Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha endret SPL vil ikke telefonen starte igjen. Har tilgang til både recovery mode og (ny) fastboot, men det hjelper ikke stort.. Noen tips?

Om du ikke får telefonen til å virke etter å fulgt _neuron_ sitt råd, kan du finne den orginale APD SPL'en (tror jeg da) her kalt Engineering SPL.

 

Husk å alltid innstalere det nyeste radio imaget før du endrer SPL, og ikke innstalere et gammelt radio image etter at den nye SPL'en er på plass.

 

Sjekk denne siden for fin guide om skifte av SPL.

Lenke til kommentar

Jeg har nyeste radio fra HTC, som har samme filstørrelse som den som lå sammen med SPL. Må jeg da endre radio, eller er det OK?

 

Broren til kjæresten hadde heldigvis kortleser for micro-SD, så nå forsøker jeg å legge inn firmware der :)

 

edit: hvorfor skal man trekke ut kortet etter å ha lagt inn SPL, legge inn firmware, og så legge inn firmware på nytt? Nå har jeg allerede rebootet etter å ha lagt inn SPL, skal jeg da bare forsøke å installere firmware "vanlig"?

 

edit2: Nå har jeg fått lagt inn ny firmware! Men telefonen gikk i en evig "reboot-loop", og hadde ny oppstartsskjerm med lyd (HTC og en Android som kommer opp og vinker)

 

edit3: Reflash hjalp! Da skal jeg prøve ut ny ROM :D

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Programmer går på internminnet fordi man fra fabrikken ikke vil gi deg en dårlig opplevelse av telefonen ved brukt av et tregt minnekort.

 

Finnes måter å fikse det på om du vil ha programmer på minnekortet, men da vil jeg anbefale at du kjøper deg et klasse 6 minnekort. Sjekk litt rundt på xda-developers for mer innfo (macig blir her kalt sapphire pga. at man på xda benytter telefonens "utviklingsnavn" siden de så ofte får tak i telefonen på et utviklingssatdium)

Takk. :)

Minnekort har jeg plenty av, de fleste er klasse 6 siden de ofte brukes i speilrefleksen.

MicroSDHC i speilrefleksen?

Lenke til kommentar
noen som vet når/om spotify kommer til Android?

Søk på spotify og android og du finner ganske kjapt en demonstrasjonsvideo av en alpha versjon. Så at den kommer er det liten tvil om. Men når, og hvorvidt den kommer til å bli tilgjengelig for andre enn betalende Spotify kunder, har jeg ikke funnet noe om.

Lenke til kommentar
MicroSDHC i speilrefleksen?

Med adapter til SD, selvsagt. Jeg har bare 2 GB kort for tiden, men når jeg finner tilbud på gode minnekort så spiller det liten rolle om det er micro-SD eller SD. Jeg har bruk for begge deler.

 

Ellers er telefonen satt opp med noen små nødvendigheter sånn som netmeter, vær-widget, norsk tastatur og ordliste og Battleships. Jeg er så fornøyd, atte. :)

Lenke til kommentar
Rosie var kult, men TREGT og ustabilt på min telefon. Får se om jeg finner en annen som er verdt å bruke, eller om jeg går tilbake til original.

 

Hvis du kjører jacman husk at du kan trykke home og velge "launcher" eller "home" og få den gamle ui'n skinned til Hero. Jeg kjørte det en liten stund og det fungerer.

 

For å bytte hvis du har valgt default gå inn i application manager i settings, på rosie og home og klikk "clear default", og så trykk home.

 

Jeg kjører nå cyannogenmod + hero theme og det funker fett og ser pent ut :)

Lenke til kommentar

Siden mer en en person har pm'et meg ang firmware.

 

Jeg kjører denne : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=518851

Theme : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=520629

- Når man instalerer, instaler firmware, reboot, fjern alle ikoner fra homescreen (nye clock default er større, og passer ikke med standard ikoner på skjermen, så da klikker homescreen), reboot og kjør inn theme.

 

Jeg anbefaller også OverclockWidget, og sett på andre cpu speeds når skjermen er av. Jeg har 245-526mhz når skjermen er på, og 128-245 når skjermen er av.

Lenke til kommentar

Sitter å vurderer sterkt å kjøpe meg en HTC Magic, men har noen spørsmål jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med.

 

* Hvor stort er minnekortet som følger med?

* Hvor mye datatrafikk bruker man i løpet av en måned ved "normal bruk"? (Vet dette blir et veldig subjektivt spørsmål, men er bare ute etter et ca gjennomsnitt slik at jeg kan aktivere riktig datapakke hos OneCall)

* Støtter epostklienten IMAP?

* Hvor bra er kalenderklienten (sammenlignet med f.eks. iPhone)?

* Kan man bruke microSDHC minnekort eller fungerer det kun med microSD?

 

Edit: La til et spørsmål til.

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

@Mr.P

Trykk på back knappen, så lukkes tastaturet. Skjønner ikke at man har bruk for en egen knapp til det?

Mulighet for å velge vibrasjonsstyrke/varighet kommer i neste versjon.

 

Søk på spotify og android og du finner ganske kjapt en demonstrasjonsvideo av en alpha versjon. Så at den kommer er det liten tvil om. Men når, og hvorvidt den kommer til å bli tilgjengelig for andre enn betalende Spotify kunder, har jeg ikke funnet noe om.

Står her at det bare kommer til premium brukere. Jeg har ikke lest noe om når det kommer...

Lenke til kommentar

Kan svare på det jeg veit ihvertfall

* Hvor mye datatrafikk bruker man i løpet av en måned ved "normal bruk"? (Vet dette blir et veldig

subjektivt spørsmål, men er bare ute etter et ca gjennomsnitt slik at jeg kan aktivere riktig datapakke hos OneCall)

 

Jeg starta med 50mb og har holdt meg til det, jeg bruker med vilje ikke streaming and video og musikk, web surfing og email etc holder det bra til.

 

* Støtter epostklienten IMAP?

Ja

 

* Hvor bra er kalenderklienten (sammenlignet med f.eks. iPhone)?

Den fungerer som calendar.google.com, aka svært bra i mitt tilfelle.

 

* Kan man bruke microSDHC minnekort eller fungerer det kun med microSD?

Jeg kjører microSDHC i min ;)

Lenke til kommentar
Kan svare på det jeg veit ihvertfall
* Hvor mye datatrafikk bruker man i løpet av en måned ved "normal bruk"? (Vet dette blir et veldig

subjektivt spørsmål, men er bare ute etter et ca gjennomsnitt slik at jeg kan aktivere riktig datapakke hos OneCall)

 

Jeg starta med 50mb og har holdt meg til det, jeg bruker med vilje ikke streaming and video og musikk, web surfing og email etc holder det bra til.

 

* Støtter epostklienten IMAP?

Ja

 

* Hvor bra er kalenderklienten (sammenlignet med f.eks. iPhone)?

Den fungerer som calendar.google.com, aka svært bra i mitt tilfelle.

 

* Kan man bruke microSDHC minnekort eller fungerer det kun med microSD?

Jeg kjører microSDHC i min ;)

Takk skal du ha. Da mangler jeg bare svar på et spørsmål. Hvor stort er minnekortet som følger med telefonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...