikotin eller tobakk, skal avgiftsbelegges etter regelverket for avgift på tobakkvarer, iht. vedtakets § 2, om erstatningsvarer samt særavgiftsforskriften (saf) § 3-1-1 (9).

 

 

Mens siste avsnitt forteller meg det motsatte:

 

 

Når det gjelder tobakk- og nikotinfri snus, har Helse- og omsorgsdepartementet ingen holdepunkter for å si at dette er helseskadelig.

Departementet har på denne bakgrunn kommet til at det ikke skal betales tobakkavgift ved innførsel og produksjon av denne type produkt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...