Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Kartdata er ikke gratis.

Jo :)

La meg korrigere. Kartdata som faktisk er brukandes, er ikke gratis. OpenStreetMap er altfor ufullstendig til å være relevant å nevne i samme setning som løsninger som bruker offisielle kilder for kartdata.

 

Når det er sagt.. Med tanke på at Statens Kartverk er betalt av skattebetalerne synes jeg det er hårreisende at de får lov til å ta betalt for informasjonen.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jøss, min erfaring er stikk motsatt. GPS fix er nærmest øyeblikkelig og dønn solid.

 

Problemet med bilnavigasjon er heller mangel på programvare, i mine øyne.

Jeg har også gode erfaringer med gps-en. Langt bedre enn en HTC diamond, f.eks., og min gamle i780. Den har vanskeligere for å finne GPS-er innendørs, men får inn mye sterkere signaler utendørs, og mister dem ikke. (Litt motstridende/ rart akkurat det der. oO ) Tar seg veldig kjapt inn igjen etter tuneller også. Brukte Nav4All på bussen her en dag, og det så veldig bra ut. Posisjonen som ble oppgitt var konsekvent litt bak der man virkelig var, men ikke med mange meterne.

Lenke til kommentar
Jøss, min erfaring er stikk motsatt. GPS fix er nærmest øyeblikkelig og dønn solid.

 

Problemet med bilnavigasjon er heller mangel på programvare, i mine øyne.

Jeg har også gode erfaringer med gps-en. Langt bedre enn en HTC diamond, f.eks., og min gamle i780. Den har vanskeligere for å finne GPS-er innendørs, men får inn mye sterkere signaler utendørs, og mister dem ikke. (Litt motstridende/ rart akkurat det der. oO ) Tar seg veldig kjapt inn igjen etter tuneller også. Brukte Nav4All på bussen her en dag, og det så veldig bra ut. Posisjonen som ble oppgitt var konsekvent litt bak der man virkelig var, men ikke med mange meterne.

Min innendørs-gps-erfaring er faktisk der også at den fungerer bedre, eller hvertall like bra, som enhver annen GPS jeg har testet.

 

Jeg har bare testet den i bevegelse med Google Maps (ubegrenset data er utrolig befriende), og syntes den var spot-on. Alt i alt veldig fornøyd. Skal jeg dra frem noe jeg ikke er helt imponert over, er det at jeg allerede, etter én uke, har måttet veive rundt med telefonen for å få kompasset til å kalibrere seg. Da var det nesten 100º feil.

Lenke til kommentar
Hvor har du ubegrenset data fra?

Chess. Ikke akkurat billig, men sist jeg sjekket kostet det over 400, nå er det hvertfall nede i 250/mnd (et år eller to til så vil jeg tro vi nærmer oss hundrelappen). Og det er usannsynlig deilig. Google Latitude på kontinuerlig, sende moder'n en Glympse når jeg setter kursen ditover (er nesten 90 min kjøretur, og normalt ringer hun alltid _minst_ en gang underveis for å sjekke hvordan jeg ligger an i ruta). Slå opp en låt med Shazam uten å først måtte tenke på at det koster noen øre. Osv osv.

 

Min rasjonalisering er at jeg betalte 300/mnd for Telenor telefon for ikke så mange årene siden. Nå betaler jeg kanskje 30/mnd for telefon inkl. bruk, så da har jeg litt å gå på. :p

 

Etter fire dager med tjenesten har jeg allerede brukt 50MB, eller 300 kroner med mitt abonnement hvis jeg ikke hadde hatt fri bruk.

Lenke til kommentar
Dere som har custom ROM på ADP1, måtte dere legge inn annen bootloader eller gjøre noen andre triks, eller er det bare å legge update.zip på SD-kort, gjøre samme som med offisiell ROM, og wipe?

Kommer litt ann på hvilket Custom build du vil bruke, men de aller fleste anbefaler at du legger inn en modifisert SPL. Om du er usikker så står som oftest oppgitt om man trenger ny SPL eller ikke.

Her er en bra side for oversikt over diverse ROM og diverse guider, tips og triks (for liste over ROMs og litt info om hver av de, trykk på ROM build database mot toppen av siden)

Endret av jorgefisk
Lenke til kommentar
sjekk ut denne a

se på den skjemen a, tar råtta på iphone og alle andre mobiler!

