Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Har et spm. ang. den "innebygde" alarmfunksjonen: Er det noen mulighet får å få den til å gi lyd fra seg selv om mobilen står i "silent mode"? Jeg bruker locale for å få telefonen til å holde kjeft når jeg sover (ingen skal pese meg med meldinger eller telefoner da), men dette gjør jo at alarmen også blir lydløs..

(dette er et ganske banalt problem, tom. den gamle k750'en min fungerte bedre på dette området)

 

Blir jeg nødt til å innstallere noe annet? Finnes det en alarm som lager lyd selv om mobilen står på lydløs?

Har ikke telefonen foran meg akkurat nå da den ligger igjen i bilen(!), men jeg så at man kan stille alarmen til å fungere SELV om telefonen er satt til silent/vibrate, så dette fungerer. Kan teste det ut litt senere i dag!

Gå på Alarm, trykk meny knappen, velg setting og mer av der ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå på Alarm, trykk meny knappen, velg setting og mer av der ;)

Jepp visste om denne og har huket den av, men telefonen min var alikevel helt stille til morningen idag..

 

Kan det ha noen med at jeg bruker locale til å skru av lyden? Vet ikke om den går i "silent mode" men helelr bare skrur av lyden..

I locale står det en note når man endrer på innstillinger for notifications: "Vibrate and alarm are suppressed while the phone is silent." <-- dette forklarer jo problemet, men det _løser_ det ikke.. Kan ikke skjønne annet enn at dette må la seg gjøre å omgå..

Lenke til kommentar

Dere som sliter litt med alarm-ringing o.l. Jeg har iallefall funnet AudioManager Console, en widget som kan sette de forskjellige volum-nivåene på mobilen, veldig nyttig. Der kan en sette Alarm, Music, Alerts, Ringer, System og Voicecall, uavhengig av hverandre. Er nok en mer manuell løsning, men da jeg uansett ikke har hatt de store erfaringene med Locale(mye "not responding" og "Force Close"), liker jeg mye bedre den, sammen med Useful Switchers. Bare et forslag ;)

Lenke til kommentar
Dere som sliter litt med alarm-ringing o.l. Jeg har iallefall funnet AudioManager Console, en widget som kan sette de forskjellige volum-nivåene på mobilen, veldig nyttig. Der kan en sette Alarm, Music, Alerts, Ringer, System og Voicecall, uavhengig av hverandre. Er nok en mer manuell løsning, men da jeg uansett ikke har hatt de store erfaringene med Locale(mye "not responding" og "Force Close"), liker jeg mye bedre den, sammen med Useful Switchers. Bare et forslag ;)

Takk for tipsene.

Dette blir nødløsningen hvis ikke jeg får orden på det. Har lest at flere har hat bug med alarmen, så nå tester jeg med reboot samt og skru alarmen av og på + sette ringelyden på nytt. Så får vi se imorgen tidlig.. Fungerte ihvertfall greit når jeg testet nå..

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne hatt tlf til å kun vibrere på alarm, men virker ikke som det går..

Jeg lurer også på om det er mulig å sette den på lydløs når det ringer inn?

Hei!

 

Jeg mener jeg har vibrasjon på alarm, jeg sjekker opp i ettermiddag når jeg har telefonen igjen (ligger i bilen).

Når det ringer inn kan du trykke på volumtasten på høyre siden av telefonen for å slå av ringelyd ;)

 

Forøvrig noen som har en god applikasjon å anbefale?

Lenke til kommentar

Har trøbbel med å sette opp ms exchange på min HTC Magic... Den spør etter mailadr. username, domain og password... er 120% sikker på at parameterene jeg setter inn er korrekte. Allikevel kommer feilemelding om å sjekke brukernavn/passord.. Er det noen som har peil på dette? Kan det være noe anneT?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg mener jeg har vibrasjon på alarm, jeg sjekker opp i ettermiddag når jeg har telefonen igjen (ligger i bilen).

Når det ringer inn kan du trykke på volumtasten på høyre siden av telefonen for å slå av ringelyd ;)

 

Forøvrig noen som har en god applikasjon å anbefale?

Hei

 

Finnes en egen tråd for anbefalte programmer. Ta en titt der og se om du finner noen tips...

Lenke til kommentar
Har trøbbel med å sette opp ms exchange på min HTC Magic... Den spør etter mailadr. username, domain og password... er 120% sikker på at parameterene jeg setter inn er korrekte. Allikevel kommer feilemelding om å sjekke brukernavn/passord.. Er det noen som har peil på dette? Kan det være noe anneT?

