Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
* Hvor mye datatrafikk bruker man i løpet av en måned ved "normal bruk"? (Vet dette blir et veldig subjektivt spørsmål, men er bare ute etter et ca gjennomsnitt slik at jeg kan aktivere riktig datapakke hos OneCall)

Jeg har brukt ca 60MB hittil denne uka. Det er med null tanke på at ting bruker datatrafikk. Dog hadde det nok gått med mer hvis jeg hadde hatt mye dødtid ved bruk av offentlig transport e.l.

 

Så lenge man har litt måtehold vil jeg tro 50-100MB vil holde for de aller aller fleste.

Lenke til kommentar
ok.. har alltid vært litt skeptisk til adapter, da jeg har hørt at det gjør lyden dårlige.. men det er kanskje bare bs?

Det tviler jeg på, isåfall veldig lite. Uansett blir nok lyden bedre enn med de som følger med. Til 15 kr taper du jo omtrent ingenting på å prøve den heller.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Hvilken telefon er egentlig Rosie og alle HTC-applikasjonene for? Jeg synes de virket veldig lovende.

 

Tror dere det vil komme nye offisielle ROMs for ADP1?

Tror man har hentet Rosie samt alle applikasjonene fra en tidlig versjon av HTC Hero, derfor det kalles Heroes ROM på XDA.

 

Regner vel med at de fleste oppdateringer fra google vil komme til ADP1, så lenge det ikke kommer en ny ADP, slik at utviklere vil kunne teste programmer på en telefon med de nyeste oppdateringene. Så forhåpentligvis får vi Donut (googles nyeste build 2.0) med alle de nyhetene som er lovet der (se film fra google IO der de snakker om donut

, spol fram til ca. 3:30). Jeg håper i alle fall det.

 

Men antar vi ikke får ting som er bygd av fabrikanter for å gi deres telefon et lite forsprang på de andre, som f.eks. HTC's Rosie. Det ville i så fall vært litt merkelig, med tanke på at de fleste fabrikanter ønsker å selge nye telefoner, og dermed ikke gi gamle modeller kule nyheter, men begrense service på gamle modeller til å fikse feil.

Lenke til kommentar
Lydsignalet er da analogt, helt fra utgangen på telefonen. Er adapteret dårlig, vil nok det påvirke kvaliteten.

 

Utgangen på telefonen er usb, usb er digitalt og ikke analogt. Selvfølgelig hvis det er en dårlig adapter med dårlig analog port vil det ha en effekt på lyd kvaliteten.

Lenke til kommentar
Lydsignalet er da analogt, helt fra utgangen på telefonen. Er adapteret dårlig, vil nok det påvirke kvaliteten.

 

Utgangen på telefonen er usb, usb er digitalt og ikke analogt. Selvfølgelig hvis det er en dårlig adapter med dårlig analog port vil det ha en effekt på lyd kvaliteten.

Selv om pluggen følger USB standarden i utforming betyr ikke det at lyden sendes ut digitalt. I så fall måtte adapteren dekodet det til analogt. Da hadde ikke adaptere kostet 15 spenn og ikke inneholdet annet enn en plugg i hver ende og en ledningstump mellom.

 

Edit: Tok en kjapp google. Standard mini USB benytter bare lederne på den ene siden. Den andre siden er åpen for utvidelser. I dette tilfellet til å sende analog lyd. Diagram her.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar

Jepp, som nevnt av andre her er det nok telefonen som gjør digitale til analoge signaler, og USB-utangen har endel av disse.

 

Uansett, hadde adapteren vært ansvarlig for digital til analog, ville nok kvaliteten hatt mye mer å si. Nå er adapteren kun en overgang mellom to type plugger, så det er vel kvaliteten og tykkelsen på lederne, samt støyfølsomhet, som har noe å si.

Lenke til kommentar

noen her som har kvittet seg med iphone og hoppet over til android eller har begge deler? lurer litt på en sammenligning mellom de 2, hva de savner fra iphone eller hva som er bedre i android (software only).

 

 

Det jeg liker best med iphone er at det er så enkelt å få tak i alt mulig tull gjennom enten appstore, cydia eller instaler.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med presisjonen på qwerty-tastaturet på Magic, og føler jeg skriver raskere med vanlig T9 mobiltastatur. Problemet er da at norske tegn utgår. Noen som vet om det er mulig å få brukt æøå på dette? Qwerty går greit i landskapmodus, men det er litt slitsomt å alltid snu telefonen rundt når jeg bare skal skrive korte beskjeder eller sms.

Lenke til kommentar

JEg bruker både Iphone 3G og HTC Magic.

Opplever omtrent like god tilgang på programvare i Android som på Iphone. På Iphone har du også flere steder å hente apps (med jailbreak), enklere å finne alt i android market.

Synes telefonene er ganske jevne på hastighet, men Iphone taper duellen pga manglende multitasking.

Mailklienten synes jeg dog er bedre på Iphone, av den enkle grunn at jeg ikke får exchange til å fungere på magic'en.. den maser om feil brukernavn/passord, selv om dette er korrekt. Vet denne feilen er hos flere.. noen som har noe tips der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...