 

å ja lagde en sammenligning av iphone og Samsung i7500 :p

http://spreadsheets.google.com/pub?key=ruy...amp;output=html

 

har virkelig trua på en samsung android telefon, men personelig klarer jeg ikke design'et på den telefonen. er de knappene jeg ikke liker.

 

Noen som vet om andre android telefoner som kommer i år? bekreftet / ubekreftet ? Er litt opptat av design :p

kommer det ofte oppdateringer til android? lurer på om feil blir fixet fort osv.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Noen som vet om andre android telefoner som kommer i år? bekreftet / ubekreftet ? Er litt opptat av design :p

kommer det ofte oppdateringer til android? lurer på om feil blir fixet fort osv.

 

Les her :) Hvor mange telefoner som kommer til Norge er uvisst, men jeg vil annta en stor del av disse!

 

Når det gjelder oppdateringer til Android så kommer det regelmessige oppdateringer. I tillegg har Google nå begynt å legge ut oppdateringer til kjerneprogrammer, slik som Google Maps på Market (Ny version av Google Maps ute på market forøvrig) noe som er veldig kult siden da trenger man ikke vente på firmwareoppdateringer fra HTC for å få de nyeste programmene og slikt :)

 

Ser man på Android slik den er i dag kontra for 3-4 måneder siden har ganske mye skjedd (Cupcake, feks). Android Doughnut kommer jo før eller siden også :D

Lenke til kommentar

Hei. I dag kom min etterlengtede Magic, og jeg er godt i gang med å utforske den. Likevel har jeg et problem i form av mail. Hvordan får jeg i gang min yahoo-konto på telefonen? Prøver å legge inn alt i exchange, men får feilmeldinger som at jeg ikke kan koble til exchange-servere eller at passord og brukernavn er inkorrekt. Noen som har yahoo på sin magic?

Lenke til kommentar
Hei. I dag kom min etterlengtede Magic, og jeg er godt i gang med å utforske den. Likevel har jeg et problem i form av mail. Hvordan får jeg i gang min yahoo-konto på telefonen? Prøver å legge inn alt i exchange, men får feilmeldinger som at jeg ikke kan koble til exchange-servere eller at passord og brukernavn er inkorrekt. Noen som har yahoo på sin magic?

 

Du må legge til Yahoo som en egen konto. Det fungerer ikke å bruke Exchange, den er ment på Exchangeservere. Start Mail, klikk Menu og velg New Account. Velg så Other (POP3/IMAP), og fyll inn Yahooinfoen din.

Lenke til kommentar
Hei. I dag kom min etterlengtede Magic, og jeg er godt i gang med å utforske den. Likevel har jeg et problem i form av mail. Hvordan får jeg i gang min yahoo-konto på telefonen? Prøver å legge inn alt i exchange, men får feilmeldinger som at jeg ikke kan koble til exchange-servere eller at passord og brukernavn er inkorrekt. Noen som har yahoo på sin magic?

 

Du må legge til Yahoo som en egen konto. Det fungerer ikke å bruke Exchange, den er ment på Exchangeservere. Start Mail, klikk Menu og velg New Account. Velg så Other (POP3/IMAP), og fyll inn Yahooinfoen din.

 

Glemte å nevne at jeg har prøvd det også, og da får jeg kun beskjeden "cannot connect to the incoming server yahoo.no:110". Har prøvd alt som er, men får den samme beskjeden uansett.

 

Er det forresten mulig å endre telefonens brukerinstillinger uten å måtte ta hard reset? Den som brukte telefonen før meg har lagt inn seg, og nå står jeg fast på den brukeren. Altså i forhold til android market og slike ting.

Endret av Apebein
Lenke til kommentar
Glemte å nevne at jeg har prøvd det også, og da får jeg kun beskjeden "cannot connect to the incoming server yahoo.no:110". Har prøvd alt som er, men får den samme beskjeden uansett.

 

Er det forresten mulig å endre telefonens brukerinstillinger uten å måtte ta hard reset? Den som brukte telefonen før meg har lagt inn seg, og nå står jeg fast på den brukeren. Altså i forhold til android market og slike ting.

 

Prøvd dette?

 

Yahoo Incoming Mail Server (POP3) - pop.mail.yahoo.com (port 110)

 

Yahoo Outgoing Mail Server (SMTP) - smtp.mail.yahoo.com (port 25)

 

Angående brukerdata, er jeg jaggu ikke sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...