Gå til innhold

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Du har en snodig definisjon på melking. Historien går sin gang, kvaliteten er fortsatt skyhøy, karakterene interessante og det er mange steder å ta fortellingen videre. Fansen er fornøyd, de involverte er tydeligvis fornøyde og studioet er fornøyde, her er det bare å kjøre på med sesong 4.

 

Slutten var forøvrig top-notch, men jeg sitter med tvetydige følelser. Hvordan skal jeg fortsette å ha sympati med disse meth-kokerne etter at de drepte hyggelige Gale? Og det var synd de kom i klinsj med Mister Pollos, den stiligste narkokongen siden Stringer Bell i The Wire.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig at jeg er for kritisk her, men tenker på serier som Prison Break og Lost som startet veldig bra. Men ble melket til tusen. (Hvem i H**** bryter seg ut av eg fengsel for å la seg bli fanget i et nytt og bryte seg ut igjen?!)

 

For all del, mange er fornøyde. Studioet er jo fornøyd så lenge det finnes fans, skuespillere/crew er fornøyd så lenge dem får betalt. Fans er fornøyd så lenge serien fortsetter elns.. En sirkel som oppfordrer til melking.

 

Jeg synes fremdeles dette er en bra serie og gleder meg til neste sesong, men som sagt. Jeg håper de ikke drar det for langt og lar serien avsluttes naturlig isteden for å fortsette på "kunstig oksygen".

Lenke til kommentar

Fansen er ikke fornøyd hvis kvaliteten daler. Kvaliteten har ikke dalt. Ergo kan man lage en sesong til, spesielt fordi serien har mer potensiale til å utvikle seg. Du slutter ikke slik sesong 3 gjorde og sier deg fornøyd, fordi det er ingen konklusjon noe sted. Derfor trenger og tåler Breaking Bad en fjerde sesong.

 

Melking er fælt ja, og Prison Break er et godt eksempel på en slik serie. Breaking Bad er på nåværende tidspunkt ikke i nærheten av det melkeskapet Prison Break rotet seg bort i. Det er ikke sånn at Walt plutselig har fått en ny livstruende sykdom som gjør at han må fortsette og samtidig holde kokinga skjult for familien. Her er det masse ukjent terreng å utforske.

Lenke til kommentar

Slutten var forøvrig top-notch, men jeg sitter med tvetydige følelser. Hvordan skal jeg fortsette å ha sympati med disse meth-kokerne etter at de drepte hyggelige Gale?

 

Jeg stoler ikke på at karakterer som blir drept off-screen faktisk er døde. Om du ser slutten flytter Jessie hånden til siden før han skyter.

Lenke til kommentar

Enig med Doctorbacon her. Så lenge serien kontinuerlig utvikler seg videre og ikke "repeterer" plot så er det ikke snakk om melking. Våre hovedpersoner bryter hele tiden grenser vi aldri ville trodd de ville bryte fra starten av.

 

Jeg synes også det er tøft gjort av forfatterene å putte våre helter så på grensen av hva seere er villig til å akseptere. Å drepe noen med kaldt blod for egen vinning diskvalifiserer vanligvis enhver tvkarakter for all sympati(med unntak av mafia og la familia) og det blir spennende i neste sesong hvilken retning de tar historien videre.

 

Personlig tror jeg at dette etter et par sesonger til ender opp som et epos om hvordan en vanlig mann ender opp som en kartelleder evt. mafiaboss.

 

Eneste som er kjipt med denne serien er at det er ett år til neste episode :cry:

Lenke til kommentar

I dag er alt melking. Alt blir stemplet nesten som melking, til tross for at dette er med å bygge opp god karaktutvikling og fremtidige plots. Det som Kaffekannen sier er jeg ganske enig i. Jeg føler at sånne historier om at folk ikke er villig til å drepe folk for å overleve er litt klisjè når det nesten alltid ender opp med at ingen dør.

 

Selv med den spoilern her om Gale, så hadde det vært litt sært med en annen endelse. Uten Gale død, så er jo Walt(og Jesse) et åpent mål for Gus. Kunne såklart vært at Jesse holdt Gale som gissel foran thugs`ene til Gus hvis han ikke drepte Gale i tide. Men utfallet kom nok til å bli det samme, en død Gale.

 

Blir spenndene å se om det kommer noe særlig nye karakterer neste år som er like gode som de karakterne tilleggskarakterne som Gus, Saul og Mike. Husker for en tid tilbake at Philip Seymour Hoffman og Alec Baldwin blant annet gjerne ville gjestespille i en eller flere episoder. Mike burde nesten bli regular neste sesong, slik Gus har vært denne sesongen.

 

Virker som Rubicon(serien som tar plassen til Breaking Bad) fra og med august ser ut til å bli nok en bra serie fra samme kanal. Litt tung pilot, men håper forsettelsen blir bra. AMC har jo allerede lagd en grei remake av The Prisoner og lager Mad Men(som er en bra serie).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mulig det, men når serieskaper Vince Gilligan har snakket lenge om en avslutning (ev ikke før sesong 5 el 6), så tror jeg han er fullt klar over farene for melking. Men foreløpig har historiene holdt ett meget høyt nivå, så inntil noe annet skjer så støtter jeg fortsettelsen.

 

OT: Riktig at en moderator/administrator skal reklamere for sin blogg på forumet?

Lenke til kommentar

Det er jo fint at han ber om sluttdato, det er den riktige veien å gå. AMC har jo virkelig noe godt på gang, er sammen med HBO og Showtime det virkelige store.

 

Du kan forøvrig fint linke til noe du har skrevet som er relevant, såfremt det ikke er kommersielt. Vi vil ikke ha problem med det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

What the eff :dontgetit:

 

Har netopp sett alt som er i løpet av 4 dager elns :dribble:

 

Fantastisk serie :love:

 

Siden jeg har sett på det hver dag, er det så rart å plutselig ikke kunne følge med på livet deres mer :ermm:

Endret av Subject Delta
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er jeg omsider ferdige med alle tre sesongene. Det eneste jeg er sikker på, er at jeg aldri har sett noe lignende. Serien er ikke tvers u gjennom underholdende, eller morsom på noen måte. Kort sagt er denne depressive fortellingen om personer som skifter identitet den rake motsetningen til feel-good.

 

Jeg må si at Breaking Bad ikke når helt opp på min egen favorittliater. Kvaliteten på hvert element i serien er definitivt upåklagelig, men for min del har serien til nå vært mer fascinerende enn underholdende.

Karakterutviklingen til bla Walt, Jesse og Hank er noe av det beste jeg har sett, og forholdet mellom Walt og kona viser ekthet og vmotvillig varme bare serier som The Sopranos har kommet i nærheten av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...