Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Noen som vet OneCall oppsett for HTC G1?

 

Jeg har kjøpt en nå nettopp, men kommer desverre ingen vei før jeg har aktivert en Gmail konto.

Fyren jeg kjøpte av sa at mobilen funker med Tele2. Og han visste ikke om det funket med andre opperatører.

Det eneste jeg kan gjøre med mobilen er å ringe nød nummer, skal det være slik før man har aktivert en gmail konto?

 

Når jeg trykker Add new APN, kommer følgende ting som skal fylles ut, noen som kan hjelpe til å fylle den?

 

name

apn

proxy

port

username

password

server

mmsc

mms proxy

mcc 242

mmc 05

apn type

 

PS: har desverre ikke tid til å lese gjennom hele tråden for å se om de spørsmålene er besvart før.

 

EDIT:Skrivefeil

Endret av Afghan0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke om det fortsatt er flere som har problemer med MMS/WAP-oppsett på sin Magic, men dette fikset det for meg hos Chess:

 

For data:

Navn: Chess WAP

APN: netcom

Proxy: 010.254.254.010

Port: 8080

Brukernavn: chess

Passord: chess

MMC: 242

MNC: 02

APN type: default

 

For MMS:

Navn: Chess MMS

APN: mms.netcom.no

Brukernavn: chess

Passord: chess

MMSC: http://mms/

MMS Proxy: 193.209.134.133

MMS Port: 8080

MCC: 242

MNC: 02

APN Type: mms

 

Husk å restarte mobilen.

 

Evig tusen takk! Da har jeg endelig fungerende MMS-instillinger! Deilig! :D

Lenke til kommentar
Noen som vet OneCall oppsett for HTC G1?

 

Jeg har kjøpt en nå nettopp, men kommer desverre ingen vei før jeg har aktivert en Gmail konto.

Fyren jeg kjøpte av sa at mobilen funker med Tele2. Og han visste ikke om det funket med andre opperatører.

Det eneste jeg kan gjøre med mobilen er å ringe nød nummer, skal det være slik før man har aktivert en gmail konto?

 

Når jeg trykker Add new APN, kommer følgende ting som skal fylles ut, noen som kan hjelpe til å fylle den?

 

name

apn

proxy

port

username

password

server

mmsc

mms proxy

mcc 242

mmc 05

apn type

 

PS: har desverre ikke tid til å lese gjennom hele tråden for å se om de spørsmålene er besvart før.

 

EDIT:Skrivefeil

 

HEr er oppsett for One CAll internett og MMS: Hvorfor du ikke får ringt er noe annet... låst til tele2? Vet ikke..

 

Name: OneCall Internet

APN: internet

Proxy

Port

Username

Password

Server

MMSC

MMS proxy

MMS port

MCC: 242

MNC: 05

APN type: default

 

Name: OneCall MMS

APN: mms

Proxy

Port

Username

Password

Server

MMSC: http://mms.nwn.no

MMS proxy: 89.254.65.20

MMS port: 80

MCC: 242

MNC: 05

APN type: mms

Lenke til kommentar

Klødde meg litt i hodet før jeg fant ut av dette, så kanskje det kan spare noe andre litt tid hvis jeg opplyser om at wallpaper dimensjonen er 640x480. Man skulle tro det var 960x480 (3x320 i bredde), men en eller annen hadde en genial idé om å la det være overlapp slik at man får en parallax effekt av at ikonene beveger seg uavhengig av bakgrunnen når man scroller til siden.

 

Rimelig sikker på at det hadde sett veldig mye kjipere ut uten den lille detaljen.

Lenke til kommentar

var å hentet min magic på posten idag.

kjøpte den fra netbutikken til netcom med italk small.

 

men jeg kommer meg ikke på internet og får heller ikke logget meg på google kontoen.

når jeg skal på internet står den bare å jobber i en evighet og når jeg skal logge på konoten får jeg feilmelding om at den ikke greier å koble opp og at det kan være noe gale med sim kortet (men jeg har brukt det før i andre mobiler og hatt 3g).

 

noen som vet om det er noen instillinger som må gjøres?

eller hva som er gale?

 

LØST: måtte visst følge denne for å kommer på internethttps://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon...lp/manuelt.html og en soft reset

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar
hvorfor vil ikke det norske tastaturet fungere på magicen min? :(

Av en eller annen grunn virker den ikke på nordiske magicer som har htc tastaturet. Jeg har ikke funnet ut hva som er galt enda. Hvis du vil hjelpe meg med å finne ut hva som er galt, så jeg kan prøve å fikse det, kan du koble magicen til pcen, og kjøre adb logcat fra consoll (cmd) mens du prøver å åpne tastaturet på magicen, også kopiere all teksten fra consoll hit.

 

adb kan du få fra SDK. Jeg har også lagt ved adb for windows og linux.

adb.zip

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

De fleste videspillerne søker automatisk gjennom minnekortet, så da spørs det om videofilene dine er i riktig format.

 

Angående tastaturet og manglende biblioteket: Kan dette være et symptom på et problem som kommer til å bli en god del større fremover, med ulike android-implementasjoner? Når alle gjør "hva de vil" med det resultatt at flere applikasjoner ike virker på ulike modeller, blir det fort lite lukrativt å utvikle aplikasjoner. Mangler det rett og slett regler for hva som skal være med i en android-installasjon?

Lenke til kommentar
Angående tastaturet og manglende biblioteket: Kan dette være et symptom på et problem som kommer til å bli en god del større fremover, med ulike android-implementasjoner? Når alle gjør "hva de vil" med det resultatt at flere applikasjoner ike virker på ulike modeller, blir det fort lite lukrativt å utvikle aplikasjoner. Mangler det rett og slett regler for hva som skal være med i en android-installasjon?

 

Tenkte på akkurat det samme selv. Håper det ikke blir for mye fiksfaks fra produsentene. Jeg ønsker meg en mest mulig ren installasjon uten masse produsenttull og akkurat der er jeg litt skuffet i forhold til Magicen kontra Dream. HTC har lagt inn og forandret på litt for mye etter min smak. Finner sikkert en måte å fjerne dette på etterhvert.

Endret av kraftpapir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...