 

Har samme problem med min HTC Magic. Er sikker på at jeg skriver inn riktige parametere jeg også, men får bare brukernavn/passord feil...

 

Noen som har en enkel løsning?

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hvordan betaler man for apps på android market? blir telefon regningen belastet eller hvordan fungerer det?

Foreløpig er ikke betalte apps tilgjengelig i Norge, bare gratis programmer. Tilgang til betalte programmer skal visst komme etterhvert.. Uansett er det ikke noe å bekymre seg over, man finner det meste man trenger som gratis programmer på "Android market"

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det fortsatt er flere som har problemer med MMS/WAP-oppsett på sin Magic, men dette fikset det for meg hos Chess:

 

For data:

Navn: Chess WAP

APN: netcom

Proxy: 010.254.254.010

Port: 8080

Brukernavn: chess

Passord: chess

MMC: 242

MNC: 02

APN type: default

 

For MMS:

Navn: Chess MMS

APN: mms.netcom.no

Brukernavn: chess

Passord: chess

MMSC: http://mms/

MMS Proxy: 193.209.134.133

MMS Port: 8080

MCC: 242

MNC: 02

APN Type: mms

 

Husk å restarte mobilen.

Lenke til kommentar
Har trøbbel med å sette opp ms exchange på min HTC Magic... Den spør etter mailadr. username, domain og password... er 120% sikker på at parameterene jeg setter inn er korrekte. Allikevel kommer feilemelding om å sjekke brukernavn/passord.. Er det noen som har peil på dette? Kan det være noe anneT?

 

 

Har trøbbel med å sette opp ms exchange på min HTC Magic... Den spør etter mailadr. username, domain og password... er 120% sikker på at parameterene jeg setter inn er korrekte. Allikevel kommer feilemelding om å sjekke brukernavn/passord.. Er det noen som har peil på dette? Kan det være noe anneT?

 

Har samme problem med min HTC Magic. Er sikker på at jeg skriver inn riktige parametere jeg også, men får bare brukernavn/passord feil...

 

Noen som har en enkel løsning?

 

Samme problem som jeg hadde på min, jeg aktiverte eller deaktiverte (husker ikke helt) SSL (siste knappen/vcalget når du setter opp) og da gikk det gjennom.

Dere begge har også Exchange server går jeg ut i fra?

Jeg hadde samme problem, så forsøk det og kom gjerne med en tilbakemelding om det går.

 

Slenger med et bilde av telefonen :)

post-75650-1244788818_thumb.jpg

Endret av marte05
Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp en splitter ny HTC Magic på QXL til 4000,- inkl. frakt. Veldig spent!!

 

 

Noen som har testet en RDP klient? Ser at det er en tilgjengelig på Market fra toremote.com, men den ser vi ikke i Norge. Hadde vært veldig grei å hatt.

Hei,

 

Er det remote control du vil ha?

I så tilfelle har du VNC og litt forskjellig. Har dessverre ikke forsøkt det selv enda men regner med jeg får testet det i løpet av dagen opp mot arbeidsmaskinen. Kommer med tilbakemelding.

http://www.cyrket.com/search?q=VNC

Lenke til kommentar
Er det remote control du vil ha?

I så tilfelle har du VNC og litt forskjellig. Har dessverre ikke forsøkt det selv enda men regner med jeg får testet det i løpet av dagen opp mot arbeidsmaskinen. Kommer med tilbakemelding.

http://www.cyrket.com/search?q=VNC

 

VNC er ikke det jeg er ute etter dessverre. RDP er det vi bruker her, så det må støtte den protokollen.

Endret av enrg
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Noen som har vært borti problemer med å endre personsvarnummer?

Jeg har HTC MAgic, og får beskjed om at "Voicemail number change failed" eller tilsvarende. En kamerat med samme telefon får dette til helt fint. Kan det være sim relatert? Noen som har noen tastekoder eller lignende for å få definert voicemail nummer?

Lenke til kommentar
Hei igjen,

 

Noen som har vært borti problemer med å endre personsvarnummer?

Jeg har HTC MAgic, og får beskjed om at "Voicemail number change failed" eller tilsvarende. En kamerat med samme telefon får dette til helt fint. Kan det være sim relatert? Noen som har noen tastekoder eller lignende for å få definert voicemail nummer?

Hei,

 

Start med ##002# for å deaktivere alle eventuelle viderekoblinger.

Legg så inn igjen voicemail med **61*mobilsvarnummer**antall sekunder#. Erstatt antall sekunder med 5, 10, 15, 20 eller 30. 30 er jo det mest brukte. Denne koden gir deg voicemail når du ikke svarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...