Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Glemte å nevne at jeg har prøvd det også, og da får jeg kun beskjeden "cannot connect to the incoming server yahoo.no:110". Har prøvd alt som er, men får den samme beskjeden uansett.

 

Er det forresten mulig å endre telefonens brukerinstillinger uten å måtte ta hard reset? Den som brukte telefonen før meg har lagt inn seg, og nå står jeg fast på den brukeren. Altså i forhold til android market og slike ting.

 

Prøvd dette?

 

Yahoo Incoming Mail Server (POP3) - pop.mail.yahoo.com (port 110)

 

Yahoo Outgoing Mail Server (SMTP) - smtp.mail.yahoo.com (port 25)

 

Angående brukerdata, er jeg jaggu ikke sikker.

 

Får ikke til epost uansett hva jeg gjør. Har all info riktig, men får feil i brukernavn/passord. Har prøvd både .com og .no, samt sjekket passordet flere ganger. Epost er jo noe av det viktigaste, så det passer dårlig om det ikke skal fungere.

 

Angående brukerkonto er den nå i orden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
får dere Æ Ø Å i tastaturet? eller ligger det fortsatt "skjult" undera og o?

Får æøå som egne taster :-)

 

Hm, det får ikke jeg..

Da har du antagelig ikke fått aktivert det enda;

Sjekk at du har huket av under Settings -> Locale & text

Gå til messaging -> New message, begynn å skriv en melding, trykk og hold inne på tekstfeltet, scroll ned og velg Select Input method :thumbup:

Lenke til kommentar
får dere Æ Ø Å i tastaturet? eller ligger det fortsatt "skjult" undera og o?

Får æøå som egne taster :-)

 

Hm, det får ikke jeg..

Da har du antagelig ikke fått aktivert det enda;

Sjekk at du har huket av under Settings -> Locale & text

Gå til messaging -> New message, begynn å skriv en melding, trykk og hold inne på tekstfeltet, scroll ned og velg Select Input method :thumbup:

 

Det siste trikset gjorde susen! Takker :)

Lenke til kommentar
Da har du antagelig ikke fått aktivert det enda;

Sjekk at du har huket av under Settings -> Locale & text

Gå til messaging -> New message, begynn å skriv en melding, trykk og hold inne på tekstfeltet, scroll ned og velg Select Input method :thumbup:

Det siste trikset gjorde susen! Takker :)

Jepp, jeg skjønte heller ikke den med engang.

Skrev det som kommentar på market at det bør forklares bedre ;)

Lenke til kommentar
får dere Æ Ø Å i tastaturet? eller ligger det fortsatt "skjult" undera og o?

Får æøå som egne taster :-)

 

Hm, det får ikke jeg..

Da har du antagelig ikke fått aktivert det enda;

Sjekk at du har huket av under Settings -> Locale & text

Gå til messaging -> New message, begynn å skriv en melding, trykk og hold inne på tekstfeltet, scroll ned og velg Select Input method :thumbup:

 

 

 

Takker så mye :yes:

 

Det ble litt små taster med mine pølsefingere ....men det får man leve med

Lenke til kommentar
får dere Æ Ø Å i tastaturet? eller ligger det fortsatt "skjult" undera og o?

Får æøå som egne taster :-)

 

Hm, det får ikke jeg..

Da har du antagelig ikke fått aktivert det enda;

Sjekk at du har huket av under Settings -> Locale & text

Gå til messaging -> New message, begynn å skriv en melding, trykk og hold inne på tekstfeltet, scroll ned og velg Select Input method :thumbup:

 

 

 

Takker så mye :yes:

 

Det ble litt små taster med mine pølsefingere ....men det får man leve med

 

 

Skulle gjerne hatt en enklere måte å bruke æøå på det fysiske tastaturet på min HTC Dream. Var vel en her som lagde noe, men det var vel bare på cracka tlf..?

Lenke til kommentar
Bruker HTC Magic minnekortet til installerte programmer, eller går det på internminnet?

 

Jeg har hatt den i tre timer og jeg er allerede strålende fornøyd. :)

Programmer går på internminnet fordi man fra fabrikken ikke vil gi deg en dårlig opplevelse av telefonen ved brukt av et tregt minnekort.

 

Finnes måter å fikse det på om du vil ha programmer på minnekortet, men da vil jeg anbefale at du kjøper deg et klasse 6 minnekort. Sjekk litt rundt på xda-developers for mer innfo (macig blir her kalt sapphire pga. at man på xda benytter telefonens "utviklingsnavn" siden de så ofte får tak i telefonen på et utviklingssatdium)

Lenke til kommentar
Nå skal jeg teste en ROM med Rosie. Håper jeg ikke "mursteiner" telefonen min!!

Hadde vært fint å få høre hvordan det går. Hva som gikk greit/evt. galt og hva som var vanskelig. Vurderer selv og prøve Rosie, men må først få tak i et bedre minnekort (kommer til å kjøre apps2sd), og tenker å vente litt, til vi får et litt raskere og bedre Rosie ROM. Har hørt det blir litt tregt med mange widgeter oppe.

Lenke til kommentar

Første forsøk gikk dårlig. Var redd telefonen var bricket en stund, men fikk flashet tilbake. Jeg må visst ha en custom SPL (bootloader), selv om jeg har ADP1!

 

Synes det er vanskelig å finne frem til hva som er bra av bootloadere, custom ROMs etc i kaoset.

 

Nå skal jeg prøve en annen SPL, og flashe på nytt. Kryss fingrene for meg ;)

Lenke til kommentar
Programmer går på internminnet fordi man fra fabrikken ikke vil gi deg en dårlig opplevelse av telefonen ved brukt av et tregt minnekort.

 

Finnes måter å fikse det på om du vil ha programmer på minnekortet, men da vil jeg anbefale at du kjøper deg et klasse 6 minnekort. Sjekk litt rundt på xda-developers for mer innfo (macig blir her kalt sapphire pga. at man på xda benytter telefonens "utviklingsnavn" siden de så ofte får tak i telefonen på et utviklingssatdium)

Takk. :)

Minnekort har jeg plenty av, de fleste er klasse 6 siden de ofte brukes i speilrefleksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...